View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Mar 2024, 04:29



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Game Of Thrones 
Author Message

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Game Of Thrones
Jag såg några avsnitt av den här serien när den gick på TV för ett par år sedan
och tyckte den verkade intressant.
Fick ett infall för ett tag sedan och köpte Blu-ray
boxarna med de 3 första säsongerna och började från början.
Är inne på säsong 4 nu. Det känns mycket vettigare och lättare att hänga med när man ser 1-3 avsnitt om dagen
som jag gjort senaste veckorna istället för 1 avsnitt i veckan på TV.
Tycker det är en väldigt bra TV-serie.
Intressant och oförutsägbar story, bra casting, snygga specialeffekter och smink osv..

Har sett serien nämnas i vissa inlägg här och vet att det finns flera fans på bojen.
Vad tycker ni om serien?
Har ni favoritkaraktärer?
Hur kände ni när ni såg "The red wedding"? osv..

(håll gärna den här tråden rätt så fri från spoilers för de som inte tittat på den än om ni kan)


Last edited by we_made_wor_history on 26 Apr 2018, 12:13, edited 1 time in total.



04 Jun 2017, 04:46
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1983
Location:
Post Re: Game Of Thrones
Jag fick höra när den kom att det var "Sagan om ringen fast på Tv". Jag slog på tv:n någon minut och såg mest folk som stod i ett rum och pratade väldigt allvarligt med varandra. Och sedan väldigt mycket naket. Så jag struntade i det. Jag nämnde för något år sedan till min bror att jag inte tyckte det verkade något vidare. Mest en massa bleka rumpor. Han bad mig då att ge det en chans till. Så jag gjorde det. Jag slog helt random på Svt mitt i ett avsnitt och det tog kanske 30 sekunder innan jag kom in i en scen där väldigt massa människor skulle bada. Bleka rumpor igen. Jag stängde av.

Jag gav det en ny chans för några veckor och såg ett helt avsnitt. Då blev jag faktiskt väldigt imponerad av vad jag såg. Bla ett riktigt mäktigt krigsslag där jag faktiskt tyckte att specialeffekterna såg bättre ut än Sagan om ringen. Så nu funderar jag liksom trådskaparen och köpa box och se allt från början. Jag ska bara jobba mig igenom Sons of Anarchy först, där jag befinner mig på säsong 2 av 7. :)


09 Jun 2017, 09:22
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Game Of Thrones
Jag har väldans svårt för fantasy o hitte-på sci fi osv. Så jag var skeptisk när min fru föreslog Game Of Thrones. Minst sagt. Men jag gav det chansen och blev fast. Det är så välgjort att det är en njutning att se det och även om det är fantasy så har den något visst som intresserar.

Tyvärr så lär nästa säsong låta sig väntas på läste jag häromdagen. Det är väl något år sen senaste kom och jag tror att det var 2019 som var nästa datum...


09 Jun 2017, 10:52
Profile WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Game Of Thrones
Shoegazers Anonymous wrote:
Tyvärr så lär nästa säsong låta sig väntas på läste jag häromdagen. Det är väl något år sen senaste kom och jag tror att det var 2019 som var nästa datum...


Nästa säsong (7) börjar den 16 juli i år, istället för i april som tidigare.


09 Jun 2017, 10:59
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Game Of Thrones
dirt wrote:
Shoegazers Anonymous wrote:
Tyvärr så lär nästa säsong låta sig väntas på läste jag häromdagen. Det är väl något år sen senaste kom och jag tror att det var 2019 som var nästa datum...


Nästa säsong (7) börjar den 16 juli i år, istället för i april som tidigare.


Jaha, vad bra! Vad fasen var det jag läste då... Måste varit säsong 8 i så fall. Eller så har jag drömt det. :oops:


09 Jun 2017, 15:21
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Game Of Thrones
Googlade lite nu och det var säsong 8 som kunde bli upp till ett år försenad tror man - alltså 2019. My bad.


09 Jun 2017, 15:25
Profile WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Game Of Thrones
Shoegazers Anonymous wrote:
Googlade lite nu och det var säsong 8 som kunde bli upp till ett år försenad tror man - alltså 2019. My bad.

Det blir en lång väntan mellan 7 och 8 då.. Dessutom är 7:e säsongen bara 7 avsnitt lång.


09 Jun 2017, 15:46
Profile

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: Game Of Thrones
Kan absolut rekommendera Bluray-boxarna.
Där finns det dessutom en "in episode guide" man kan pausa och trycka fram närsomhelst om man blir osäker på vem någon karaktär i en scen är.

En del naket är det ju i GOT jämfört med de flesta TV-serier men inte överdrivet mycket.
Specialeffekterna är snygga.
Det ser ju tex rätt realistiskt ut när någon får ett svärd igenom munnen.


09 Jun 2017, 16:13
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: Game Of Thrones
Bump.
Har nu sett samtliga 7 släppta säsonger och får helt klart säga att serien fortsatt bra.

Cersei är numera min favorit.
Ja och gamle gode The Mountain såklart!!


Last edited by we_made_wor_history on 04 Jun 2018, 16:54, edited 1 time in total.



04 Jan 2018, 22:35
Profile ICQ WWW

Joined: 12 Aug 2004, 07:39
Posts: 1365
Location:
Post Re: Game Of Thrones
Har börjat titta men inte blivit biten förrän nu.
Är ju gipsad och vän sa att han hade säsong 1-6. Är nu inne på säsong 4 och måste säga att det är riktigt bra!!
Bra casting, bra story, och väldigt fina miljöer.
Favvis hitills är nog Sam (man vet ju inte riktigt vad manusförfattarna hittar på) *S*
Sen ska det bli spännande att se vad som händer med drakmodern (vad hon heter?) och de obefläckade.
Så gillar helt klart GOT

Så nu ettpar avsnitt till


16 Apr 2018, 11:08
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.