View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 15:59



Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Kallur dopad 
Author Message

Joined: 05 Jan 2008, 17:24
Posts: 140
Post 
Inom Internationella styrkelyftförbundet har man nu infört upp till 4 års avstängning direkt man ertappas med anabola steroider i kroppen, den bidragande orsaken till det är att en Kille vid namn Anders Eriksson från Piteå som doktorerat i ämnet och kommit fram till att även fast man slutar med preparaten så har man fördel av det i flera år framåt, hoppas bara dom andra idrotterna också tar efter det.

http://www.pitea-tidningen.se/artikel.a ... rkiv=False

You let up you loose!!


13 Feb 2008, 18:21
Profile

Joined: 24 Nov 2004, 14:43
Posts: 1679
Location:
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

top5rec, visst du har rätt. MAn ska kunna avhandla sidotrådar i en tråd. JAg har normalt inga problem med det, men jag tyckte att ngt av gårdagskvällen inlägg (inte ditt) var lite på gränsen till oförskämt mot en annan av debattörerna. Det var snarast därför jag försökte gjuta lite olja på vågorna. Heta debatter gillar jag men inte när argumenten tryter och det blir påhopp. Då blir det ju bara trist. JAg såg tendeser att tråden skulle kunna urarta i pajkastning och ville inte att den skulle bli låst, så därför reagerade jag i blått (i kraft av trådens upphovsman) [;)]

ImageThe beat goes on and I´m so wrong



Väl uttryckt, jag förstår vad du menar. Det har på senare tid alltför ofta funnits trådar där personliga påhopp har skuggat själva ämnet som diskuterats (inte minst "GMF-kaj"-tråden.
Allas ansvar att höja ribban.

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite


14 Feb 2008, 00:09
Profile ICQ WWW

Joined: 24 Nov 2004, 14:43
Posts: 1679
Location:
Post 
Boogiecats wrote:

Josh D Ztorsion wrote:

Det lustiga är att så många är så kvicka att konstatera att Kallur INTE är dopad. Skumt att man kan veta sånt..

Det enda vi med säkerhet vet är ju bara att hon aldrig har <b>åkt fast </b> för doping



ImageThe beat goes on and I´m so wrong



Har för mej att de genomgår ganska så omfattande tester titt som tätt och nog är det välan också som så, att de även testas vid stora tävlingar..?!

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]


Marion Jones dopade sig i flera års tid utan att det upptäcktes. Trots att hon alltid var på pallen och därför alltid blev testad...
Så bara för att dom inte testar positivt så säger det inte mer än att dom inte använder preparat som syns...

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite


14 Feb 2008, 00:12
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post 
F'låt Josh, men jag måste svara på det här, OT eller ej.

top5rec wrote:

För att svara på din fråga på ett sätt du förstår så om man bortser från själva tävlingsmomentet så är det inte konstigare att titta på en längdskidtävling när andra åker än att lyssna på en CD-skiva som andra spelar på!

Det instämmer jag helt i! Och jag förstår lika lite hur en CD-skiva med musik och dess upphovsmäns leverne är "viktigt". Det är helt oviktigt om musiker knarkar, till exempel. Däremot kan man ju vara <i>intresserad"] av det.

Quote:
Sen kan man ju fundera i stort vad som gör ett intresse... Varför sitter ett par hundra gitarrentusiaster i detta land och diskuterar allt möjligt om gitarrer på ett forum? Varför samlar man frimärken? Varför spelar man fotboll? Varför går man på konserter?

För att man gillar det och tycker att det är intressant. Det är lik förbannad inte <i>viktigt"]. Sport fyller vissa funktioner, men jag förstår inte hur man kan tycka att det är viktigt. För den som utövar sporten är det en annan sak, men för den som bara följer resultaten handlar det ju bara om underhållning och/eller att anamma grupptillhörighet. Jag har stora problem att förstå hur sport kan fylla en tredjedels dagstidning med bajs när till exempel musik, litteratur och konst får en tiondel så mycket mediautrymme, trots att det är lika "viktigt" (läs <i>oviktigt"]).

Nu överdriver jag förstås en del, eftersom jag är en antisportmänniska. Jag förstår intresset som sagt, men jag förstår inte allvaret. Jag kan finna nöje i att se en bra fotbollsmatch, ett hundrameterslopp eller vad som helst. Men "viktigt"??? Nej, det är verkligen inte viktigt. Det är ett av människans sätt att få utlopp för diverse djuriska drifter som får oss att må bra. Tävlan, styrka, mod, och så vidare. Vi härförs och hänrycks av andras prestationer; dras med i segeryror och tar del av strategier och läser på om fakta.
Men är det "viktigt" om Kallur kan tänkas vara dopad? Objektivt; nej. Subjektivt; ja. Lika viktigt som att pollenhalten i Juni 1903 var 3% högre än den var 1904, ungefär.

Ta nu detta med ro. Alla har sina intressen, men jag tycker att man kan fundera lite på hur mycket mediautrymme sporten får. Jag unnar er det, men "viktigt" är det fan inte på något sätt. [:X][;)]

Tillägg: Jag hoppas verkligen inte att jag anses vara en av dem som gjort "påhopp" i den här tråden förresten. Min kommentar om det där med tusen inlägg var bara ett svar på vad som skulle hända på grannforumet om någon skrev det jag skrev. Jag vet att det var en provocerande kommentar, men i och med att de flesta av er känner mig mer eller mindre så antog jag att ni förstod mig. [:)] Skulle man skriva samma sak som nykomling så skulle det kunna tas lite hårdare däremot.

[url="http://www.diskantforum.se"]Image[/url]


14 Feb 2008, 03:06
Profile

Joined: 24 Nov 2004, 14:43
Posts: 1679
Location:
Post 
Bra Makten! Nu känner jag igen dig!

Har inte så mkt att invända mer än att tillägga att sport och intressen är alltid viktigt för den enskilde människan. Du skriver själv att det (till följd av utlopp för djuriska drifter) får oss att må bra, och det är väl en väldans viktig sak?!

Sen så speglar ju mediautrymmet bara intresset som finns runt omkring.

Jämför inte doping med en musiker som knarkar, det är mera som musiker som inte sjunger själv och ändå utger sig för att göra det, på ett ungefär.

Men då va väl det sidospåret uttömt tror jag!

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite


14 Feb 2008, 09:30
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 05 Jun 2004, 08:10
Posts: 1634
Location: Skellefteå
Post 
JanZZon wrote:

Inom Internationella styrkelyftförbundet har man nu infört upp till 4 års avstängning direkt man ertappas med anabola steroider i kroppen, den bidragande orsaken till det är att en Kille vid namn Anders Eriksson från Piteå som doktorerat i ämnet och kommit fram till att även fast man slutar med preparaten så har man fördel av det i flera år framåt, hoppas bara dom andra idrotterna också tar efter det.

http://www.pitea-tidningen.se/artikel.a ... rkiv=False

You let up you loose!!


Har man sett - Den killen har jag pluggat med... 10 p botanik tror jag det var. Och då var han själv styrkelyftare - åt som en häst minns jag.

R.T.


14 Feb 2008, 16:49
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.