View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2017, 03:40

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Gnälltråd - skadat finger 
Author Message

Post Gnälltråd - skadat finger
..så i en kombination av efterfest och filékniv så har jag lyckats skada vänster långfinger till den grad att jag har tappat känseln och rörligheten över översta fingerleden..

Redan nu väcks funderingen vad jag ska göra med instrumenten hemma. Jag använder primärt långfingret i alla bends och vlibraton och kan inte spela alls som förut. Jag vet inte vad jag jag ska göra med mina gitarrer - två Les Paul Juniors och alla mandoliner. Är det värt att försöka kämpa på att lära sig spela utan långfinger eller ska jag köpa bongotrummor istället? Surt som faen är det i vilket fall som helst..

13 Jan 2017, 07:02
Profile

Post Re: Gnälltråd - skadat finger
Vad säger doktorn om detta?

För mig personligen hade jag försökt lära om, känns trist att behöva sluta. Det finns ju inspirationskällor där ute, typ Tony Iommi.

13 Jan 2017, 09:19
Profile

Post Re: Gnälltråd - skadat finger
Aj, lider med dig! Skar själv av vänster all hud på vänster fingertopp för ett par månader sedan, hade samma tankar, men många fler gitarrer...
Som tur är har det läkt bättre än förväntat, och känseln återkom, vet säkert för det gör fortfarande ont på en liten del.

Går det inte att lära om till att benda huvudsakligen med ringfingret? Det är nog mitt viktigaste finger för bends, med långfingret som extra stöd.

13 Jan 2017, 11:48
Profile WWW
Reply to topic   [ 3 posts ]