View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 03:08



Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Förbannade TELIA!!! 
Author Message

Joined: 12 Aug 2002, 09:50
Posts: 2216
Location:
Post 
Men jag hörde att det for in en ilsken bonndräng med en grävare och gick loss på burken [:D]....

Josh D Ztorsion wrote:

anders64 wrote:

Skaffa vassare SLA...kostar nog inte så mycket [;)]






med de hutlösa intänkter Telia har för sitt ADSL så borde dom ju åtminstone kunna lova att ett driftavbrott aldrig skall vara i längre än 10 timmar typ. Det vore ju annat om nån grävmaskin hade grävt av kabeln eller om det var jordbävning eller nåt, men nu beror ju avbrottet bara på taskig beredskap

ImageThe beat goes on and I´m so wrong



05 Jan 2008, 15:54
Profile ICQ WWW

Joined: 12 Aug 2002, 09:50
Posts: 2216
Location:
Post 
Va faan...de va bättre förr...ingen jävel som gnällde för att en sketen mailserver låg ner...jaa..typ på 70-talet.

Måste väl finnas annat att göra en att sitta och glo på sin mailklient hela dagarna...ta och spela gitarr eller gå ut och plocka bär..finns utmärkta blåbär/hallon i frysdiskarna så här års.

Upp med hakan..den hoppar nog snart igång igen [:D][:D][:D]


05 Jan 2008, 15:58
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 19 Nov 2002, 12:11
Posts: 3087
Location:
Post 
Jag har några mailkonton hos Telia, två funkar och två funkar inte. Det som jag i princip enbart använder funkar, alltid något. Har inte haft minsta problem med Telia annars, har haft ADSL ett gäng år nu och det har funkat problemfritt hela tiden.

Micke


05 Jan 2008, 17:25
Profile ICQ WWW

Joined: 12 Aug 2004, 07:39
Posts: 1365
Location:
Post 
Boogiecats wrote:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=730078


"Telias telefon- och kundservice är farlig för kunder med för högt blodtryck. Med andra ord, mycket krånglig självbetjäningsmeny innan man kan bli kopplad till kundtjänst och där få tala med en fysiskt närvarande rådgivare. Väntetider på 27 minuter och däröver är vanliga. Telias telefonservice är bedrövligt dålig", skriver Jan Carlsson.


[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]


Ja hujj, känner igendetdär, fast det är ju många företag som har knappar istället för personal.
Försökte felanmäla min fysiksa telefon som la av en förmiddag, internätet funkade mystiskt nog, dock ej telefonen, men icke att jag fick tag på ngn att prata med, ooooändligt många knapptryckningar senare fick jag iaf bankat in mitt nummer o skulle få ngn bekräftelse senare,, men sen vips funkade telefonen både för mig o en granne som hade problem ock,, mysko,, fick sen dagen efter ett sms att de inte hittat ngt fel..
ja skål på er :))


05 Jan 2008, 20:22
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Dec 2007, 22:43
Posts: 260
Location:
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

nu har mitt privata mailkonto legat nere i 1 <font size="1">1/2</font id="size1"> dygn! Jävligt irtriterande att inte få sina mail....

Till felanmälan går det över huvud taget inte att komma fram (kan tänka mig att det är en del som ringer..)

Nån mer som råkat ut för Telia-trasslet?

ImageThe beat goes on and I´m so wrong



Jag har det samma här utanför Lund också. Har haft strul med e-mail, bredbandet, bredbandsTV och Video on Demand nästan en hel vecka. Har också försökt ett otal gånger att komma i kontakt med FELIA men det verkar som om dom har stängt av alla möjligheter att bli nådda. Jag tycker att det är för jävla dåligt. När det kommer till räkningsdax då skall ni se att alla system fungerar och det är ingen som kommer ihåg driftstörningarna som skulle kunna vara underlag för ev. ersättningar. [xx(][:(!]

/mfr


05 Jan 2008, 21:28
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 19 Nov 2002, 12:11
Posts: 3087
Location:
Post 
Nu funkar i alla fall alla mina maillådor.

Micke


05 Jan 2008, 21:47
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 16 Dec 2005, 23:50
Posts: 934
Location: Bollnäs
Post 
Ringde 90200 och de sa' där att det skulle pågå hela helgen. Det är tydligen någon centralserver som pajjat.[xx(]
Men som sagt, det finns andra saker att tänka på. Åkte precis förbi en olycksplats där tre människor just frontat med en lastbil och dött. Det va' i princip noll och intet kvar av bilen. Hövva. Jag är glad att det bara är min mail som strular idag...

Hasse.


05 Jan 2008, 21:57
Profile
User avatar

Joined: 16 Dec 2005, 23:50
Posts: 934
Location: Bollnäs
Post 
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=730285



Hasse.


06 Jan 2008, 00:37
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.