View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 16:28



Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Kallur dopad 
Author Message
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Det är inte så att farbror är gammal och trött istället? [;)]


11 Feb 2008, 21:24
Profile
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1848
Location: skaraborg
Post 
teknik gren, kan man vara bra i utan skit i ådrorna, men det är ju en sprint distans också, så lite top boost skadar nog inte [:0]

/ralvejd
http://web.telia.com/~u47807709/


11 Feb 2008, 21:28
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post 
Josh D Ztorsion wrote:


Själv tror jag att vi dopar oss i Sverige som i alla andra länder, vi är bara lite bättre på att inte åka fast



Helt oening med dig !
Andledning, jo för att det bedrivs mig vetligen ingen forskning i Sverige inom det som skulle klassifieras som doping.
Men det gör det eller gjorts i Usa,China och ryssland (och kanske några fler).

Andledning 2. Sveries framgångar i friidrott på senare tid, har främst kommit i teknikgrenar där dom efekthöjande efekterna av doping till skillan mot "kraftgrenar" inte spelar lika stor roll,utan finslipa tekniken spelar stor roll kontra vara "stark/snabb".

Hoppas jag inte får äta upp det här nu [:I]
Och det visar sig Kallur är dopad [V]

Häls
Owe Johnson
http://www.amphealer.se


11 Feb 2008, 21:30
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Tyvärr finns det ju många dopingfall inom sprint, bl.a. greker som smiter undan testerna.

Men att Kallur skulle vara dopad, det finns bara inte! Josh, funkade inte skidåkningen, eller vad är det som fått dig så bitsk? Blev du frånåkt? [;)]

Image


12 Feb 2008, 00:47
Profile WWW

Joined: 24 Nov 2004, 14:43
Posts: 1679
Location:
Post 
tvivlar på att kallur ska va dopad, men det finns ju andra svenskar som nyligt åkt dit. Var ju en svensk cyklist eller två som åkte dit. Sen har väl både Nordstrand och Kruth åkt dit inom K1.

Vi har säkert även haft ett par skidåkare som "testat" saker och säkert nån friidrottare av de som tränar i USA som haft tveksamma kontakter med t ex Balco-labbet.

Men i allmänhet så är vi nog rätt rena, mkt beroende på avsaknaden av den typen av forskning på området i stil med Balco där doping skräddarsytts för att inte upptäckas. Man e väl inte så dum att man tar saker som kommer att synas om man blir testad...

Tror att de flesta amerikanska sprinters har varit dopade de senaste 10 åren. Kolla bara hur många som i tystnad la av när Balco upptäcktes...typ Marion Jones och Maurice Greene...slump?

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite


12 Feb 2008, 01:00
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Dec 2007, 18:23
Posts: 1820
Location: Hill Valley
Post 
Jag tror absolut inte hon är dopad. Inte Klüft heller.

Vad mer än att dom vinner antyder att de är dopade? Absolut ingenting
så vitt jag vet.


12 Feb 2008, 01:19
Profile

Joined: 20 Mar 2005, 19:19
Posts: 1037
Location:
Post 
Uncle Fred wrote:

Jag tror absolut inte hon är dopad. Inte Klüft heller.



Jag tror inte heller att Klüft tror att Kallur är dopad.


12 Feb 2008, 01:59
Profile ICQ WWW

Joined: 10 Aug 2002, 23:07
Posts: 1064
Post 
Doping föremkommer i alla idrotter i alla länder och på ALLA nivåer.



Att tala är silver
Att ljuga är guld


12 Feb 2008, 07:59
Profile

Joined: 09 Dec 2007, 20:26
Posts: 212
Location: Vaggeryd
Post 
Lunsen wrote:

Doping föremkommer i alla idrotter i alla länder och på ALLA nivåer.




Särskilt tunga dopningar förekommer i schack, häst- och bilsporter.

------------------------------
http://www.myspace.com/bennynilsson


12 Feb 2008, 08:07
Profile WWW

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3624
Location:
Post 
Quote:
Haha, nej inte blir jag frånåkt inte

Jag har såklart inga som helst belägg för att Kallur skulle vara dopad. Jag är bara lite allmänt förvånad över att alla verkar vara så säkra på att vi inte dopar oss i Sverige. Självfallet finns det en hel del doping i Sverige precis som i alla andra länder. Fast inte Kallur då förstås

The beat goes on and I´m so wrong


Vi har ju åxå världens bästa sjukvård, skola .Vi är ju åxå spjutspetslandet som jorden snurrar runt......


Har faktiskt en bekant som blev avstängd för doping [:I].Tom 2009-11
Blev rekomenderad ett kosttillskott efter ett utdraget läkningsförlopp av ett benbrott- det var inte bra. Fast å andras sida är ju kaffe dopingklassat så i stort sett var enda svensk går ju runt och är dopad[:D]


12 Feb 2008, 09:36
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post 
Vem bryr sig? Sport är bland det oviktigaste som finns. [|)]

[url="http://www.diskantforum.se"]Image[/url]


12 Feb 2008, 11:06
Profile

Joined: 28 Dec 2007, 11:57
Posts: 3406
Location:
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

Anlände tilll Arlanda samtidigt som Kallur i eftermiddags och kom ut ur tullfiltret några meter bakom, så om ni ser en skäggig halvfet 55-åring med rufsigt hår och sönderbrända kinder i Kallur-inslaget på TV ikväll är det sannolikt undertecknad

Tänkte på hur laddad hon ser ut för jämnan, den tjejen. KAn man vara så där taggad och PÅ sådär länge utan att vara dopad, tänkte jag då..

I Sverige dopar vi oss ju inte, det var ju bara den där Ludmilla och hon var ju ryska (i alla fall alla gångerna hon avslöjades). Åsså Haglund förstås, men hon visste ju inte bättre. Och Ricky Bruch då förstås men han höll ju på med kraftsport och där dopar sig ju alla

Själv tror jag att vi dopar oss i Sverige som i alla andra länder, vi är bara lite bättre på att inte åka fast

Eller vad tror ni, ni som kan sport; är det äkta vara eller en ny dopingskandal under uppsegling ?



ImageThe beat goes on and I´m so wrong



Varken kallur eller Kluft är dopade pga enkla anledningen att
i Svedala är vi inte tvingande att lyckas! i Polen så kanske
man tycker att skitsamma... bättre än att dö i något kallt skjul på
vintern med sina syskon!!
Däremot i Staterna så tycker jag det mest handlar om moral och egot.
Maurice Green va garaterat dopad!!! Såg man inslagen när Jonas karlsson ville ha en kommentar från Greene för ex antal år sedan och hans feta bodyguard tyckte det va ohövligt att fråga.. och vägrade karlsson att närma sig..tycker jag säger allt. Likaså Johnsson när jakob hård interviuvade på SVT. Johnsson vägrade svara och hotade med
att lämna studion. Varför har man problem att prata om eländet om man ändå anser sig oskyldig?
Vill dock inte höja oss Svenskar högre än andra nationer men vi har fler valmöjligheter och dom utövande har absolut inte problem att ta avstånd och diskutera doping.

Fast å andra sidan har vi hög självmordsstatistik... så om en tjej som
kallur skulle visa sig dopad så är det nog bara snaran som finns kvar.

Men svart på frågan så absolut NEJ.... kallur skulle vara dopad!

http://www.remingtonsteele.se


12 Feb 2008, 11:40
Profile ICQ WWW

Joined: 24 Nov 2004, 14:43
Posts: 1679
Location:
Post 
Makten wrote:

Vem bryr sig? Sport är bland det oviktigaste som finns. [|)]

[url="http://www.diskantforum.se"]Image[/url]




Tycker du ja. Ganska ointressant med ett sånt inlägg i denna tråd va?
Om någon reggade sig på diskant och skrev "Vem bryr sig, gitarrer, andra instrument och musik i allmänhet är det oviktigaste som finns", vad tycker du den personen då tillför?

Du skulle nog saxa illa kvickt



------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite


12 Feb 2008, 17:06
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 02 Oct 2004, 15:16
Posts: 4403
Location: Mojo-land
Post 
top5rec wrote:

Makten wrote:

Vem bryr sig? Sport är bland det oviktigaste som finns. [|)]

[url="http://www.diskantforum.se"]Image[/url]




<font color="red">Tycker du ja. Ganska ointressant med ett sånt inlägg i denna tråd va?
Om någon reggade sig på diskant och skrev "Vem bryr sig, gitarrer, andra instrument och musik i allmänhet är det oviktigaste som finns", vad tycker du den personen då tillför?

Du skulle nog saxa illa kvickt</font id="red">



------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite


Så sant så sant.....

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]


12 Feb 2008, 17:25
Profile

Joined: 10 Aug 2002, 23:07
Posts: 1064
Post 
BennyBanana wrote:

Lunsen wrote:

Doping föremkommer i alla idrotter i alla länder och på ALLA nivåer.




Särskilt tunga dopningar förekommer i schack, häst- och bilsporter.

------------------------------
http://www.myspace.com/bennynilsson


Betablokerare samt lugnande är vanligt inom schack och skytte etc, lägre puls=mindre darr.

Att tala är silver
Att ljuga är guld


12 Feb 2008, 17:46
Profile

Joined: 14 Jun 2005, 08:35
Posts: 1696
Location:
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

Det lustiga är att så många är så kvicka att konstatera att Kallur INTE är dopad. Skumt att man kan veta sånt..

Det enda vi med säkerhet vet är ju bara att hon aldrig har <b>åkt fast </b> för doping



ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Klart att hon inte kan vara dopad! Hon är ju skitsnygg.[:D][:p]

Fast allvarligt, vad skulle tyda på att hon skulle vara dopad? Så länge det inte finns tecken ser jag ingen anledning att misstänka det läckra flickebarnet.[8D][^]


12 Feb 2008, 21:48
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 02 Oct 2004, 15:16
Posts: 4403
Location: Mojo-land
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

Det lustiga är att så många är så kvicka att konstatera att Kallur INTE är dopad. Skumt att man kan veta sånt..

Det enda vi med säkerhet vet är ju bara att hon aldrig har <b>åkt fast </b> för doping



ImageThe beat goes on and I´m so wrong



Har för mej att de genomgår ganska så omfattande tester titt som tätt och nog är det välan också som så, att de även testas vid stora tävlingar..?!

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]


12 Feb 2008, 21:52
Profile
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

Det lustiga är att så många är så kvicka att konstatera att Kallur INTE är dopad. Skumt att man kan veta sånt..

Det enda vi med säkerhet vet är ju bara att hon aldrig har <b>åkt fast </b> för doping



ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Tösabiten är ju från Dalarna. Det räcker...
Här är vi genomärliga. Det hörs ju på dialekten! [8D]


12 Feb 2008, 22:11
Profile

Joined: 05 Jan 2008, 17:24
Posts: 140
Post 
Har tävlat i bänkpress på elitnivå i 7 år, det enda jag inte varit på är väl OS. Angående dopning så kan jag säga att alla som är med i landslaget oavsett idrott ingår i en grupp som alltid måste skriva ner på sin personliga sida på internet(Riksidrottsförbundets hemsida)vilka dagar man tränar, vars man tränar, tävlingar m.m. och det skall finnas inne minst 1 månad framåt, dyker man inte upp på satt tid och DP är där för att testa så kan man bli avstängd för smitning, så det är ganska riskfyllt om man skulle köra med en del prepparat, nu finns det ju faktiskt grejer som går ur kroppen på 2-3 dagar, så ett litet spelrum finns ju faktiskt ifall man vill fuska. Sen kan man aldrig säga att "peter har aldrig dopat sig och kommer inte att göra det heller" så väl känner man inte varandra, jag vet flera som varit stora motståndare till dopning och man skulle aldrig kunna tro att dom skulla använda steroider, och oppps så åker dom dit. Så man ska aldrig säga aldrig, för det finns inga garantier.

Sen att öststatarna och asiaterna preppar en hel del beror ju på att dom har mer att vinna på det. För en kines eller en egyptier så kan ett OS guld eller världsrekord betyda 100.000 kr m.m. deras familjer kan också få det bättre ställt.

Jag snackade med en polack på VM i korea för 2 år sedan, han sade att dom i Polen får ca 4000 kr i månaden i pension från Polska landslaget då dom slutar och är du riktigt bra och tar många medaljer så blir den summan mycket större.

Själv så tycker jag att Kallurs resultat är grymt för en ren idrottare, jag säger varken bu eller bä, men på den nivån så funderar man ju om det kan vara möjligt att göra det utan preparat då många andra konkurenter åker dit eller varit avstängda.

You let up you loose!!


12 Feb 2008, 23:17
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post 
top5rec wrote:

Tycker du ja. Ganska ointressant med ett sånt inlägg i denna tråd va?
Om någon reggade sig på diskant och skrev "Vem bryr sig, gitarrer, andra instrument och musik i allmänhet är det oviktigaste som finns", vad tycker du den personen då tillför?

Du skulle nog saxa illa kvickt

Gitarrer är också helt oviktigt. Hade den medlemmen skrivit över 1000 inlägg varav merparter innehållit en hel del vett så hade ingen brytt sig alls. Detta är OT-forumet, om du inte märkt det.

Vad är det som är viktigt med sport? Särskilt då när det inte ens gäller ens eget sportande.

[url="http://www.diskantforum.se"]Image[/url]


12 Feb 2008, 23:53
Profile

Joined: 19 May 2007, 18:19
Posts: 276
Location:
Post 
Makten wrote:

top5rec wrote:

Tycker du ja. Ganska ointressant med ett sånt inlägg i denna tråd va?
Om någon reggade sig på diskant och skrev "Vem bryr sig, gitarrer, andra instrument och musik i allmänhet är det oviktigaste som finns", vad tycker du den personen då tillför?

Du skulle nog saxa illa kvickt



Vad är det som är viktigt med sport? Särskilt då när det inte ens gäller ens eget sportande.




Det kallas intresse. Om du har nåt sånt?

~¨~¨~¨~¨~¨
Image


13 Feb 2008, 00:16
Profile ICQ WWW

Joined: 24 Nov 2004, 14:43
Posts: 1679
Location:
Post 
Makten wrote:

top5rec wrote:

Tycker du ja. Ganska ointressant med ett sånt inlägg i denna tråd va?
Om någon reggade sig på diskant och skrev "Vem bryr sig, gitarrer, andra instrument och musik i allmänhet är det oviktigaste som finns", vad tycker du den personen då tillför?

Du skulle nog saxa illa kvickt

Gitarrer är också helt oviktigt. Hade den medlemmen skrivit över 1000 inlägg varav merparter innehållit en hel del vett så hade ingen brytt sig alls. Detta är OT-forumet, om du inte märkt det.

Vad är det som är viktigt med sport? Särskilt då när det inte ens gäller ens eget sportande.

[url="http://www.diskantforum.se"]Image[/url]




Så det krävs ett 1000-tal inlägg för att få skriva saker som du inte gillar?
Det här är OT-forumet men det betyder väl ändå att man kan bidra med nåt vettigt Makten. Om du nu är helt ointresserad av sport så kan du ju helt enkelt hålla dig undan en sån här diskussion, eller om du är intresserad ställa frågan: "Vad är det som gör er fascinerade av sport?"

För att svara på din fråga på ett sätt du förstår så om man bortser från själva tävlingsmomentet så är det inte konstigare att titta på en längdskidtävling när andra åker än att lyssna på en CD-skiva som andra spelar på!

Sen kan man ju fundera i stort vad som gör ett intresse... Varför sitter ett par hundra gitarrentusiaster i detta land och diskuterar allt möjligt om gitarrer på ett forum? Varför samlar man frimärken? Varför spelar man fotboll? Varför går man på konserter?

ALla har nog sitt egna svar, men det förklarar inte varför du som ofta har så mkt att säga om saker ger dig in i en tråd med så lite att skriva som att du finner ämnet oviktigt?

(finns många klatschiga sätt att avsluta med här, men det känns som en väl billig poäng att ta på nåt sätt, även det svårt att förklara)

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite


13 Feb 2008, 00:56
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 13:11
Posts: 2030
Location: Stockholm
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

I Sverige dopar vi oss ju inte, det var ju bara den där Ludmilla och hon var ju ryska (i alla fall alla gångerna hon avslöjades).


Hmmm... Få se nu.. Hon blev väl bara avslöjad EN gång, dvs när hon slutat löpa och skulle tävla i Bobsleigh? Och då var hon väl sedan länge Svensk medborgare?

Eller minns jag fel? [:I]

MVH faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.audiostreet.net/mrfaellman</font id="size1">"]


13 Feb 2008, 11:42
Profile WWW

Joined: 24 Nov 2004, 14:43
Posts: 1679
Location:
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

<b><font size="3"><font color="blue">Näe nu tycker jag att vi alla tillsammans sjunger We shall over come[;)]</font id="blue"></font id="size3"></b>

Starta gärna en egen tråd som handlar om sportens viktighet/oviktighet.

I den här tråden skulle jag som upphovsman uppskatta om vi istället diskuterade doping i allmänhet och i synnerhet varf vi i Sverige har så svårt att inse att det fuskas även här

ImageThe beat goes on and I´m so wrong



Jag tycker du har fel josh. I alla trådar så avhandlas även eventuella sidospår som dyker upp. Så fungerar det. Åtminstone har det gjort det senaste tre åren..

Ludmilla drog in svenska medaljer med hjälp av de fördelar hon dragit av sitt tidigare användande av otillåtna preparat.
Sen dopade hon sig när hon åkte Bob.
Kan man på allvar tro att hon sprang in dom svenska medaljerna helt utan hjälp av preparat?

Klyfts konstanta "jag äter bara havregrynsgröt och har aldrig tagit kosttillskott i hela mitt liv" har fått mig att fundera. Kan man ligga och ha den träningsdosen utan att återhämta kroppen med kosttillskott?
Tveksamt, så kanske hon har tagit förbjudna preparat ändå, men sen började ju skadorna komma rätt ordentligt, så förmodligen så är hon inte dopad, och förmodligen pallar inte kroppen elitträning utan extremt bra kostmässiga -återhämtningsmöjligheter...

lite snurrigt, men så kan de va ibland.

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite


13 Feb 2008, 17:58
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 37 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.