View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Apr 2024, 06:55



Reply to topic  [ 1 post ] 
Använda apparatsladd utomhus 
Author Message

Joined: 21 Nov 2002, 17:42
Posts: 3184
Location: I hjärtat av Norrbotten
Post Använda apparatsladd utomhus
Tänkte om det är nån som har koll på vilken IP klassning som en apparatsladd av den typ som brukar användas i gitarrstärkare, musikgrejer, perkulatorer osv vidare har?

Jag har en pickup som har en hundbox monterad under flakkåpan och det jag tänkte var att ha en kupevärmare under kåpa för att hålla lite värme om man lämnar bilen på vintern och har hundarna i boxen. Tänkte köpa Defa kablar och koppla in det hela att motorvärmauttaget men det kostar en halv förmögenhet att köpa det som behövs och då tänkte jag att jag bara köper en kort Defa kabel för kontaken och en Y-kontakt och gör resten själv. Kommer att köpa bra gummikabel som kommer att monteras i kabelskydd osv för att få det hela bra på bilen.

Jag måste då hitta en smidigt kontaktdorn att ha för att kunna dra isär det hela om man vill lossa på flakkåpan, en vanlig 230V kontakt blir nog så stor att få upp mellan hytten och flaket och då tänkte jag att kontakterna till apparatsladdar är perfekt i storlek men frågan är då hur det är att använda dessa utomhus. Tänkte i och för sig att man tätar med silikon innan man trycker ihop kontakterna helt och hållet och sen har man krympslang över kabelanslutningarna och kabelskydd för att få det hela tätt.

Nån som vet mer om detta?


20 Oct 2014, 15:37
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.