View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2024, 10:24



Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Photobucket 
Author Message
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2622
Location: Sthlm
Post Photobucket
Är det bara jag som stör mig på att flera användare fortfarande använder Photobucket för att visa bilder på Ljudbojen, t.ex i annonser? Det är långsamt, man får en massa reklam-popupper och ibland hänger sig min webläsare efter att jag har stängt ett sånt fönster.

Använd t.ex. Dropbox istället. Finns säkert massor av andra bra alternativ. Photobucket kanske var ok för fem-tio år sen.

Håll med eller säg emot... :)

Sen kanske många har missat att sen ljudbojen bytte forummjukvara för tre år sen så är det faktiskt möjligt att skicka med bilder direkt i sin post om de inte är för stora. Utan att man måste lägga dem någon annanstans först.


05 Oct 2014, 13:51
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Photobucket
Blir nog mer irriterad när det ska 'mailas bilder' som bilagor i e-postmeddelanden , och dessa är rejält stora.
helt onödigt att belasta mottagaren med denna datamängd.

Dropbox är utmärkt faktiskt, PhotoBucket känns väldigt 90-tal......

_________________



05 Oct 2014, 15:44
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 07 Mar 2004, 12:58
Posts: 1947
Location: Stockholm
Post Re: Photobucket
Jag använder http://postimage.org/ som jag tycker fungerar bra.

_________________
"Hellre Äter jag själv, än ser mina barn svälta"


05 Oct 2014, 18:35
Profile
User avatar

Joined: 10 Feb 2004, 19:59
Posts: 1838
Location: Förort med Swish
Post Re: Photobucket
Har en mapp som heter "bojen" på webbservern
så slipper man reklam, begränsningar och avtal etc
då kan man oxå ha bilder liggande där i 10 år om man vill
funkar kanon för mej

_________________
tligen


05 Oct 2014, 19:32
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post Re: Photobucket
lpstd wrote:
man får en massa reklam-popupper

Det om något känns 90-tal att behöva uppleva, men då ligger väl problemet snarast hos den som inte har adblock installerat i sin webläsare. Hur står man generellt ut utan det?


05 Oct 2014, 23:21
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Photobucket
Har också adblock , men på ett sätt känns det lite vanskligt/sniket att besöka forum etc som är gratis och finansierade med just reklam.

_________________



06 Oct 2014, 08:24
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post Re: Photobucket
Mike Leaf wrote:
Har också adblock , men på ett sätt känns det lite vanskligt/sniket att besöka forum etc som är gratis och finansierade med just reklam.

Du tänker att Aftonbladet och Facebook minsann förtjänar veranda en av sina reklamintäkter? :)
Det går bra att stänga av blocken för specifika siter, exempelvis forum.


06 Oct 2014, 09:47
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Photobucket
ChronicTown wrote:
Mike Leaf wrote:
Har också adblock , men på ett sätt känns det lite vanskligt/sniket att besöka forum etc som är gratis och finansierade med just reklam.

Du tänker att Aftonbladet och Facebook minsann förtjänar veranda en av sina reklamintäkter? :)
Det går bra att stänga av blocken för specifika siter, exempelvis forum.


Nja ,tänkte väl mer på mindre forum typ.
Om alla hade Adblock installerat så blir ju reklamfinansierade sidor inte en framkomlig väg längre för någon.

Kunde man blockera Tv-reklamen så fick man betala betydligt mer för att se programmen. Kanske är ute och cyklar nu
men jag tycker man ibland klagar för mycket på reklamen i olika sammanhang där den faktiskt finansierar tjänsten man nyttjar helt eller delvis.

Ungefär så, och det var inte riktat till dig personligen, mer en reflektion över att inte alla har Adblock.

_________________



06 Oct 2014, 11:14
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post Re: Photobucket
Mike Leaf wrote:
ChronicTown wrote:
Du tänker att Aftonbladet och Facebook minsann förtjänar veranda en av sina reklamintäkter? :)
Det går bra att stänga av blocken för specifika siter, exempelvis forum.


Nja ,tänkte väl mer på mindre forum typ.
Om alla hade Adblock installerat så blir ju reklamfinansierade sidor inte en framkomlig väg längre för någon.

Kunde man blockera Tv-reklamen så fick man betala betydligt mer för att se programmen. Kanske är ute och cyklar nu
men jag tycker man ibland klagar för mycket på reklamen i olika sammanhang där den faktiskt finansierar tjänsten man nyttjar helt eller delvis.

Ungefär så, och det var inte riktat till dig personligen, mer en reflektion över att inte alla har Adblock.

Visst stämmer det du säger. Men de få gånger jag surfar på exempelvis stötre nyhetssajter eller Facebook utan adblock så begriper jag inte hur man står ut med dem med alla reklam. Skulle i flertalet fall hellre ha en enkel betallösning för access, än påträngande reklam.

Skulle reklamen inte upplevas som påträngande skulle folk inte heller se behovet av blockeringstjänster. Däri ligger utmaningen för annonsörerna, att hitta effektiva lösningar som läsaren inte reagerar negativt på. Sponsrade inlägg i Facebookflöden fungerar hyfsat på den fronten.


06 Oct 2014, 14:52
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1639
Location: Halmstad
Post Re: Photobucket
Bra tråd. Photobucket är rätt långsamt hos mig. Dropbox använde vi i senaste projektet. Kollade dock inte användning till typ Ljudbojen.
Har någon en lämplig instruktion. Jag är smittad av enkelheten att använda Photobucket och img kopiering.

Via photobucket använder jag låg upplösning på bilderna. Jag skulle uppskatta ett upplägg där vilka bildstorlekar som helst kan användas i tex Ljudbojen. Programmet gör nedskalning till rätt bildstorlek för tex annonser.


07 Oct 2014, 02:29
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Photobucket
arinihsd wrote:
Bra tråd. Photobucket är rätt långsamt hos mig. Dropbox använde vi i senaste projektet. Kollade dock inte användning till typ Ljudbojen.
Har någon en lämplig instruktion. Jag är smittad av enkelheten att använda Photobucket och img kopiering.

Via photobucket använder jag låg upplösning på bilderna. Jag skulle uppskatta ett upplägg där vilka bildstorlekar som helst kan användas i tex Ljudbojen. Programmet gör nedskalning till rätt bildstorlek för tex annonser.



Dropbox är gratis upp till en viss datamängd, du kan antingen administrera allt på websidan www.dropbox.com, eller vilket är
lättast: Ladda ned dropboxprogrammet på dina datorer, smartphones och liknande apparater.

Då får Du en mapp på enheten där du 'drag and drop' de bilder du vill dela med dig själv på alla enheter.
Eller kan du ställa in så att tex telefonbilder synkas automatiskt.

Har du bilder i 'public' mappen kan du hägerklicka på dom och få ut en URL du kan använda för att posta bilder på nätet
Du kan också 'dela' en hel mapp, då högerklickar man och trycker på dela, skriver in mailaddress till den du vill dela med
Sen får denne en länk till mappen på nätet.

Vill dom ha ytterligare en bild droppa bara den i mappen.

Det är väldigt enkelt och man har tillgång till bilder och dokument överallt.

_________________



07 Oct 2014, 09:37
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post Re: Photobucket
Håller med ang Dropbox, enkelt o smidigt. Tror man kan få upp till 50Gb gratis om man gör vissa saker, ex installerar i både pc och mobil, skickar inbjudan, skapar mappar... finns nån guide för vad man behöver göra.
Jag har ställt telefonen så alla kort jag tar med den automatiskt laddas upp. Jättesmidigt att dela enskilda bilder eller hela mappar.

_________________
Si fractum non sit, noli id reficere


07 Oct 2014, 14:21
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Photobucket
Lemmy wrote:
Håller med ang Dropbox, enkelt o smidigt. Tror man kan få upp till 50Gb gratis om man gör vissa saker, ex installerar i både pc och mobil, skickar inbjudan, skapar mappar... finns nån guide för vad man behöver göra.
Jag har ställt telefonen så alla kort jag tar med den automatiskt laddas upp. Jättesmidigt att dela enskilda bilder eller hela mappar.

5Gb låter mer rimligt, jag har installerat i mobila enheter + PC samt inviterat polare att signa för dropbox. Min tilldelning är 5Gb utan avgift. Tror att man kan länka ihop flera konton, vet dock inte hur man gör.

_________________
Image


07 Oct 2014, 15:45
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Feb 2004, 19:59
Posts: 1838
Location: Förort med Swish
Post Re: Photobucket
Frugan fick 48GB för hon köpte en samsung
Själv har jag fått kämpa för mina 4,2GB :evil:
Annars kan man ju köpa 1TB för €99/år

Eller så har man en egen sever hemma...en Raspberry kanske...

_________________
tligen


Last edited by tligen on 08 Oct 2014, 11:34, edited 1 time in total.



07 Oct 2014, 15:55
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Photobucket
Eller rensar man mappen lite då och då och använder flera cloudtjänster så man sprider datavolymen

_________________



07 Oct 2014, 20:37
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post Re: Photobucket
kjelle wrote:
Lemmy wrote:
Håller med ang Dropbox, enkelt o smidigt. Tror man kan få upp till 50Gb gratis om man gör vissa saker, ex installerar i både pc och mobil, skickar inbjudan, skapar mappar... finns nån guide för vad man behöver göra.
Jag har ställt telefonen så alla kort jag tar med den automatiskt laddas upp. Jättesmidigt att dela enskilda bilder eller hela mappar.

5Gb låter mer rimligt, jag har installerat i mobila enheter + PC samt inviterat polare att signa för dropbox. Min tilldelning är 5Gb utan avgift. Tror att man kan länka ihop flera konton, vet dock inte hur man gör.


Jag har fått 50Gb i alla fall, hjäpte en kompis för några veckor sen. Han fick också 50Gb.
När jag kollar statusen på mitt konto står det 3,4% av 51,2 Gb använt.

Kan ju ha att göra med att jag har Samsung mobil då som nämnts ovan, det har kompisen jag hjälpte också

_________________
Si fractum non sit, noli id reficere


08 Oct 2014, 10:41
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Photobucket
Jo, 50Gb verkar vara någon Samsungdeal. Vi andra får hålla tillgodo med upp till 5, om vi är snåla. :)

_________________
Image


08 Oct 2014, 11:16
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Photobucket
kjelle wrote:
Jo, 50Gb verkar vara någon Samsungdeal. Vi andra får hålla tillgodo med upp till 5, om vi är snåla. :)


Stämmer men det är tidsbegränsat , 1 år har jag för mig.

48.25 GB earned

Bonus type Updated Space earned
Samsung + Dropbox Samsung promotion (expires 2015/3/22
)

_________________



08 Oct 2014, 12:37
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1639
Location: Halmstad
Post Re: Photobucket
Dropbox kanske delar ut utrymmet lite slumpmässigt. Jag fick 10Gb när Dropbox startades i våras.


08 Oct 2014, 12:51
Profile
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post Re: Photobucket
Mike Leaf wrote:
kjelle wrote:
Jo, 50Gb verkar vara någon Samsungdeal. Vi andra får hålla tillgodo med upp till 5, om vi är snåla. :)


Stämmer men det är tidsbegränsat , 1 år har jag för mig.

48.25 GB earned

Bonus type Updated Space earned
Samsung + Dropbox Samsung promotion (expires 2015/3/22
)



Skumt, jag har haft mitt i över 2 år i alla fall och har fortfarande 50Gb...

_________________
Si fractum non sit, noli id reficere


08 Oct 2014, 14:36
Profile
User avatar

Joined: 10 Feb 2004, 19:59
Posts: 1838
Location: Förort med Swish
Post Re: Photobucket
Quote:
Skumt, jag har haft mitt i över 2 år i alla fall och har fortfarande 50Gb...


Frugan har oxå 48GB på 2 år, vi får väl se om dom stryper efter det, tvivlar nästan på det
Det kanske även är en fråga hur man fått utrymmet, Samsung tex har väl nån deal med Dropbox

Om man vill uppgradera idag finns bara ett alternativ på 99 Euro/år och då får man 1TB
vilket säkert många tycker är väl mycket både i plats och pris
Jag gillar Dropbox men det finns ju alternativ och det lär komma fler

I går installerade jag ownCloud på min Raspberry, och då ser det ut så här, där bilden ligger i:
Image

Funkar ungefär som Dropbox
Just nu har jag typ 8 GB plats men ska köpa ett större SD kort

_________________
tligen


Last edited by tligen on 08 Dec 2014, 13:51, edited 1 time in total.



08 Oct 2014, 14:50
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Jan 2014, 04:17
Posts: 77
Location: Halmstad
Post Re: Photobucket
Ni med androidtelefoner har kanske googledrive också, min är på 15GB, fick också 48GB på dropbox när jag köpte min samsung men det försvinner ju efter 2 år vilket googledrive inte gör. Kör man med windowsdator har man tillgång till onedrive, 15GB om man laddar upp ett foto från sin mobil.


08 Oct 2014, 17:40
Profile
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post Re: Photobucket
Jag kan inte se nånstans att mina 50gb på dropbox är tidsbegränsade. Dessutom kan jag se att jag började använda det 2012-08-30. Så jag har ju redan haft det över 2 år...

_________________
Si fractum non sit, noli id reficere


08 Oct 2014, 20:42
Profile

Joined: 05 Mar 2005, 00:01
Posts: 1435
Location:
Post Re: Photobucket
Jag hade flera album lagrade hos photobucket, b.la alla mina instrument, gitarrer, basar, stärkare m.m,
jag hade ett album med alla gamla motorcyklar, bilar, och veteranmopeder....ALLT är borta,
inte en jä... bild finns kvar, har försökt maila dom på Photobucket för att få veta vad som hänt och
om jag kan få tillbaka mina album/bilder....INGEN svarar, har mailat dom flera ggr men som sagt
INGEN svarar. :twisted: :twisted:
En varning för Photobucket .....lagra inget hos dom. :twisted:

_________________
Play it again Sam.......


09 Oct 2014, 00:42
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 10 Feb 2004, 19:59
Posts: 1838
Location: Förort med Swish
Post Re: Photobucket
dimman wrote:
Jag hade flera album lagrade hos photobucket, b.la alla mina instrument, gitarrer, basar, stärkare m.m,
jag hade ett album med alla gamla motorcyklar, bilar, och veteranmopeder....ALLT är borta,
inte en jä... bild finns kvar, har försökt maila dom på Photobucket för att få veta vad som hänt och
om jag kan få tillbaka mina album/bilder....INGEN svarar, har mailat dom flera ggr men som sagt
INGEN svarar. :twisted: :twisted:
En varning för Photobucket .....lagra inget hos dom. :twisted:



Men du kan väl inte bara ha bilderna på ETT ställe!?! Och framförallt inte på nån gratis molntjänst!!

Jag har över 50.000 bilder som jag har på en hemma-server + att jag har ytterligare 2 st backupper på andra diskar
utöver det har jag massa dubbletter och en del i olika molntjänster
Jag är ändå nervös

Förut hade jag DVD:er i bankfack men 2 banker här har slutat med bankfack

Man ska nog inte lita på moln, plötsligt blir det sol.... :o

_________________
tligen


09 Oct 2014, 01:10
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Photobucket
Lemmy wrote:
Jag kan inte se nånstans att mina 50gb på dropbox är tidsbegränsade. Dessutom kan jag se att jag började använda det 2012-08-30. Så jag har ju redan haft det över 2 år...


Kolla på settings/account/view all space earned.

Jag tror inte dom kan ta bort mer än vad du har ledigt i alla fall, typ om jag har 10GB data kan dom ju ta bort 40 ledigt, men om du fyllt upp med 50 gb data , vad ska dom göra då?

_________________



09 Oct 2014, 08:35
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post Re: Photobucket
Mike Leaf wrote:
Lemmy wrote:
Jag kan inte se nånstans att mina 50gb på dropbox är tidsbegränsade. Dessutom kan jag se att jag började använda det 2012-08-30. Så jag har ju redan haft det över 2 år...


Kolla på settings/account/view all space earned.

Jag tror inte dom kan ta bort mer än vad du har ledigt i alla fall, typ om jag har 10GB data kan dom ju ta bort 40 ledigt, men om du fyllt upp med 50 gb data , vad ska dom göra då?



Ja jävlar i det: Samsung + Dropbox Samsung promotion (expires 2015/1/12) :shock:

_________________
Si fractum non sit, noli id reficere


09 Oct 2014, 10:59
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Photobucket
Lemmy wrote:


Ja jävlar i det: Samsung + Dropbox Samsung promotion (expires 2015/1/12) :shock:



What happens when the space I've earned expires after two years?

As with any paid account or promotion that expires, all of the files in your Dropbox folder will still be available to you on your computers, phones, and via the Dropbox website. However, Dropbox will only sync the amount of space allotted to your Dropbox account. This means that new files added to your Dropbox will not sync to other computers or be available online until the amount of disk space used in your Dropbox drops below the amount of Dropbox space allotted to your account. See an example.

_________________



09 Oct 2014, 11:30
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2622
Location: Sthlm
Post Re: Photobucket
Bump på den här, sluta använda Photobucket. En annan jobbig sajt som bilder ligger på är Tinypic.


08 Dec 2014, 13:38
Profile
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post Re: Photobucket
lpstd wrote:
Bump på den här, sluta använda Photobucket. En annan jobbig sajt som bilder ligger på är Tinypic.

Ska överväga att köra Dropbox framöver, men skulle samtidigt gärna vilja kunna fortsätta köra Photobucket eftersom jag har massa bilder upplagda där sen tidigare vilka det inbland länkas till, och som det ligger gamla länkar till från inlägg här.

Men en snabbare lösning för den som stör sig på Photobucket-triggade annonser är som sagt adblock. Har själv aldrig sett några annonser som triggats av photobucket, så har aldrig noterat att det skulle varit ett problem när jag använt photobucket-bilder i mina inlägg. Det borde vara en smidigare lösning för alla.


08 Dec 2014, 14:35
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 36 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.