View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Mar 2024, 05:44



Reply to topic  [ 227 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Politiska diskussioner förbjudna! 

Hur upplever du initiativet att förbjuda politiska diskussioner?
Övervägande positivt 62%  62%  [ 72 ]
Övervägande negativt 19%  19%  [ 22 ]
Neutral/indifferent 12%  12%  [ 14 ]
För tidigt att utvärdera 4%  4%  [ 5 ]
Vet ej 3%  3%  [ 4 ]
Total votes : 117

Politiska diskussioner förbjudna! 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Groth wrote:
Joshunznera wrote:
det där är ju en funktion som det står var och en fritt att använda. Att däremot annonsera vilka man vill markera som "fiende" är ju rena mobbingen och inte mycket trevligare än att be folk dra åt helvete :cry:


Jag avsåg inte att vara trevlig.

edit: Förresten är det väl exakt samma sak som att säga "nu tänker inte jag lyssna mer på ditt dravel". Inte så trevligt, men att kalla det mobbing är en kraftig överdrift.

edit 2: att forumplattformen kallar filterlistan för "foes" (fiender) är kanske inte så bra. Jag anser inte någon på forumet vara min fiende - kanske ska förtydliga detta ifall det var främst det du reagerade mot.



äsch jag var bara lite överkänslig, troligtvis pga mitt då nyss självkarvade skärsår i barre´pekfingret :D

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


13 Feb 2013, 18:30
Profile WWW
User avatar

Joined: 25 Feb 2012, 13:41
Posts: 301
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Groth wrote:

Jag avsåg inte att vara trevlig.

edit: Förresten är det väl exakt samma sak som att säga "nu tänker inte jag lyssna mer på ditt dravel". Inte så trevligt, men att kalla det mobbing är en kraftig överdrift.

edit 2: att forumplattformen kallar filterlistan för "foes" (fiender) är kanske inte så bra. Jag anser inte någon på forumet vara min fiende - kanske ska förtydliga detta ifall det var främst det du reagerade mot.


Groth... Om någon skriver ett inlägg så MÅSTE du INTE läsa det ... så slipper du bli upprörd.
Jag förstår inte problemet?
att man sedan skulle vinna mycket på att alla anstränger sig på att hålla en bra kvalitetsnivå på argumentationerna är däremot en sanning ;)
men visst var det lite chockerande att se att man hellre gick på mig och påstod att jag var nån vänsterextremist bara för att jag tycker illa om SD utbredning i den "svenska själen". o folk börjar blanda in Stalin o pohl pot ...Sedan vips är det jag som är den otrevliga typen som talar mot SD och dess företrädare. märklig reaktion minst sagt. men av reaktionen inser jag att det är än viktigare att stå emot den smygrasism som får blomma i det tysta.

men frågan kvarstår också är Ljudbojen en sluten grupp för herrar som vill endast prata strängtjocklek eller ett forum för musiker som tar med sig allt vad livet består av?

men jag kör med mellanstorlek när det gäller strängar bara så ni vet, inget extremt där inte.

_________________
When creating Art
Never decide rules for what is right and wrong
never follow the given way
Just follow your soul.
http://www.swedenblue.com


Last edited by SlowDad on 13 Feb 2013, 20:02, edited 1 time in total.



13 Feb 2013, 19:03
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 23:30
Posts: 2735
Location: Göteborg, Majorna/Linné
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
SlowDad wrote:
... viist var det lite chockerande att se att man hellre gick på mig och påstod att jag var nån vänsterextremist bara för attvman tycker illa om SD utbreddning i den svenska själen. Sedan väljer folk att göra mig till den otrevliga typen när jag talar mot SD och dess företrädare. märklig reaktion minst sagt.

Detta beror nog inte på dina åsikter i sig, utan snarare på sättet du för fram dem, som om just din åsikt var den enda rätta och de som inte delar den bör snarast omskolas. Dessvärre är du inte ensam om detta. Så uppfattar jag det för jag känner igen det. Sådan var jag själv när jag var yngre och visste allt bäst. Det tog tid och lång väg till självinsikt att så var inte och är inte fallet. Tillämpa 2:a raden i din egen signatur på annat än bara konst så blir det mycket bättre. Mao: Lev som du lär :D

_________________
Alex
Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så!
http://www.anacon-tech.com
http://www.youtube.com/vacuumvoodoo
Zagray! - test & review


13 Feb 2013, 20:01
Profile WWW
User avatar

Joined: 25 Feb 2012, 13:41
Posts: 301
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
VacuumVoodoo wrote:
SlowDad wrote:
... viist var det lite chockerande att se att man hellre gick på mig och påstod att jag var nån vänsterextremist bara för attvman tycker illa om SD utbreddning i den svenska själen. Sedan väljer folk att göra mig till den otrevliga typen när jag talar mot SD och dess företrädare. märklig reaktion minst sagt.

Detta beror nog inte på dina åsikter i sig, utan snarare på sättet du för fram dem, som om just din åsikt var den enda rätta och de som inte delar den bör snarast omskolas. Dessvärre är du inte ensam om detta. Så uppfattar jag det för jag känner igen det. Sådan var jag själv när jag var yngre och visste allt bäst. Det tog tid och lång väg till självinsikt att så var inte och är inte fallet. Tillämpa 2:a raden i din egen signatur på annat än bara konst så blir det mycket bättre. Mao: Lev som du lär :D

du bortser totalt om hur min argumentation bemöts. när folk vill börja prata Stalins hemska tiden som om det hade med SD debatten att göra då blir det svårt att inte ta dessa i örat ;) eller systematiskt kontrar med falska eller irrelevanta påståenden. läs gärna hur mina åsikter bemöts o kom sedan tillbaka o skriv igen att det var mitt sätt att ta upp ämnet som var fel. Visst spårar man ur själv om motparten är oseriös.

Det är inte han den där "politkern" som vägrar lämna riksdagen om han inte får 4 miljoner av våra skattepengar som är the bad guy...nej det är fransmannen som är så fräck att prata om det här bara för att några diggar SD på forumet... för då blir dålig stämning...strange...

_________________
When creating Art
Never decide rules for what is right and wrong
never follow the given way
Just follow your soul.
http://www.swedenblue.com


13 Feb 2013, 20:06
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Jul 2011, 00:09
Posts: 1085
Location: Skåne
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Ljudbojen hör trots allt till de trevligare ställena på nätet. Och lite kamratlig pajkastning uppskattas väl av de flesta, åtminstone när Gibsoniter tjuvnyper Fenderister, enkelspolingar pajar till humbuckisar, rörofiler ger en känga åt digitalianer eller hårdsvansare hånar svajare. Men politik kan vara mer känsligt. Och pajkastning är kul bara så länge den som får pajen kastad på sig är med på noterna. En lösning vore kanske att inskränka pajkastningen till de musikrelaterade diskussionerna?

Groth wrote:
...hittade en funktion som jag inte visste fanns, den ska jag börja använda direkt!
Kom igen! Den sortens ignorera-funktion är bara till för folk som saknar viljestyrka att ignorera på egen hand. :)


13 Feb 2013, 20:24
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Slowdad, jag vänder mig också mot ditt raljerande mot oss som tycker att det är skönt att slippa dessa eviga SD m.m. trådar, med källhänvisningar till mer eller mindre konstiga ställen, rabblande av statistik som ofta är enbart utvalda delar, vantolkas eller inte stämmer över huvudtaget. Jag står nog på samma sida som du när det gäller främlingsfientlighet, rasism och allehanda förtryck, men din stämpling av mig och andra som väljer att inte älta det på ett fruktlöst sätt på Bojen är irriterande och tröttsamt.

Om jag väljer att ta den politiska striden, väljer jag andra forum än Bojen. Det är mitt val just nu. Du har framfört din poäng, sluta älta den nu.

_________________
Image


13 Feb 2013, 21:42
Profile WWW
User avatar

Joined: 25 Feb 2012, 13:41
Posts: 301
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
kjelle wrote:
Slowdad, jag vänder mig också mot ditt raljerande mot oss som tycker att det är skönt att slippa dessa eviga SD m.m. trådar, med källhänvisningar till mer eller mindre konstiga ställen, rabblande av statistik som ofta är enbart utvalda delar, vantolkas eller inte stämmer över huvudtaget. Jag står nog på samma sida som du när det gäller främlingsfientlighet, rasism och allehanda förtryck, men din stämpling av mig och andra som väljer att inte älta det på ett fruktlöst sätt på Bojen är irriterande och tröttsamt.

Om jag väljer att ta den politiska striden, väljer jag andra forum än Bojen. Det är mitt val just nu. Du har framfört din poäng, sluta älta den nu.


Kjelle! Jag fattar vad du säger men varför läsa mina inlägg på offtopic om ni inte varken njuter av dem eller inte är intresserade av ämnet? Är det inte fritt fram att låta bli att läsa dem? vad tvingar er annars? måste alla vara gjorda av samma virke för att få vara här? den typ av diskussioner har aldrig placerats på de andra mer teknik- eller musikdelarna av forumet.

_________________
When creating Art
Never decide rules for what is right and wrong
never follow the given way
Just follow your soul.
http://www.swedenblue.com


13 Feb 2013, 22:22
Profile WWW

Joined: 22 Jul 2002, 01:55
Posts: 1448
Location: Lund
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Hej :D

_________________
Image


13 Feb 2013, 23:11
Profile WWW
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Skål!

_________________
www.slackervillezoo.se


13 Feb 2013, 23:50
Profile WWW

Joined: 22 Jul 2002, 01:55
Posts: 1448
Location: Lund
Post Re: Politik-fritt... fortsätter, nu med POLL
Rensat igen. Tydligen väldigt svårt för somliga att hålla fingrarna i styr.

Politik-förbudet gäller fortsatt tills vidare.

Blir det mer tramsande i hund-tråden så ryker den tråden.

_________________
Image


26 Mar 2013, 18:22
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
SlowDads "jag kör med mellanstorlek när det gäller strängar bara så ni vet, inget extremt där inte" är i min tolkning en klockren metafor! Jag tror han är sosse och kör 10-46! 8) :mrgreen:

Jag kör 9-46 så jag hämtar inspiration hos extrema partier både hos vänsterkanten och höger dito!

:D :D :D :D :D :D


26 Mar 2013, 18:58
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Jag kör 11-52 på de flesta och 12-56 på jazzburken, är naturligtvis kommunist då :mrgreen:


26 Mar 2013, 21:15
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
holmis63 wrote:
Jag kör 11-52 på de flesta och 12-56 på jazzburken, är naturligtvis kommunist då :mrgreen:


Jaså tunna strängar är höger? :shock: :lol:


27 Mar 2013, 13:15
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Ja, med risk för att bli alltför politisk så har jag alltid tyckt att högern varit tunn :lol:


27 Mar 2013, 14:17
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
holmis63 wrote:
Ja, med risk för att bli alltför politisk så har jag alltid tyckt att högern varit tunn :lol:


Borde väl vara tvärtom. Högern är väl välgödd? :roll:


27 Mar 2013, 15:08
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Jag tänker inte på kroppshydda eller pengar :wink:


27 Mar 2013, 15:41
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Undrar vem som egentligen var den tjockaste politikern? Lars Verner? Göran Persson? Sven-Olle?


27 Mar 2013, 16:00
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Vinyljunkie wrote:
Undrar vem som egentligen var den tjockaste politikern? Lars Verner? Göran Persson? Sven-Olle?

Ingen av dom. Min röst går till Gunnar Sträng. Vad nu det ska ha för relevans... :roll:

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


27 Mar 2013, 16:04
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Jag röstar på Helmut Kohl om vi räknar in internationella politiker.
Göran Persson berättade i nåt TV-program att Kohl, när han blev nervig vid nån nattförhandling, beställde in 1 kg smör och åt det i ett svep som "nervmedicin" :shock:
Så äter en riktig Karl :mrgreen:


27 Mar 2013, 16:21
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
holmis63 wrote:
Jag röstar på Helmut Kohl om vi räknar in internationella politiker.
Göran Persson berättade i nåt TV-program att Kohl, när han blev nervig vid nån nattförhandling, beställde in 1 kg smör och åt det i ett svep som "nervmedicin" :shock:
Så äter en riktig Karl :mrgreen:


Herre jösses! Det kanske man skulle ta och prova nästa gång man får scenskräck...


27 Mar 2013, 16:26
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Japp, fast kanske ta på en blöja också så att du slipper rinnet utefter benen på scenen sen då :mrgreen:


27 Mar 2013, 16:31
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
holmis63 wrote:
Japp, fast kanske ta på en blöja också så att du slipper rinnet utefter benen på scenen sen då :mrgreen:


Du menar att det kommer att rinna skirat smör? :mrgreen: Stekt över glödande Kohl? :mrgreen:

(kan hända att Göteborgsvitsarna blev för många nu... kan inte hjälpa... bor ju i den stan...)


27 Mar 2013, 16:43
Profile

Joined: 04 Feb 2003, 08:49
Posts: 983
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Vinyljunkie wrote:
holmis63 wrote:
Japp, fast kanske ta på en blöja också så att du slipper rinnet utefter benen på scenen sen då :mrgreen:


Du menar att det kommer att rinna skirat smör? :mrgreen: Stekt över glödande Kohl? :mrgreen:

(kan hända att Göteborgsvitsarna blev för många nu... kan inte hjälpa... bor ju i den stan...)


För lite hundbilder i tråden.


27 Mar 2013, 16:44
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
pafal wrote:
För lite hundbilder i tråden.

Och för mycket Kålle & Åda... :wink:

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


27 Mar 2013, 16:51
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Vinyljunkie wrote:
holmis63 wrote:
Japp, fast kanske ta på en blöja också så att du slipper rinnet utefter benen på scenen sen då :mrgreen:


Du menar att det kommer att rinna skirat smör? :mrgreen: Stekt över glödande Kohl? :mrgreen:

(kan hända att Göteborgsvitsarna blev för många nu... kan inte hjälpa... bor ju i den stan...)


Nä, nog var det en göteborgsvits, men jag tänkte mer på den diarre´som smöret kommer orsaka och som obönhörligen kommer rinna utefter benen en stund efter intaget :mrgreen:
Myyyys :D


27 Mar 2013, 17:30
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
holmis63 wrote:
Vinyljunkie wrote:
(quote="holmis63")Japp, fast kanske ta på en blöja också så att du slipper rinnet utefter benen på scenen sen då :mrgreen:(/quote)

Du menar att det kommer att rinna skirat smör? :mrgreen: Stekt över glödande Kohl? :mrgreen:

(kan hända att Göteborgsvitsarna blev för många nu... kan inte hjälpa... bor ju i den stan...)


Nä, nog var det en göteborgsvits, men jag tänkte mer på den diarre´som smöret kommer orsaka och som obönhörligen kommer rinna utefter benen en stund efter intaget :mrgreen:
Myyyys :D

Varför tror ni att dom har lederhosen? :roll:

_________________
Image


27 Mar 2013, 18:10
Profile WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Så, det är därför dom har sina lederhosen, har aldrig fattat vitsen med dom :shock:


27 Mar 2013, 18:13
Profile
User avatar

Joined: 16 Jul 2011, 00:09
Posts: 1085
Location: Skåne
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Nä, lederhosen leder ingenvart. Och kvaliteten på detta ordvitsande får en nästan att längta efter lite politisk pajkastning... :)


27 Mar 2013, 19:56
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Mr Smiley wrote:
Nä, lederhosen leder ingenvart. Och kvaliteten på detta ordvitsande får en nästan att längta efter lite politisk pajkastning... :)


Och Jag som tyckte vi hade det så mysigt :D


27 Mar 2013, 20:00
Profile
User avatar

Joined: 16 Jul 2011, 00:09
Posts: 1085
Location: Skåne
Post Re: Politiska diskussioner förbjudna!
Pajkastning kan också vara mysigt. Min fru har ett fantastiskt recept på blåbärspaj...


27 Mar 2013, 20:08
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 227 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.