View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 22:20



Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Denna förbannade hockey!! 
Author Message
User avatar

Joined: 16 Dec 2003, 17:11
Posts: 883
Post 
Instämmer, det är helt idiotiskt. Orsaken till att det ändå sker är väl sannolikt att det går att klämma ut mer pengar ur spektaklet på det sättet.


16 Apr 2008, 22:14
Profile WWW

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post 
Galanti wrote:

Instämmer med trådskaparen, det är pinsamt behöva se vuxna människor jaga en plastbit på en isbana iklädda skenor på fötterna... Ge dem varsin puck och dubbade skor och låt dem gå hem i stället för att fördärva TV-kvällarna för normala människor.

gitarrmissbrukare

Kan hålla med i viss mån ang. hockey. Men jag ställer mig frågande till det där med att fördärva kvällarna[:)] Menar du att det visas på TV[:0]


16 Apr 2008, 22:30
Profile
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post 
Instämmer!

Tur att det finns annat att göra: goda viner gitarrer, bojen mm


/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther


16 Apr 2008, 22:30
Profile

Joined: 04 Aug 2004, 08:19
Posts: 883
Location:
Post 
Får väl ge lite balans åt denna tråd [:D]
Hockey både på elitnivå och grabbens nivå är underbart !!!!!

"Ge alla varsin puck etc etc"..........suck..........å ge alla varsinn gura så slipper vi gå på schyssta konserter också, eller ????

Näe, hockey det är en väsentlig del av livet det, så är det gubbs !!!
[:D][:D][:D]


16 Apr 2008, 22:47
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Sep 2003, 05:28
Posts: 680
Location:
Post 
HemmaIommi wrote:

Får väl ge lite balans åt denna tråd [:D]
Hockey både på elitnivå och grabbens nivå är underbart !!!!!

"Ge alla varsin puck etc etc"..........suck..........å ge alla varsinn gura så slipper vi gå på schyssta konserter också, eller ????

Näe, hockey det är en väsentlig del av livet det, så är det gubbs !!!
[:D][:D][:D]




Jag håller med dig men vad fan gjorde LHC igår?[xx(][xx(][:(!][:(!]


17 Apr 2008, 04:28
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Sep 2003, 05:28
Posts: 680
Location:
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

Alltså, det är väl ok om vuxna människor vill jaga puck tillsammans, men jag undrade varför en final måste spelas i sju matcher? har inte fått svar på det ännu. I min ringa upplysta sportvärld finns det cupspel och seriespel. Nu har man en Elitserie (seriespel) som mynnar ut i en cup. Varför då göra seriespel av cupspelet? Det är det jag inte hajjar, eller är jag bara en sportidiot? (hoppas det iofs[:D] )

ImageThe beat goes on and I´m so wrong



Dom tar efter NHL och ska tjäna så mycket pengar som möjligt[xx(]


17 Apr 2008, 06:38
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

Alltså, det är väl ok om vuxna människor vill jaga puck tillsammans, men jag undrade varför en final måste spelas i sju matcher? har inte fått svar på det ännu. I min ringa upplysta sportvärld finns det cupspel och seriespel. Nu har man en Elitserie (seriespel) som mynnar ut i en cup. Varför då göra seriespel av cupspelet? Det är det jag inte hajjar, eller är jag bara en sportidiot? (hoppas det iofs[:D] )

ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Du kan en del om marknad och försäljning så det där kan du svara på själv![;)]
Edit: felqoutning...


17 Apr 2008, 09:07
Profile
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

va faan ska dom spela så många matcher för, räcker det inte med två semifinaler och en final? Hörde ngt om att det tydligen spelas "bäst av 7", vad är det för trams? Sporten förpestar ju media tillräckligt ändå[}:)]

Nån som kan förklara?




Det handlar om att dra in pengar, såklart.

Det ryms ~8000 personer på arenan, finalbiljetterna kostar väl minst ett par hundringar styck + sponsring, varmkorvar och öl - varje match handlar om miljonbelopp som kommunen slipper skjuta till.

Såsom skattebetalare i Linköping blir jag gladare ju fler matcher som går här - det minskar mängden av kommunens pengar som behöver gå till skrytladan på Stångebrofältet. [:)]


17 Apr 2008, 09:42
Profile
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

bjoel wrote:

Josh D Ztorsion wrote:

va faan ska dom spela så många matcher för, räcker det inte med två semifinaler och en final? Hörde ngt om att det tydligen spelas "bäst av 7", vad är det för trams? Sporten förpestar ju media tillräckligt ändå[}:)]

Nån som kan förklara?




Det handlar om att dra in pengar, såklart.

Det ryms ~8000 personer på arenan, finalbiljetterna kostar väl minst ett par hundringar styck + sponsring, varmkorvar och öl - varje match handlar om miljonbelopp som kommunen slipper skjuta till.

Såsom skattebetalare i Linköping blir jag gladare ju fler matcher som går här - det minskar mängden av kommunens pengar som behöver gå till skrytladan på Stångebrofältet. [:)]




jomen visst det förstår man, frågan är om bäst av 7 är optimalt. Det kanske skulle gå att köra bäst av 30 istället = mer pengar

<font color="red"><b>min poäng är att det inte har med sport att göra</b>. </font id="red"> En final är en final och då borde det räcka med en match, precis som i fotbolls-VM

ImageThe beat goes on and I´m so wrong



Helt rätt!

Efter ett par år i ganska nära dialog med en hockeyklubb har jag fått se hur det går till i branschen. Det är väldigt lite "sportmanship" och väldigt mycket pengar det handlar om.
Vinst på isen ger mer intäkter, bättre sponsring osv.

Målet är inte alltid en snygg pokal, ära och berömmelse......[;)]

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther


17 Apr 2008, 11:43
Profile
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post 
Förresten kan jag inte förstå varför musikrörelsen inte får samma utrymme i media som idrott får?

Om medialt utrymme fördelats efter antalet utövare skulle vi varje dag på bästa sändningstid få se reportage från musikskolor, aktuella notiser från konserter en dokumentär om bander "Iron Fist" i Lekeberg som söker ny trummis osv, flera timmar varje dygn.
Dessutom flera egna kanaler! (Jag räknar inte MTV som en musikanal så kom inte och säg att vi har seriösa musikkaler![}:)])

Nu har körsång uppmärksammats, en av landets mest populära fritidsaktiviteter. Men då krävs att en jäkla ploggare - Schylman eller vad han heter - mobbar en Idol-produkt eller vad det var för att det ska få maximalt mediautrymme......[}:)]

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther


17 Apr 2008, 11:49
Profile
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Bilton wrote:

Om medialt utrymme fördelats efter antalet utövare


Medialt utrymme ges efter läsare/lyssnare/tittare/reklamkonsumenter. Inget annat. [;)]

Om du däremot kan komma på något bättre sätt än Idol och liknande att faktiskt dra publik till kultur i media blir nog ingen ledsen.


17 Apr 2008, 12:28
Profile
User avatar

Joined: 06 Mar 2005, 16:01
Posts: 216
Post 
Konspirationsteori... Hur många slutspel har avgjorts på 4 matcher utav 7 möjliga?

Ruggigt va?


17 Apr 2008, 12:49
Profile WWW
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
McNasty wrote:

Konspirationsteori... Hur många slutspel har avgjorts på 4 matcher utav 7 möjliga?


Det vore ju ekonomiskt vansinne. [;)]

Fast nu går ju finalseriens sista match i plopphallen ikväll så min plånbok tackar både LHC och HV71 för denna gången. [:D]


17 Apr 2008, 15:14
Profile

Joined: 17 Mar 2007, 17:49
Posts: 1712
Location:
Post 
Jag är inget för det där heller, men jag tycker att fotboll och OS är värre, det förstör i alla tv-kanaler för alla som inte gillar sport. [xx(]


18 Apr 2008, 01:42
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 01 Mar 2005, 15:25
Posts: 1656
Location:
Post 
bjoel wrote:

McNasty wrote:

Konspirationsteori... Hur många slutspel har avgjorts på 4 matcher utav 7 möjliga?


Det vore ju ekonomiskt vansinne. [;)]

<font color="red">Fast nu går ju finalseriens sista match i plopphallen ikväll så min plånbok tackar både LHC och HV71 för denna gången.</font id="red"> [:D]


Va´ f-n, bjoel... Vad är det där för inställning?!?
Du måste väl vara <i><b>lite</b>"] lokalpatriotisk & hålla på LHC ikväll, även om en ev. 7:e match inte kommer att gå i "skrytladan på Stångebro"...

Ang. topicens huvudfråga: Jag är själv långt ifrån nå´n sportentusiast, men er inställning om "Sport är bara skit & pengar" kunde jag själv ha när jag var 15-20 år & jag kan acceptera den från folk i den åldern. Men Josh & Bilton & andra "vuxna" män borde kommit över den "rebell"-inställningen för länge se´n kan jag tycka [;)] Ni lever väl båda i "verkligheten", eller?!?

Anar dock en viss ironi/tillspetsning i Josh´s fråga (hoppas jag...)

= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =


18 Apr 2008, 08:51
Profile ICQ WWW

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3624
Location:
Post 
HemmaIommi wrote:

Får väl ge lite balans åt denna tråd [:D]
Hockey både på elitnivå och grabbens nivå är underbart !!!!!

"Ge alla varsin puck etc etc"..........suck..........<font color="red">å ge alla</font id="red"> <font color="red">varsinn gura</font id="red"> <font color="red">så slipper vi gå på schyssta </font id="red"> <font color="red">konserter också, eller ????</font id="red">

Näe, hockey det är en väsentlig del av livet det, så är det gubbs !!!
[:D][:D][:D]




Vad var det för fel på Thin Lizzys Life platta/ konsert från-83?[:(!]

Å andra sidan hur kul vore ett bil/mcräjs med en bil/mc å tjugo gubbar?[:)][:I]


18 Apr 2008, 09:22
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post 
Quote:
Ang. topicens huvudfråga: Jag är själv långt ifrån nå´n sportentusiast, men er inställning om "Sport är bara skit & pengar" kunde jag själv ha när jag var 15-20 år & jag kan acceptera den från folk i den åldern. Men Josh & Bilton & andra "vuxna" män borde kommit över den "rebell"-inställningen för länge se´n kan jag tycka [;)] Ni lever väl båda i "verkligheten", eller?!?

Anar dock en viss ironi/tillspetsning i Josh´s fråga (hoppas jag...)

= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =


Jag må vara rebell i vissa frågor, men min inställning till idrott på denna nivå är att det är underhållning det är fråga om.
Det handlar om att sälja biljetter, krims-krams och säkra intäkter på samma villkor som tex melodifestivalen.
Därav jämförelsen med musikrörelsen. Jobbar de inte under samma skattelagstiftning, nöjesmoms? (Om man jämställs hos skattemyndigheten måste det vara rätt! [8D])

Idrott utkämpas av odopade atleter i en vacker och ädel tävlan utan komersiella eller politiska intressen. Tex i OS![;)]

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther


18 Apr 2008, 09:40
Profile

Joined: 09 Sep 2004, 20:46
Posts: 1305
Location: Råneå
Post 
Alla som ogillar hockey har fel helt enkelt...och jag har rätt som gillar det! [;)]



/Emnitec

*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*


18 Apr 2008, 09:56
Profile
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Rock_N_Ron wrote:


Va´ f-n, bjoel... Vad är det där för inställning?!?
Du måste väl vara <i><b>lite</b>"] lokalpatriotisk & hålla på LHC ikväll, även om en ev. 7:e match inte kommer att gå i "skrytladan på Stångebro"...



Om jag hamnar på arenan eller framför en TV håller jag nog mest på LHC, jo. Det förändrar dock inte mina åsikter i stort [;)]


18 Apr 2008, 10:02
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Nä, tacka vet jag bandy! Sista amatörsporten, och en final är en final!

Image


18 Apr 2008, 14:14
Profile WWW
User avatar

Joined: 01 Mar 2005, 15:25
Posts: 1656
Location:
Post 
Återigen; jag är ingen sportfåne & håller med till 1000% att lagen själva borde stå för bevakningen vid sina stora arrangemang när det är risk för "supporter"-bråk. Helt rätt! Straffas ska dom oxå där det känns = tomma läktare!

Det där med bäst av 7 matcher bore väl ha lite sportslig förankring oxå, då det i längden visar sig vilket som faktiskt är det bättre laget. Ett slumpmål eller två i sista perioden om det bara är en mactk ska ju inte få avgöra.
(även om det är risk att ett slumpmål i 7:e matchen kan avgöra hela skiten, men då har de ju i alla fall fått alla chanser innan...)

Nåja; snart är det dax: <font color="red"><font size="4">GO LHC</font id="size4"></font id="red">!
(även om det känns som HV kopplat greppet efter LHC´s två senaste skamliga försök till ishockey...)

= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =


18 Apr 2008, 18:59
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Sep 2003, 05:28
Posts: 680
Location:
Post 
Nu är det över HV71 tog hem guldet.[:(]


19 Apr 2008, 02:53
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 35 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.