View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Apr 2024, 19:08



Reply to topic  [ 227 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Next
Politiska diskussioner förbjudna! 

Hur upplever du initiativet att förbjuda politiska diskussioner?
Övervägande positivt 62%  62%  [ 72 ]
Övervägande negativt 19%  19%  [ 22 ]
Neutral/indifferent 12%  12%  [ 14 ]
För tidigt att utvärdera 4%  4%  [ 5 ]
Vet ej 3%  3%  [ 4 ]
Total votes : 117

Politiska diskussioner förbjudna! 
Author Message
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 22:52
Posts: 3454
Location: Sthlms Län
Post Re: Politik-fritt... fortsätter
Tycker det är skönt att slippa 8)

_________________
-----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com


28 Jan 2013, 18:56
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Politik-fritt... fortsätter
Det ligger ju mycket i vad du säger Bitter, men för min del är detta forum en fristad från vardagen och verkligheten, man matas ju med sanningar, besvärligheter, politik och katastrofer 24/7!
Nånstans är det skönt att inte behöva deala med livets besvärligheter och bara fokusera på det goda livet, därför tycker jag detta är ett bra beslut.
Finns ju dessutom en miljard politiska forum, där diskuteras ju sällan musik IOFS.


28 Jan 2013, 19:26
Profile

Joined: 18 May 2006, 23:18
Posts: 753
Location:
Post Re: Politik-fritt... fortsätter
holmis63 wrote:
Det ligger ju mycket i vad du säger Bitter, men för min del är detta forum en fristad från vardagen och verkligheten, man matas ju med sanningar, besvärligheter, politik och katastrofer 24/7!
Nånstans är det skönt att inte behöva deala med livets besvärligheter och bara fokusera på det goda livet, därför tycker jag detta är ett bra beslut.
Finns ju dessutom en miljard politiska forum, där diskuteras ju sällan musik IOFS.


Jag jävlas ju lite bara.


28 Jan 2013, 19:50
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Politik-fritt... fortsätter
Jo, det misstänkte jag :mrgreen:
Men jag är själv dubbel i detta, hatar censur men tycker som sagt att detta är en fristad, känns lite fegt på nåt sätt också....


28 Jan 2013, 19:56
Profile
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Herregud vad ni tar det allvarligt, det är inte censur eller något annat. En stor del av bojjarna, alltså vi som är ljudbojen, kan väl få utforma bojen tillsammans, och just nu ser vi ett ypperligt bevis på hur demokrati ser ut. Ingen är på något sätt förbjuden att skriva insändare till dagstidningar eller posta på politiska forum. Jag har skrivit i politiska trådar, men dom spårar alltid ut och deltagarna är mer intresserade av att berätta hur dumma i huvudet dom andra är än att lugnt och sakligt diskutera frågan och lägga fram begripliga argument.
En grundregel på pubar i England är att man inte pratar politik, reigion och sex/sexualitet av den enkla anledning att folk lätt blir till små monster och slänger skit till höger och vänster. Så ta alltid i världen att föra fram era politiska åsikter, bara inte här. Ängna er åt gitarrer, stärkare, pedaler, munspel och annat här och vill ni diskutera centerns fall så ta det någon annanstans, vill ni prata om vilken porrskådis som suger bäst så gör det på diskantforum och vill ni prata religion så gör det, ja, jag vet i fan, men inte här.
Se detta som admins vardagsrum, en kväll i glada vänners lag, här ska det pratas och bytas idéer och gitarrer, och ta av er skorna innan ni går in!
Så bra och lätt det kan vara. Länge leve Thatcher!

_________________
www.slackervillezoo.se


28 Jan 2013, 21:03
Profile WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2748
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Näe, det är nog så att det gått troll i politiken eller politiker bland trollen. Vi får väl börja med politiska diskussioner när det blir skyddstullar på effektpedaler... :wink:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


Last edited by Granis67 on 29 Jan 2013, 14:04, edited 1 time in total.



29 Jan 2013, 12:31
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
att blockera politiska diskussioner är bara till gagn för de mörka krafterna. Säg ifrån istället så snart det behövs så får vi ett bättre samhälle. Det är ett jävla fickknytande av nävar i det här landet. Det var det på 30-talet också, till slut satt hala regeringen och knöt näven i fickan. Det är i alla fall vad de själva påstod i efterhand..

Jag tycker inte att OT ska vara politikfritt, men böjer mig såklart för Oakmans beslut :)

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


29 Jan 2013, 12:40
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Joshunznera wrote:
att blockera politiska diskussioner är bara till gagn för de mörka krafterna. Säg ifrån istället så snart det behövs så får vi ett bättre samhälle. Det är ett jävla fickknytande av nävar i det här landet. Det var det på 30-talet också, till slut satt hala regeringen och knöt näven i fickan. Det är i alla fall vad de själva påstod i efterhand..

Jag tycker inte att OT ska vara politikfritt, men böjer mig såklart för Oakmans beslut :)

+1

Möjligheten att ventilera åsikter om politik och samhälle med andra än de man umgås med IRL är mycket värd. Att det spårar ur ibland beror nog till största delen på anonymiteten - även om det finns ståndpunkter så behöver man inte riktigt stå för dem. Min personliga uppfattning är att man ska kunna prata om vad som helst på ett OT-forum. Att kväva just politiska diskussioner känns inte som rätt väg att stävja problemen. Men som tidigare sagts, jag böjer mig för Oakmans beslut.

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


29 Jan 2013, 14:24
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 10 Jan 2004, 12:09
Posts: 1927
Location: Stockholm
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Joshunznera wrote:
Jag tycker inte att OT ska vara politikfritt, men böjer mig såklart för Oakmans beslut :)

FenderBender wrote:
Men som tidigare sagts, jag böjer mig för Oakmans beslut.


Som om ni skulle ha något val? :lol:

På tal om att knyta näven i fickan. ;)

_________________
The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler


29 Jan 2013, 14:44
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Problemet är inte politiska diskussioner, utan att vissa somliga startar tio trådar om samma ämne för att uttrycka sitt hat. Om moderatorn slår samman alla sådana trådar till en enda så lär det inte vara några som helst problem med politik på Bojen. Den som inte är intresserad av att läsa ska helt enkelt hålla sina lättkränkta fingrar borta från just dessa rubriker om det nu skär så oändligt i den solidariska själen att alla andra inte tycker som man själv. :twisted:


29 Jan 2013, 21:44
Profile

Joined: 05 Jun 2005, 11:18
Posts: 1501
Location: Knivsta
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Lägg till ett forum för just politik.
Och där får man vistas på egen risk. :idea:


29 Jan 2013, 23:09
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Jyda wrote:
Joshunznera wrote:
Jag tycker inte att OT ska vara politikfritt, men böjer mig såklart för Oakmans beslut :)

FenderBender wrote:
Men som tidigare sagts, jag böjer mig för Oakmans beslut.


Som om ni skulle ha något val? :lol:

På tal om att knyta näven i fickan. ;)



ja valet är väl i så fall att lämna BOJen. Om man nu är här för politikdiskussionernas skull. Det är inte jag

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


29 Jan 2013, 23:21
Profile WWW
User avatar

Joined: 02 Oct 2004, 15:16
Posts: 4403
Location: Mojo-land
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Frågan man nu kan ställa sig är ifall Off Topic-forumet endast ska innefatta fredagsskålar, gourmetmiddagar O.dylikt.....intressant utveckling

_________________
"Att påstå att man inte är rasist samtidigt som man sympatiserar med SD och dess politik är ju lika ologiskt som att säga att man är vegan samtidigt som man käkar på en flintastek..."


30 Jan 2013, 13:24
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
K-G wrote:
Frågan man nu kan ställa sig är ifall Off Topic-forumet endast ska innefatta fredagsskålar, gourmetmiddagar O.dylikt.....intressant utveckling

+ 1 000 000

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


30 Jan 2013, 13:30
Profile ICQ WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
FenderBender wrote:
K-G wrote:
Frågan man nu kan ställa sig är ifall Off Topic-forumet endast ska innefatta fredagsskålar, gourmetmiddagar O.dylikt.....intressant utveckling

+ 1 000 000

Det är väl upp till Bojenmedlemmarna att hitta på ämnen. Om det bara blir mat&dryck när politiktrådar är bannat, så hade Bojenmedlemmarna inget annat att bidra med.
Alltså, inte själva forumets fel, det blir vad man fyller det med. Nu vill jag ju inte tro att det ska vara så enkelspårigt, vi får väl se...
För min del får de gamla s.k. politiktrådarna hålla till på www.enkelspårigt.se eller var dom nu håller hus.

_________________
Image


30 Jan 2013, 14:03
Profile WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Nu kommer jag framstå som en vele-Pelle men det bjussar jag på :-)
Ju mer jag tänker på det desto mer begränsande och hämmande framstår ett förbud mot politiska diskussioner här på OT.
Okej att det finns regelrätta forum för politik man kan nyttja som proffstyckare och inbiten, men ett förbud känns lite som att begränsa hela BOJvärlden.
Blir liksom en sekt där man endast får prata om vissa saker.
Kan nog skrämma bort intressanta deltagare eller ta bort lusten att deltaga!
Hade nog inte tänkt färdigt när jag POLLade.
Alltså, jag gör en PUDEL! :mrgreen:


30 Jan 2013, 14:05
Profile
User avatar

Joined: 06 Aug 2008, 19:35
Posts: 2265
Location: Sverige
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
FenderBender wrote:
K-G wrote:
Frågan man nu kan ställa sig är ifall Off Topic-forumet endast ska innefatta fredagsskålar, gourmetmiddagar O.dylikt.....intressant utveckling

+ 1 000 000


Men det kvittar väl alldeles? Fyll det med vad ni vill förutom politik! Eller tar samtalsämnena slut där?

Jag tycker så här: det som ska lyfta och bära forumet är ju allt UTOM det som står i Off Topic-forumet. Om man nu är så politiskt intresserad att man tycker det är besvärande att inte få diskutera politik så tycker jag ändå man har valt fel arena. Ni får väl söka er till något politiskt forum helt enkelt, eller ett "multiforum" typ Flashback. Jag tycker personligen det är otroligt skönt att slippa se idiottrådarna som frodades under lång tid så för mig är det en ren vinst, men jag har svårt att se hur någon kan se det som en FÖRLUST att inte få diskutera politik här. Att Ljudbojen i första hand är ett musikforum kan väl knappast ha undgått någon.


30 Jan 2013, 14:11
Profile
User avatar

Joined: 02 Oct 2004, 15:16
Posts: 4403
Location: Mojo-land
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Har förstått att grundtanken runt detta förbud skulle vara diskussioner runt politiska frågor O.dylikt då där det förolämpas etc... mellan forumedlemmar mer än lovligt...

Skulle tro att att vilket ämne som helst kan "starta upp" den som gillar att dumma sig bakom en dataskärm....

Förövrigt kan ju de flesta ämnen härledas till politik/politiska beslut ifall de ska diskuteras grundligt...


Kanske är läge att använda de regler som står till buds...

§1. Ljudbojen strävar efter att hålla en hög nivå och vill att forumet ska vara en positiv upplevelse för alla våra besökare. Forumets regler är till för att främja dessa mål och som registrerad användare förbinder du dig att följa reglerna.

§2. Vi förbehåller oss rätten att radera/redigera vilket meddelande som helst av godtycklig anledning, med eller utan föregående varning eller information. Du står som ensam ansvarig för innehållet i dina meddelanden, och genom din registrering styrker du att hålla Ljudbojen och dess medarbetare fria från ansvar från alla eventuella ärenden som kan uppkomma genom postandet av dina meddelanden.

§3. Vi förbehåller oss rätten att upphäva din registrering i forumet av godtycklig anledning, med eller utan föregående varning eller information.

§4. Att posta samma tråd/inlägg i de flera olika forumen är inte tillåtet då det finns ett syfte med uppdelningen av de olika forumen.

§5. Genom din registrering accepterar och förbinder du dig att att inte använda forumet för att posta material som medvetet är felaktigt, angrepp på person eller företag, eller på något annat sätt som är olagligt eller stötande.

§6. När vi bedömer att en tråd spårat ur, kommer vi att stänga eller radera den, liksom eventuella nya inlägg i den aktuella saken. Verbal pajkastning hör inte hemma på Ljudbojen.

§7. Det är inte tillåtet att utan tillstånd annonsera på Ljudbojens olika forum genom kommersiell verksamhet. Musikinstrument, förstärkare, tillbehör skall utannonseras i Köpes/säljes/bytes-forumen för privat försäljning/byte. Produkter eller tjänster som utannonseras eller reklamförs genom inlägg i text (även profil och användarinfo) kan komma att raderas.

§8 "Falskskyltade" instrument, "replicas", lösa loggor/dekler avsedda för falskskyltning etc är inte tillåtna att handla via Ljudbojen. Att trådskaparen upplyser om att instrumentet är "falskskyltat" utgör inte en förmildrande omständighet utan det är fortfarande förbjudet att posta sådana annonser på Ljudbojen. Annonser där försäljningsobjektets ämnesrad och/eller beskrivning kan anses ge en felaktig, missvisande eller ej fullständig bild av försäljningsobjektet, kan komma att redigeras eller raderas av admin utan förvarning. Kör med öppna kort när du annonserar på Ljudbojen.

§9. Det är absolut förbjudet att "hänga ut" personer på Ljudbojen, varesig de är registrerade medlemmar eller ej. Att "hänga ut" avser utpekandet av en person. Det är förbjudet att peka ut enskilda användare såväl som att publicera personuppgifter. Affärstransaktioner som genomförs efter kontakt via t.ex. säljesforumen är privata och sker utanför Ljudbojen, så även eventuella tvister som följer av dessa! Om denna regel kan uppfattas ligga i konflikt med andra regler, gäller denna regel över de reglerna. Den som bryter mot denna regel kan komma att stängas av/bannas från forumet.

Finner du ett inlägg eller en tråd som inte har på Ljudbojen att göra, rapportera det då till admin@ljudbojen.com. Det gäller även frågor ang våra regler.

_________________
"Att påstå att man inte är rasist samtidigt som man sympatiserar med SD och dess politik är ju lika ologiskt som att säga att man är vegan samtidigt som man käkar på en flintastek..."


30 Jan 2013, 14:14
Profile
User avatar

Joined: 02 Oct 2004, 15:16
Posts: 4403
Location: Mojo-land
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
holmis63 wrote:
Nu kommer jag framstå som en vele-Pelle men det bjussar jag på :-)
Ju mer jag tänker på det desto mer begränsande och hämmande framstår ett förbud mot politiska diskussioner här på OT.
Okej att det finns regelrätta forum för politik man kan nyttja som proffstyckare och inbiten, men ett förbud känns lite som att begränsa hela BOJvärlden.
Blir liksom en sekt där man endast får prata om vissa saker.
Kan nog skrämma bort intressanta deltagare eller ta bort lusten att deltaga!
Hade nog inte tänkt färdigt när jag POLLade.
Alltså, jag gör en PUDEL! :mrgreen:


Förövrigt kan jag tycka vissa politiska trådar riktigt lärorika trots att en del gärna slår under bältet så att säga....

_________________
"Att påstå att man inte är rasist samtidigt som man sympatiserar med SD och dess politik är ju lika ologiskt som att säga att man är vegan samtidigt som man käkar på en flintastek..."


30 Jan 2013, 14:18
Profile
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Det här har inte ett skapandes grand med politik att göra. Om det gick att diskutera politik på ett vettigt sätt på detta forum så skulle jag vara stark motståndare till ett politik-fritt forum. Men när varenda tråd som har minsta lilla anknytning till samhällsproblem blixtsnabbt urartar i islamofobi och urskiljningslös kritik mot SD så tröttnar åtminstone jag (och många med mig verkar det som).


30 Jan 2013, 15:09
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
helmik wrote:
Det här har inte ett skapandes grand med politik att göra. Om det gick att diskutera politik på ett vettigt sätt på detta forum så skulle jag vara stark motståndare till ett politik-fritt forum. Men när varenda tråd som har minsta lilla anknytning till samhällsproblem blixtsnabbt urartar i islamofobi och urskiljningslös kritik mot SD så tröttnar åtminstone jag (och många med mig verkar det som).

Men det är väl det som är lite av pudelns kärna här. När människor med olika övertygelser och olika sociala ursprung diskuterar samma saker från olika perspektiv, så får man räkna med att bli emotsagd. Tål man inte det, bör man inte ge sig in i - eller ens läsa - dessa diskussioner.

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


30 Jan 2013, 15:22
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 22:52
Posts: 3454
Location: Sthlms Län
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Pollen talar tydligt iaf! 75% 8)

_________________
-----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com


30 Jan 2013, 17:27
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2748
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
VIP wrote:
Pollen talar tydligt iaf! 75% 8)


Inte alls då de röstande är väldigt få till antalet. Dock är det tydligt för de 53 personer som röstat... :wink:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


31 Jan 2013, 10:52
Profile
User avatar

Joined: 02 Oct 2004, 15:16
Posts: 4403
Location: Mojo-land
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Granis67 wrote:
VIP wrote:
Pollen talar tydligt iaf! 75% 8)


Inte alls då de röstande är väldigt få till antalet. Dock är det tydligt för de 53 personer som röstat... :wink:


och hade man haft möjlighet att ändra sitt val i pollen, så hade kanske resultatet sett lite annorlunda ut

_________________
"Att påstå att man inte är rasist samtidigt som man sympatiserar med SD och dess politik är ju lika ologiskt som att säga att man är vegan samtidigt som man käkar på en flintastek..."


31 Jan 2013, 14:24
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
VIP wrote:
Pollen talar tydligt iaf! 75% 8)

Ja, att 75% är rädda för verkligheten är jävligt obehagligt måste jag säga. Fast det kanske förklarar varför landet ser ut som det gör.

Edit: Dåligt ordval, därav ändring.


31 Jan 2013, 19:03
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Intressant att du drar slutsatsen att de numera 71% som POLLat positivt gör det för att de är rädda för sanningen, vilken sanning nu det skulle vara.
Om jag får gissa så var/är nog rätt många trötta på alla påhopp från alla håll (i alla fall jag), inte rädda för nånting!

Ok, efter Maktens editering får jag väl anpassa mig, byt ut sanning till verklighet i ovanstående.


31 Jan 2013, 19:42
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
jag tycker att diskussionen kring de heta grytorna sköts rätt fint just nu :)

Själv tänkte jag dra igång en tråd om sexrakasserier, det är väl inte politik? JAg har nämligen en liten reflektion i det ämnet som jag skulle vilja vädra men vet inte om det är ok. Sextrakasserier handlar väl om moral, hyfs och uppfostran (eller brist på sådant)''

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


31 Jan 2013, 20:09
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Joshunznera wrote:
jag tycker att diskussionen kring de heta grytorna sköts rätt fint just nu :)

Själv tänkte jag dra igång en tråd om sexrakasserier, det är väl inte politik? JAg har nämligen en liten reflektion i det ämnet som jag skulle vilja vädra men vet inte om det är ok. Sextrakasserier handlar väl om moral, hyfs och uppfostran (eller brist på sådant)''

Slutar garanterat med politik... :mrgreen:

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


31 Jan 2013, 20:18
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 06 Aug 2008, 19:35
Posts: 2265
Location: Sverige
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Det är väl bara att prova. Någon av moderatorerna kommer definitivt att hålla koll på tråden, och blir det politik av det så kommer den att stängas fortare än någon hinner säga "grytvante" i alla fall, och det VET alla. Att börja snacka politik fast man vet vad som gäller är ju så korkat att det borde belönas med en Darwin Award.


31 Jan 2013, 20:23
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Vad jag tror att inte så många reflekterat över är att nästan ALLT är politik. Det är en totalt flytande gränsdragning och ett bråk mellan Gibson- och Fendersympatisörer skiljer inte ett jota från dito höger- och vänstersympatisörer.
Sextrakasserier kommer garanterat att "urarta" i politik, för då måste vi ju få diskutera vilka det är som står bakom och hur detta sker i relation med deras moral, vilket i regel är kopplat till kultur. Och vips, så har vi "näthat" eller vad man nu vill kalla det för när det jag kallar verkligheten måste avhandlas. Alltså att man inte kan blunda för saker som man själv inte råkar ha inpå knuten eller bland ens bekanta, men som till yttermera visso förekommer.

Vad jag själv kan se så funkar politiska diskussioner bäst på "laglösa" forum (till exempel Flashback), där man får skriva i stort sett exakt vad man vill utan att någon lägger näsan i blöt. Bara rubriken tydligt talar om vad det handlar om så är det helt fritt att låta bli att klicka på just det ämnet om man inte kan hålla känslorna i styr eller inte vill veta vad andra tycker. Ganska ofta blir det väldigt intressant när totala meningsmotståndare verkligen tvingas använda argument för att smutskastning inte biter, då man inte riskerar avstängning för att vara "osaklig", utan bara dumförklarar sig själv.

Edit: Tycker någon av er att Planket var helt värdelöst? Där fanns ingen moderator. I mitt tycke var det ett betydligt trevligare gitarrforum än både Bojen och Diskant, just därför.


31 Jan 2013, 21:08
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 227 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.