View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 15:35



Reply to topic  [ 2 posts ] 
Killdolls nya EP 
Author Message
User avatar

Joined: 25 Feb 2008, 11:39
Posts: 67
Post Killdolls nya EP
Hej!

Jag vill nu delge er att Killdolls nya EP #Music2KillBadDays nu släppts, vilket är en milstolpe för egen del efter 40-årigt spelande i band och på scener lite runt om i Sverige, då jag har sedan tidigare bara har en låt ute på spotify.

Det är eget material och inspelat och mixat i Otto Welltons studio i Gnesta och mastrat av Björn Engelmann.
Vi körde in de 6 låtarna över 2 dagar och allt är inspelat live rakt av, med undantag för kör, ett par solon samt att sången är slasksång, men detta var en liten produktion och det var viktigt att inte förgylla för mycket, då för att dels kunna vara ärliga när vi kör live och att inte gå miste om det lite råa soundet och nerven.

Har jobbat lite som ljudtekniker i 12år men jag måste säga att man blir lite omtumlad att gå in i Studio och själv inte äga processen, vilket gör att man först efteråt inser att saker inte går att ändra på, så nästa gång blir det färre låtar per tillfälle och köra min grej all the way, enkla saker som att spela in en clean signal för att ha möjligheten att reampa eller köra impulspluggar

Jag har också diskuterat vad man ska kategorisera detta som, vilket man anger när man lägger upp som i mitt fall via Spinnup, rock eller metal var frågan men rock blev mitt val i detta fall.

Vi har bara Facebook som kontaktyta som vi kommer puffa med innehåll närmsta veckorna, så där kan man alltid gå in och kika och ge likes.

För övrigt är det alltid bra med ärliga kommentarer som välkomnas varmt.

På spotify är det bara att söka på Killdolls.

https://open.spotify.com/album/2h7L7s6JWVg2VDX8xabnw0

Play Loud


18 Oct 2016, 21:20
Profile WWW
User avatar

Joined: 29 Dec 2007, 18:23
Posts: 1820
Location: Hill Valley
Post Re: Killdolls nya EP
Om man tvekar mellan rock och metal så är det antagligen hårdrock :-)

Själv vägrar jag numera att både spela och agera tekniker/producent på
liknande projekt. Men det kan funka för andra...

_________________
Försvinn ur min åsikt


19 Oct 2016, 11:23
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.