Author |
Message |
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Jodå, här trasslar det lite just nu.
Jag brukar framhålla Telia som en föredömlig leverantör (inga elaka sosse-påhopp nu, tack[:)]) pga hög leveranssäkehet i allt från telefoni, bredband, mail, mobiltelefon mm.
Men de senaste dagarna har det strulat.
Var väl inte Y2K008 säkert...[}:)]
/Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther
|
04 Jan 2008, 15:09 |
|
|
anders64
Joined: 12 Aug 2002, 09:50 Posts: 2216 Location:
|
Jävla gnällspikar...[:D]..skicka vanlig post istället för att sitta här och gnälla...det har ni tid med...om ni slutar hänga på nätet så mycket..[:D][;)]
|
04 Jan 2008, 15:36 |
|
|
Rock_N_Ron
Joined: 01 Mar 2005, 15:25 Posts: 1656 Location:
|
Hmmm Bilton, inga elaka sosse-påhopp... Svårt att inte nappa, men OK då, för den här gången... [;)]
Måste även jag hålla med om att Telia brukar sköta sig, men ett annat bolag i "samma" krets - Radiotjänst - är däremot ett förtag som jag bara måste spy galla över!
Försöker avanmäla min nyligen bortgångne fars TV-innehav & det måste göras skriftligen eller per telefon. Det är bara det att på Radiotjänsts sk. "Kundtjänst" möts man av följande meddelande:
"Alla linjer till kundtjänst är för närvarande upptagna. Var god försök igen vid ett senare tillfälle." *klick*
Jag har inte bara ringt en gång, utan säker 5-10 gånger under olika dagar & tidpunkter med samma resultat! Detta är för f-n skandal! Jag hatar iofs. telefonköer, men en chans kunde man ju få i alla fall.
Josh; visst känner man sig naken utan mail! Händer titt som tätt på jobbet & då är man ju f-n helt utelämnad! 75% (minst) av all min "vanliga" kund-/leverantörskontakt sker genom mail idag. F-n, vad man är sårbar...
= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =
|
04 Jan 2008, 15:40 |
|
|
bjornen
Joined: 16 Dec 2005, 14:55 Posts: 452 Location: HVällinge
|
ibland när outlooken djävlas brukar jag komma åt mina mail härifrån : https://webmail.telia.com/cp/ps/Main/lo ... .telia.comPathfinder..Cambridge 15..Cambridge 30..AC-50 http://cruses.se/cabhttp://cruses.se/cam
|
04 Jan 2008, 15:51 |
|
|
bjornen
Joined: 16 Dec 2005, 14:55 Posts: 452 Location: HVällinge
|
deep shit [xx(] Pathfinder..Cambridge 15..Cambridge 30..AC-50 http://cruses.se/cabhttp://cruses.se/cam
|
04 Jan 2008, 15:55 |
|
|
anders64
Joined: 12 Aug 2002, 09:50 Posts: 2216 Location:
|
Näe..det har jag ju inte...men jag har bytt arbetsuppgifter...nu ska det ringas över ip ..Men jag kan bara hålla med..det är tragiskt att det ska behöva ligga nere så länge Josh D Ztorsion wrote: anders64 wrote: Jävla gnällspikar...[:D]..skicka vanlig post istället för att sitta här och gnälla...det har ni tid med...om ni slutar hänga på nätet så mycket..[:D][;)]
Vafalls!? Har du gått över från Televerket till POstverket, eller?[;)][}:)][:D] The beat goes on and I´m so wrong
|
04 Jan 2008, 16:21 |
|
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Det löser sig nog strax när extrapersonalen över jul packar ihop sina saker och drar ur kaffebryggaren och kopplar in servern igen.
|
04 Jan 2008, 16:48 |
|
|
JonasF
Joined: 16 Aug 2003, 00:05 Posts: 503 Location:
|
Samma här, både på jobbet och privat [xx(] Här kan man se aktuella fel som telia har: http://kundinfo.telia.net// Jonas http://www.fagerlund.biz
|
04 Jan 2008, 16:53 |
|
|
bjoel
Joined: 11 Aug 2002, 23:12 Posts: 8908 Location: Linköping
|
Bilton wrote: Jag brukar framhålla Telia som en föredömlig leverantör (inga elaka sosse-påhopp nu, tack[:)]) pga hög leveranssäkehet i allt från telefoni, bredband, mail, mobiltelefon mm.
Jag hade fler driftstopp på mitt nyskaffade Telia-bredband de två första månadenrna i somras/höstas än jag hade på fem år med B2.
|
04 Jan 2008, 17:55 |
|
|
Honeyburst
Joined: 24 Apr 2005, 09:47 Posts: 333 Location: Östersund
|
Man blir en aning frustrerad, det erkännes....[V]
|
04 Jan 2008, 18:06 |
|
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Quote: BURRR, här har du ett glödande fan i klubben hata Radiotjänst! Snacka om sysselsättning (dvs onödigt jobb) de håller på med.
LÄGG NER!
Håller med! Lägg ett par öre på skatten i stället och se till att alla får tillgång till ordentlig poblic service i TV och radio! /Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther
|
04 Jan 2008, 18:11 |
|
|
_jesper_
Joined: 19 May 2005, 22:28 Posts: 1206 Location:
|
Bilton wrote: Jodå, här trasslar det lite just nu.
Var väl inte Y2K008 säkert...[}:)]
/Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther
Det är nog ingen fara med det, det är ju lyckligtvis nästan två miljoner år kvar till år 2000008
|
04 Jan 2008, 18:36 |
|
|
kjelle
Joined: 18 Mar 2007, 21:58 Posts: 8742 Location: Uppsala
|
Inga problem med Telia här längre ... Bredband via fiber och CAT6 direkt5 från stadsnätet (inte Telia). Inte en sekund downtime sedan dess, och 100Mb/s download! Men Bojen-servern är lika seg ändå ibland.[:D]
|
04 Jan 2008, 22:23 |
|
|
Emnitec
Joined: 09 Sep 2004, 20:46 Posts: 1305 Location: Råneå
|
Äh..! Skaffa fiber från BB era amatörer! [;)] Haft det sedan 2004 och endast 1 driftstopp för två år sedan när blixten slog ner i kopplingsskåpet här utanför...och då var det igång igen dagen efter även fast det var helg...
OCH...kör egen mailserver! [}:)]
/Emnitec
*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*
|
04 Jan 2008, 23:30 |
|
|
bjoel
Joined: 11 Aug 2002, 23:12 Posts: 8908 Location: Linköping
|
Och med BB menar du B2 eller? [;)]
|
04 Jan 2008, 23:42 |
|
|
Emnitec
Joined: 09 Sep 2004, 20:46 Posts: 1305 Location: Råneå
|
bjoel wrote: Och med BB menar du B2 eller? [;)]
Njae...sorry..skulle ha skrivit BBB.... *man skriver så mycket fel när man är nykter en fredag...* /Emnitec *Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*
|
05 Jan 2008, 00:31 |
|
|
kjelle
Joined: 18 Mar 2007, 21:58 Posts: 8742 Location: Uppsala
|
Hemma hos oss hade vi offerter på BB via fiber från bl.a. BBB, men efter att ha surfat runt och kollat klagomålen på BBB, blev det det lilla företaget Blixtvik i stället. Funkar kalasbra, och billigt! BBB skulle dessutom ha förstatjing på bud efter att bindningstiden gått ut, på det lokala nätet som Brf:en äger, nästan omöjligt att bli av med dom därefter.
|
05 Jan 2008, 00:57 |
|
|
anders64
Joined: 12 Aug 2002, 09:50 Posts: 2216 Location:
|
Skaffa vassare SLA...kostar nog inte så mycket [;)]
|
05 Jan 2008, 09:46 |
|
|
K-G
Joined: 02 Oct 2004, 15:16 Posts: 4403 Location: Mojo-land
|
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=730078"Telias telefon- och kundservice är farlig för kunder med för högt blodtryck. Med andra ord, mycket krånglig självbetjäningsmeny innan man kan bli kopplad till kundtjänst och där få tala med en fysiskt närvarande rådgivare. Väntetider på 27 minuter och däröver är vanliga. Telias telefonservice är bedrövligt dålig", skriver Jan Carlsson. [url="http://www.theboogiecats.com/"] [/url]
|
05 Jan 2008, 13:59 |
|
|
Thomas
Joined: 27 Nov 2004, 23:31 Posts: 613 Location: Stockholm
|
Felias mailservrar har strulat i flera år. Det var bland annat därför jag övergavedras mail och webbsidor. Skaffade eget i stället.
Radiotjänst. Jojo, betala en massa pengar för att få ha en TV som inte går att användas för att ett av världens största TV arkiv vägrar visa något som hellst. Filmer, musikprogram, underhållning ja allt. Det bara ligger i arkiven som behandlas som en större hemlighet än KGBs arkiv. Varför sänder de inte Nattsudd igen? Ger ut det på DVD? De skulel ju kunna tjäna hur mycket som helst på att ge ut gammalt skräp på DVD. Men nej då... [^]
"the man who put the 'ow' in 'Hofnerhownds'" Neil -06
|
05 Jan 2008, 15:33 |
|
|