View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 23:41



Reply to topic  [ 2 posts ] 
2 x Fender Stratocaster 
Author Message

Joined: 27 Aug 2015, 10:21
Posts: 148
Post 2 x Fender Stratocaster
Två strator har blivit stulna från en lägenhet i sthlm.

1. Olympic white, japan-strata från ca -84, det mesta original, en ganska stor lackbit är borta efter att ställt ner gitarren på golvet lite för hårt.

2. Omlackad matt vit (köksluckefärg) (olympic white som original, sedan "motivlackad"), american-strata från ca -87. hårt moddad, bland annat kill-switch, bytta mickar. Gitarren har fått greppbrædan "upp och ner" efter en hemmagjort scalopering, nya band.

Det tråkiga i det tråkiga är att USA-stratan var min första "riktiga" gitarr, japan-stratan var min kusins första "riktiga" gitarr.

Vi tror oss veta vem som gjort detta men har tyvärr inga bevis, men kommer det ut försäljning så kanske man kan få dessa bevis...

Trist är vad det är!

Edit: Båda gitarrerna har rosewood-bräda


30 Jul 2018, 13:29
Profile

Joined: 27 Aug 2015, 10:21
Posts: 148
Post Re: 2 x Fender Stratocaster
USA stratan är återfunnen via annons, jag har köpt tillbaka den. Personen som sålde hade själv köpt den på pantbanks-auktion och i samband med att jag hittade den avslutade auktionen så hittade jag även att japan-stratan sålts under samma auktionsrunda.

Polisen håller på att begära in uppgifter från pantbanken om vem som pantade gitarrerna.

Bara hoppas på att ärendet inte läggs ner "i brist på bevis" nu.


16 Nov 2019, 21:43
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.