View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Apr 2024, 15:48



Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Photobucket 
Author Message
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2622
Location: Sthlm
Post Re: Photobucket
ChronicTown wrote:
lpstd wrote:
Bump på den här, sluta använda Photobucket. En annan jobbig sajt som bilder ligger på är Tinypic.

Ska överväga att köra Dropbox framöver, men skulle samtidigt gärna vilja kunna fortsätta köra Photobucket eftersom jag har massa bilder upplagda där sen tidigare vilka det inbland länkas till, och som det ligger gamla länkar till från inlägg här.

Men en snabbare lösning för den som stör sig på Photobucket-triggade annonser är som sagt adblock. Har själv aldrig sett några annonser som triggats av photobucket, så har aldrig noterat att det skulle varit ett problem när jag använt photobucket-bilder i mina inlägg. Det borde vara en smidigare lösning för alla.

Vill inte köra sånt för jag vet inte vad jag missar i andra sammanhang. Jag svårt att förstå hur en sån programvara kan tänkas förstå vad som är "annonser" eller inte. Kan aldrig bli mer än kvalificerade "gissningar" och jag är ruskigt trött på programvara som ska försöka gissa sig till vad jag är intresserad av. Ungefär som att "sortera efter relevans" på Tradera. Eller "Toppkommentarer" på facebook.

Förresten, dessutom tror jag inte att it-avdelningen i ett annat land som har kontroll över våra datorer på min arbetsplats låter oss installera såna tillägg själva.

Du får såklart jättegärna fortsätta köra Photobucket, ChronicTown. Jag kanske väljer att inte klicka på bildlänken. :wink:


08 Dec 2014, 15:56
Profile
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post Re: Photobucket
lpstd wrote:
ChronicTown wrote:
Ska överväga att köra Dropbox framöver, men skulle samtidigt gärna vilja kunna fortsätta köra Photobucket eftersom jag har massa bilder upplagda där sen tidigare vilka det inbland länkas till, och som det ligger gamla länkar till från inlägg här.

Men en snabbare lösning för den som stör sig på Photobucket-triggade annonser är som sagt adblock. Har själv aldrig sett några annonser som triggats av photobucket, så har aldrig noterat att det skulle varit ett problem när jag använt photobucket-bilder i mina inlägg. Det borde vara en smidigare lösning för alla.

Vill inte köra sånt för jag vet inte vad jag missar i andra sammanhang. Jag svårt att förstå hur en sån programvara kan tänkas förstå vad som är "annonser" eller inte. Kan aldrig bli mer än kvalificerade "gissningar" och jag är ruskigt trött på programvara som ska försöka gissa sig till vad jag är intresserad av. Ungefär som att "sortera efter relevans" på Tradera. Eller "Toppkommentarer" på facebook.

Det var mest ett tips, det är ju den delen av problemet du kan hantera själv (till skillnad från hur folk väljer att posta bilder). Men det verkar ju lite underligt att avfärda dessa funktioner utan att ha testat dem. Finns flera varianter, min upplevelse är att det är extremt sällan det blir några problem och att algoritmen fungerar bra. Den uppdateras ju koninuerligt baserat bl.a. på input från andra användare. Förutom bildannonser och dylikt slipper du facebook-annonser, youtubeannonser och de flesta webb-tvannonser, exempelvis.


08 Dec 2014, 16:04
Profile ICQ WWW
Online
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Photobucket
Adblock är suveränt.

_________________



08 Dec 2014, 17:30
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 10 Feb 2004, 19:59
Posts: 1837
Location: Förort med Swish
Post Re: Photobucket
Mike Leaf wrote:
Adblock är suveränt.


....men det vet väl "alla" redan idag, kan väl iofs finnas nån stackare som fortfarande inte vet...men dom hänger nog inte här i alla fall... :D

_________________
tligen


08 Dec 2014, 17:51
Profile ICQ WWW
Online
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Photobucket
tligen wrote:
Mike Leaf wrote:
Adblock är suveränt.


....men det vet väl "alla" redan idag, kan väl iofs finnas nån stackare som fortfarande inte vet...men dom hänger nog inte här i alla fall... :D


Läs tre inlägg upp

_________________



09 Dec 2014, 10:44
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 10 Feb 2004, 19:59
Posts: 1837
Location: Förort med Swish
Post Re: Photobucket
Quote:
Läs tre inlägg upp


Förlåt jag var otydlig och menade ...men dom hänger nog inte här i alla fall... :D :D :D :D :D :D :D :D :D
ironi alltså! :wink:

_________________
tligen


09 Dec 2014, 15:55
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.