View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2024, 11:38



Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Torskade för fortkörning.. 
Author Message
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 13:11
Posts: 2032
Location: Stockholm
Post 
Fotogeno wrote:
jag med lätthet kan räkna upp ett antal personer som dagligen kör klart över promillehalten i minsta sagt gamla bilar året om. År ut och år in. Tyvärr för oss andra fartsyndare som jagas i trafiken så är dom inte så pass asknalla så att de trampar gasen i botten för att riskera att hamna i någon av de frekventa fartkontrollerna.


Det där låter som folk som kör dagen efter...[;)]

Såg i din profil att vi bor i samma kommun. Tycker dom både har fart och blåskontroller där, blås mest på helger iof.

Kanske det som är en viktig hake i debatten. färre människor kör bil på tidig morgon eller sen kväll på helgerna så därför blir inte blåskontrollerna lika ofta uppmärksammade?


MVH faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]


01 Oct 2008, 13:08
Profile WWW

Joined: 06 Mar 2008, 09:15
Posts: 1072
Location: Gottröra
Post 
Quote:
Det där låter som folk som kör dagen efter...

Såg i din profil att vi bor i samma kommun. Tycker dom både har fart och blåskontroller där, blås mest på helger iof.

Kanske det som är en viktig hake i debatten. färre människor kör bil på tidig morgon eller sen kväll på helgerna så därför blir inte blåskontrollerna lika ofta uppmärksammade?


MVH faellman


Jo det är iofs helt Ok, men omigen så är det nog snarare amatörerna som ryker på alkokollarna på helgerna och det är helt rätt, säger inget om det, även om det skulle suga fett att åka dit för att man räknat någon timma fel en förmiddag dagen efter när man vet att det är folk som kör DAGLIGEN och aldrig åker dit. Vad jag menar är att man inte tar proffsen som är ute på dagarna, de som kör till och från jobbet varje dag. Dom som är ute när ungarna är ute på väg till eller ifrån skolan. Nä dom skiter man i för man är fullt sysselsatt med att plocka Svenne som kör aningen för fort på 70, 90 eller 110 sträckor med motiveringen att det förebygger trafikolyckor.


Bo-Conny Skruvlin


01 Oct 2008, 15:14
Profile WWW

Joined: 04 Aug 2004, 08:19
Posts: 883
Location:
Post 
Passande tråd detta...............
Blev "plåtad" av en sån där jämrans kamera i somras (på väg till Deep Purple konserten i Linköping förresten). Saken är nu den att jag kör tjänstebil i jobbet så bilen är inte registrerad på mig.
Fick häromdagen ett brev till jobbet från "Farbror Blå" där dom uppmanar min arbetsgivare att fylla i en blankett om vem som körde bilen vid det aktuella tillfället. Bilansvarig på företaget ser naturligtvis att det är jag som använder bilen så han vet ju vem han ska skicka detta till......
Foto och hastighet lämnas inte ut vid förfrågningstillfället "av sekretess-skäl" (Tror iofs inte att det var ruskigt fort......)

Någon som har svar på följande:
Vad händer om jag ger f-n i att skicka in vem som körde bilen ?
Kommer naturligtvis en ny förfrågan, men om jag bara ignorerar/vägrar? Vad kan dom göra? Har för mig att företag inte har ngn skyldighet att lämna sådana uppgifter, men företagets policy är nog att inte jävlas med Polisen......
Intressant detta, tror jag låter papperet ligga och väntar för att se vad som händer.

Man kan ju svara att förare inte kan anges i detta läge "av sekretessskäl" [:D][:D][:D]


01 Oct 2008, 21:53
Profile ICQ WWW

Joined: 24 Nov 2004, 14:43
Posts: 1679
Location:
Post 
Quote:
JAg tycker att fortkörning borde resultera i fängelsestraff då den som kör för fort riskerar andras liv (ja, jag bryr mig inte om de som kör ihjäl sig i singelolyckor).


Jahadu Haraldrig. Om du tycker att folk som framför fordon på ett sätt som riskerar att ta livet av folk, så bör det ju innebära att du förespråkar fängelse om man kör trött, om man byter radiokanal och om man pratar i Mobiltelefon?, eftersom dessa saker visat sig skapa större olycksfrekvens än fortkörning.

Vad är straffet om man kör för fort när man är trött och pratar med någon i mobilen? Livstid?

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite ibland


01 Oct 2008, 22:23
Profile ICQ WWW

Joined: 04 Aug 2004, 08:19
Posts: 883
Location:
Post 
Solskydd är bra som sagt....dock missat det denna gång !

Så det är alltså bara att skita i det......cool....precis vad jag tänkte prova !!! [}:)][}:)][}:)]

För övrigt är det inte med automatik den som kör lite för fort som utgör den största trafikfaran.........finns diverse olika andra typer av bilförare som är farligare.


02 Oct 2008, 11:16
Profile ICQ WWW

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3625
Location:
Post 
I min fortigaste bil man man ha hjälm för att inte blåsa ur [8D][:D]


02 Oct 2008, 14:27
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.