View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Apr 2024, 22:56



Reply to topic  [ 19 posts ] 
Soda Stream, ngt att ha? 
Author Message

Joined: 09 Sep 2003, 00:17
Posts: 1119
Post 
Hejsan Josh.

Jodå, SodaStream är kalas. Fungerar hur bra som helst, och när vi i Sverige har såpass vettigt kranvatten så tycker jag absolut du ska satsa på en sådan istället för att köpa bubbelvattnet. Bara fylla, trycka, och dricka.

Enda jag kan tycka jämfört med köpt bubbel är att kolsyran försvinner aningen snabbare. Men det är ju å andra sidan bara fylla på och trycka i nytt.

Vete tusan om det här klargör så mycket, men det är min åsikt om det hela. =)

Ha en fortsatt trevlig kväll/natt.

//Dennis


18 May 2008, 23:47
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post 
Ett måste om man är storkonsument av kolsyrat vatten!
Enkelt och billigt!

(Förutom vatten tillverkar jag gärna Tonic i min maskin, gin köper jag......[8D])

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther


19 May 2008, 07:16
Profile

Joined: 17 Mar 2007, 17:49
Posts: 1712
Location:
Post 
De är superbra.
Jag använder nog våran varje dag, och det går att använda vilken saft som helst för att göra dricka av den, vilket kan innebära intressanta smaker. [:)]


19 May 2008, 07:20
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 19 Nov 2002, 12:11
Posts: 3087
Location:
Post 
Josh D Ztorsion wrote:



coolt, man kanske kan göra intressanta spritsorter också, tex kolsyrad whisky eller bubbel-tequila! Eller kanske lite mousserande amarone[8D][;)]

ImageThe beat goes on and I´m so wrong



Kolsyrad Lagavulin [:o)]?

Micke


19 May 2008, 10:45
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Jag hade en SodaStream på 80-talet och använde den flitigt - så flitigt att den så småningom gick sönder. Av någon underlig anledning skaffade vi aldrig någon ny, mest för att barnen vuxit upp.

Det fina var att jag vill ha mer bubblor i vattnet än de bubbelvatten som finns på marknaden - vilket var enkelt fixat med SodaStreamen!

Måste nog inhandla en, känner jag... [8D]

[:o)]

<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">


19 May 2008, 10:50
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 15:30
Posts: 1973
Location: Linköping
Post 
Måste nog ha en jag också [:D]
Är det ngn som har hittat "best buy" på nätet eller butik?

//L


19 May 2008, 11:34
Profile WWW

Joined: 12 Aug 2002, 21:24
Posts: 344
Location: Uppsala
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

notuern wrote:

De är superbra.
Jag använder nog våran varje dag, och det går att använda vilken saft som helst för att göra dricka av den, vilket kan innebära intressanta smaker. [:)]


coolt, man kanske kan göra intressanta spritsorter också, tex kolsyrad whisky eller bubbel-tequila! Eller kanske lite mousserande amarone[8D][;)]

ImageThe beat goes on and I´m so wrong



Nja, det blir snarare en väldigt dyr geyser (stavas det så?) om man kolsyrar nåt annat än rent vatten. Försökte i min barndom att kolsyra efter att jag av tankspriddhet hade hällt i det sista koncentratatet vi hade hemma, och det blev till att skura kök och lägga hela maskinen i varmvatten i badkaret.


19 May 2008, 11:42
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post 
Hemligheten är att kolsyra vattnet INNAN man häller i saft/smakextrakt!

Det går utmärkt att trycka kolsyra i andra saker, bara det inte är för artificiella safter mm.

Rödvin går utmärkt, renat brännvin går också bra. Det konstaterade jag förra gången sodastream var på modet - under det glada 80-talets början![8D]

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther


19 May 2008, 12:56
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Josh D Ztorsion wrote:


coolt, man kanske kan göra intressanta spritsorter också, tex kolsyrad whisky eller bubbel-tequila! Eller kanske lite mousserande amarone[8D][;)]



Nä nu gick du för långt! Kolsyrad Amarone, en hädelse! [}:)] Köp en flaska Lambrusco i stället, eller det var kanske målet?[;)]

Image


19 May 2008, 12:58
Profile WWW

Joined: 09 Sep 2004, 20:46
Posts: 1305
Location: Råneå
Post 
Under hela min barndom önskade jag att mor och far skulle köpa en Soda Streamer men dom gjorde det aldrig, nu när jag vill köpa en själv så får jag inte för min sambo...så...Soda Streamer har förföljt mig hela livet!

KÖP OM DU HAR CHANSEN!!! [;)]

/Emnitec

*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*


19 May 2008, 16:52
Profile

Joined: 12 Aug 2002, 21:24
Posts: 344
Location: Uppsala
Post 
Bilton wrote:

Hemligheten är att kolsyra vattnet INNAN man häller i saft/smakextrakt!

Det går utmärkt att trycka kolsyra i andra saker, bara det inte är för artificiella safter mm.

Rödvin går utmärkt, renat brännvin går också bra. Det konstaterade jag förra gången sodastream var på modet - under det glada 80-talets början![8D]

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther



Åhå, där ser man. Fast nu är jag alldeles för feg för att prova.


19 May 2008, 22:50
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 10:30
Posts: 161
Location:
Post 
Glöm inte bort att testa kolsyra "Mer" =)

Image


20 May 2008, 22:19
Profile ICQ WWW

Joined: 20 Mar 2005, 19:19
Posts: 1037
Location:
Post 
Jag kör med budgetvarianten på landet och eftersom jag har lätt järnsmak när jag inte behagat rengöra hydrofortanken på ett tag så får det bli smaksatt: C-vitamin brustabletter i bigpack på apoteket ger 1 pint kolsyrad dricka för två spänn...
Nåja..överdoserad c-vitamin passerar rätt ut och det är inte gott nog för att gå till överdrift. Jag dricker öl om jag inte är ute efter sockerkick.
Torrfanta?


<font size="1">Edited by - DNS on jada jada 2008 alldeles nyligen. </font id="size1">


20 May 2008, 22:36
Profile ICQ WWW

Joined: 06 Mar 2008, 09:15
Posts: 1072
Location: Gottröra
Post 
Idèn med kolsyrad Lagavulin var verkligen kass. Det var skit äckligt. Smakade kolsyrad roddbåt.
Men Finlandian vann på att få lite bubbel i sig. Pekka och jag blev knallare än vanligt.

Bo-Conny Skruvlin


21 May 2008, 09:16
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 19 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.