View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Mar 2024, 06:27



Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Crimson/Heisenberg 
Author Message

Joined: 24 Jul 2010, 12:15
Posts: 1791
Location: Röven
Post Re: Crimson/Heisenberg
Verkar vara en sjukt hård snubbe asså, nästan så man blir lite bajsnödig

_________________
-Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.


06 Jan 2017, 19:11
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: Crimson/Heisenberg
På något sätt verkar han ha fått någon form utav hjältestatus i det forumet..


06 Jan 2017, 19:20
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Crimson/Heisenberg
Britbender wrote:
Verkar vara en sjukt hård snubbe asså, nästan så man blir lite bajsnödig


Om du är en gitarr så är det berättigat att bli lite bajsnödig!


06 Jan 2017, 19:35
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Crimson/Heisenberg
Bentooshape wrote:
På något sätt verkar han ha fått någon form utav hjältestatus i det forumet..


Undrar hur han har lyckats? Fast han var väl omtyckt här innan han sabbade Anders gitarr?


06 Jan 2017, 22:31
Profile

Joined: 24 Jul 2010, 12:15
Posts: 1791
Location: Röven
Post Re: Crimson/Heisenberg
dirt wrote:

Undrar hur han har lyckats? Fast han var väl omtyckt här innan han sabbade Anders gitarr?


Ähh...Hpd-hittepå-gurus finns det gott om :|

_________________
-Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.


07 Jan 2017, 01:03
Profile

Joined: 27 Mar 2006, 18:49
Posts: 408
Location: Vara
Post Re: Crimson/Heisenberg
Shoegazers Anonymous wrote:
Tror det senaste "citatet" är från Gudfadern, fast med vissa ord utbytta. Verkar gilla film, Heisenberg osv.

Off topic men rätt ska vara rätt, det är Liam Neeson i Taken.

_________________
"Jag existerar för att min skugga ska ha något att göra!"


07 Jan 2017, 23:35
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
strutsocaster wrote:
I den här tråden, som handlar om en gitarrmeck som förstört en vintage-gitarr under en ombandning, så fäller crimson/guy named sue nedanstående kommentar. Priceless.

"Man that is just terrible. I would not only get my money back but also sue them for not following procedures and ruining the value of a vintage neck."

http://www.strat-talk.com/threads/refre ... 113/page-2


Usch, vilken soppa men vilken typ han verkar vara. :-( Han har alltså indirekt hotat Racing till livet på strat-talk?

Skit i samma om det är någon form av bisarr humor eller ej, killen citerar tydligen delvis filmen Taken med Liam Neeson. Men att skriva så med direkt referens till en annan person? Verkar saknas en och annan skruv här, osmakliga skruvade hot, förhoppningsvis är det någon som anmält honom även i detta fall. Vad är det här för lirare egentligen?

Läste om det hela på diskantforum också och "Benched" verkar skrivit nedanstående inlägg på strat-talk:
http://www.diskantforum.se/download/fil ... .56.28.png

ca 9500 inlägg på strat-talk är ju också rätt bra jobbat, måste vara en stammis där. Som någon skrev verkar han rätt poppis på strat-talk vilket gör det hela mer bisarrt med tanke på det som kommit fram tex här, man kan säga att de är "lyckligt omedvetna"? ;-)


08 Jan 2017, 11:42
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Crimson/Heisenberg
Hrodvitner wrote:
Shoegazers Anonymous wrote:
Tror det senaste "citatet" är från Gudfadern, fast med vissa ord utbytta. Verkar gilla film, Heisenberg osv.

Off topic men rätt ska vara rätt, det är Liam Neeson i Taken.


:) Tack!


08 Jan 2017, 22:53
Profile WWW
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: Crimson/Heisenberg
Det kliar enormt i fingrarna just nu för att göra en efterlysning på strat-talkforumet efter Crimson/a guy named sue/Joel/benched etc...


10 Jan 2017, 11:28
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Bentooshape:
Något som förvillar mig i denna helt fantastiska fascinerande story. ;-)

Är denna Omid/Crimson/Heisenberg och Ekstroms/Guy named Sue alltså samma person, ni vet det med säkerhet?

Man verkar ju faktiskt ha identifierat en Omid kopplat till Omid/Crimson/Heisenberg, där är inte så mycket tveksamheter? (om jag tolkar det jag läst här korrekt)

Sedan i någon/några trådar här så förekommer namnet "Joel Ängström" i samband med Ekstroms och Guy named Sue och tydliga kopplingar har igen gjorts till Omid/Crimson/Heisenberg
viewtopic.php?f=8&t=110246&hilit=%C3%84ngstr%C3%B6m

Vad då göra en efterlysning? ;-) "Guy named Sue" har skrivit ca 10 000 inlägg på ca två år på strat-talk och har riktigt bra status där, mycket omtyckt etc, han kanske t.om. är en admin, vet ej. Det behövs ju inte så mycket till efterlysning, han bor ju på forumet, typ. ;-)
Member Since: Feb 11, 2015 Messages: 9,484 Likes Received: 4,081

?

Dvs Joel Ängström kan också vara ett av Omids många alias (dvs samma person), eller är det en annan person?

Hur många kända namn/alias är vi i så fall uppe i? Omid/Crimson/Heisenberg/Guy named Sue/Ekstroms/Joel Ängström/Benched


Last edited by makatech on 10 Jan 2017, 14:04, edited 3 times in total.



10 Jan 2017, 11:51
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Crimson/Heisenberg
Man får rätt snabbt en träff på FB om man söker namnet... Med en strata i handen.


10 Jan 2017, 13:11
Profile WWW

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Shoegazers Anonymous wrote:
Man får rätt snabbt en träff på FB om man söker namnet... Med en strata i handen.


Samma Strata det skrivs om på första sidan i denna tråd?

Men denna FB sida bevisar väl inte om verkligen Omid/Crimson/Heisenberg och Ekstroms/Guy named Sue/Benched ("Joel Ängström") nu är samma person eller inte, dock så verkar det sannolikt eller vad jag har missat?

Det är detta jag undrar över och som förvillat mig något. Får väl läsa alla trådar igen, om jag ids och orkar. ;-)

En del verkar så jäkla otroligt att man kan tro någon har trollat. Var väl en del rykten om att Heisenberg nicket var trolleri?

"Guy named Sue" som skrivit 9500 meddelanden på Strat-talk under ca 2 år kan man dock inte kalla ett troll (åtminstone ej i "Guy named Sue" skepnaden) sedan om och hur han är relaterad till övriga alias som nämnts här, det är frågan? ;-)

Själv fick jag upp ögonen för denna jäkla soppa när jag läste att "Guy named Sue" önskade livet av Racing under ett jäkligt osmakligt försök till skämt (omskrivet filmcitat) och sedan började ställa frågor på diskantforum under namnet Benched, då tänkte, jag "wtf", vad är det här? ;-)


Last edited by makatech on 10 Jan 2017, 15:31, edited 8 times in total.



10 Jan 2017, 14:04
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Crimson/Heisenberg
Ok så snubben har en förmåga att dyka upp som gubben i låddan med nya alias....

Det enda som egentligen är intressant på riktigt är vad han heter och var han bor samt vilka andra namn man ska akta sig för för att slippa bli lurad. Men sånt är förbjudet att skriva eller? Skydda förövaren och allt det...


10 Jan 2017, 14:34
Profile

Joined: 29 Oct 2013, 13:50
Posts: 82
Post Re: Crimson/Heisenberg
Guy named sue har användarnamn Omid-88 på Spotify. Han delar sin spotify playlist på strattalk så hans användarnamn syns när man öppnar upp hans playlist.
Det är väl ytterligare en tillfällighet bara? :)

http://www.strat-talk.com/threads/anyon ... st-2630749


10 Jan 2017, 18:17
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
strutsocaster wrote:
Guy named sue har användarnamn Omid-88 på Spotify. Han delar sin spotify playlist på strattalk så hans användarnamn syns när man öppnar upp hans playlist.
Det är väl ytterligare en tillfällighet bara? :)

http://www.strat-talk.com/threads/anyon ... st-2630749


Bra där... haha :mrgreen:

Skäms nästan över att jag satte mig in i denna röra men det hela är faktiskt ganska fascinerande.

Omid/Crimson/Heisenberg/Guy named Sue/Ekstroms/Joel Ängström/Benched

Har jag glömt något? ;-)

Fattar inte att han ens orkar byta alias hela tiden när det ändå blir såpass genomskinligt vem han är?

Det hela är en tragikomisk historia på något skruvat sätt. Fattar inte att han bara ordnade upp det han är/var skyldig etc istället för att göra sig ovän med så många och gräva ner sig så här enormt jävla djupt. En hel massa gitarrkompetens eller åtminstone ett gediget intresse verkar han ju uppenbart ha (om man nu orkar läsa hans ca 9500 inlägg på strat-talk). En viss skillnad på hans generella status här jämfört med på Strat-talk dock, som natt och dag.

Dock så blir jag nästan lite rörd över hur folk här på forumet ställer upp för varandra när någon stackare luras, grymt bra, så ska det se ut.


10 Jan 2017, 18:57
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: Crimson/Heisenberg
makatech wrote:
Bentooshape:
Något som förvillar mig i denna helt fantastiska fascinerande story. ;-)

Är denna Omid/Crimson/Heisenberg och Ekstroms/Guy named Sue alltså samma person, ni vet det med säkerhet?

Man verkar ju faktiskt ha identifierat en Omid kopplat till Omid/Crimson/Heisenberg, där är inte så mycket tveksamheter? (om jag tolkar det jag läst här korrekt)

Sedan i någon/några trådar här så förekommer namnet "Joel Ängström" i samband med Ekstroms och Guy named Sue och tydliga kopplingar har igen gjorts till Omid/Crimson/Heisenberg
viewtopic.php?f=8&t=110246&hilit=%C3%84ngstr%C3%B6m

Vad då göra en efterlysning? ;-) "Guy named Sue" har skrivit ca 10 000 inlägg på ca två år på strat-talk och har riktigt bra status där, mycket omtyckt etc, han kanske t.om. är en admin, vet ej. Det behövs ju inte så mycket till efterlysning, han bor ju på forumet, typ. ;-)
Member Since: Feb 11, 2015 Messages: 9,484 Likes Received: 4,081

?

Dvs Joel Ängström kan också vara ett av Omids många alias (dvs samma person), eller är det en annan person?

Hur många kända namn/alias är vi i så fall uppe i? Omid/Crimson/Heisenberg/Guy named Sue/Ekstroms/Joel Ängström/Benched

Ja, Racing går ju likväl att hitta på såväl här som på diskant, men geniet valde att skapa en tråd för att smutskasta Racing. Därför menar jag att det vore kul.


11 Jan 2017, 01:50
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: Crimson/Heisenberg
Hittade Facebookprofilen nu på "Joel Ängström".

En bild på stratan i klippet från Halkans (troligtvis tagit från filmklippet). Endast 24st strataposerande amerikaner som vänner, typ.

Fake så det skriker om det. Stackars människa..


11 Jan 2017, 02:04
Profile
User avatar

Joined: 05 Jun 2006, 06:59
Posts: 922
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
Skumt. Kollade den här tråden nu när jag kom till jobbet på morgonen. Startar därefter upp min jobb mejl, där har jag fått ett nytt mejl från en Omid.
Vad är oddsen på det :lol:

_________________
https://www.facebook.com/NobodiesBluesb ... =bookmarks


11 Jan 2017, 08:02
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14754
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
makatech wrote:
En hel massa gitarrkompetens eller åtminstone ett gediget intresse verkar han ju uppenbart ha .


Negativt på kompetens, flitig med tangenterna och Google. Inte samma sak tyvärr.
Väldigt mycket felaktigheter och antaganden som inte stämde i det kan skrev på Bojen i alla fall

Gediget intresse, kanske det... Eller bara mycket fritid .

_________________



11 Jan 2017, 10:47
Profile ICQ WWW

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Mike Leaf wrote:
makatech wrote:
En hel massa gitarrkompetens eller åtminstone ett gediget intresse verkar han ju uppenbart ha .


Negativt på kompetens, flitig med tangenterna och Google. Inte samma sak tyvärr.
Väldigt mycket felaktigheter och antaganden som inte stämde i det kan skrev på Bojen i alla fall

Gediget intresse, kanske det... Eller bara mycket fritid .


Ja, ca 9500 inlägg på två år är åtminstone bra jobbat. ;-)


Last edited by makatech on 11 Jan 2017, 11:09, edited 1 time in total.



11 Jan 2017, 11:07
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Crimson/Heisenberg
Jag har ju faktiskt träffat mannen ifråga IRL för länge sedan (det var innan Anders tragiska LPC historia), och gjort några bra och ärliga affärer med honom åt båda hållen. Det funkade med både leveranser och förtroende, test innan betalning m.m. Det var en kille med ett väldigt stort gitarrintresse, och från början förmodligen inget ont uppsåt.
Någonstans under resans gång gick det snett, och bortförklaringarna började komma när han åtog sig uppdrag han uppenbarligen inte klarade av, och spenderade mer än han hade råd med. Tragiskt att se hur han försökte hålla skenet uppe, när det helt enkelt hade varit bäst att erkänna att det sket sig, och börja om från början.
Efter det verkar hans beteende bara ha eskalerat, undrar om han kan skilja på lögn och verklighet även för sig själv?

Det här är inget försök att försvara honom, eller att förringa Anders rättmätiga ilska, bara en reflektion över att det kan gå riktigt snett om man tar ut svängarna för mycket och inte vågar ta konsekvenserna av misslyckande.

_________________
Image


11 Jan 2017, 11:08
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14754
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
kjelle wrote:

Det här är inget försök att försvara honom, eller att förringa Anders rättmätiga ilska, bara en reflektion över att det kan gå riktigt snett om man tar ut svängarna för mycket och inte vågar ta konsekvenserna av misslyckande.

Ja , men det är märkligt att återkomma till brottsplatsen med nya nick hela tiden och börja om , tyder på antingen nån typ av personlighetsstörning eller ren fräckhet.
Han kunde loggat in här (eller bara meddelat Anders) vad som hänt med gitarren och varför han inte kan eller vill göra rätt för sig.

Nu fanns ju risk att fler blir blåsta med tanke på diskanttråden om gitarrbygge...

_________________



11 Jan 2017, 11:40
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1983
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
det här är såååå konstigt allihop. Och väldigt creepy hur man till synes helt låter forma en identitet och söker sin självkänsla genom internet. Tragiskt.


14 Jan 2017, 17:41
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 Dec 2005, 13:17
Posts: 678
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
Usch vilken jävla soppa... att det här skulle dras upp igen alltså...

Oavsett hur läget ligger till med namn/alias osv så skulle jag hålla mig under ytan om jag vore honom. Det vore bäst för honom.. Annars är ett rätt bra alternativ att börja pröjsa tillbaka pengar till folk han är skyldiga. Anders, mig och säkert några till här..

Den dagen man skulle råka springa på honom alltså.... Jösses vad kul jag skulle ha


16 Apr 2017, 23:23
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
Kurzawa!!
Vad är det han blåst dig på?


18 Apr 2017, 01:52
Profile ICQ WWW

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
we_made_wor_history wrote:
Kurzawa!!
Vad är det han blåst dig på?


Tror det var en straplock. Tufft att vara musiker nu för tiden. Pengarna måste in, vet själv hur det känns.


18 Apr 2017, 08:27
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
Alltid lika indie.
Alltid lika elak.
Det finns bara en Olle Norin.


24 Apr 2017, 16:05
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1983
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
Ingen mer än jag som förstått vem han är den här gången? Började lukta mig till samma ordval, topics och särskrivingar i en massa nya trådar. Men kanske främst för att han tydligare än någon annan så fruktansvärt tydligt häver ur sig en massa tveksam kunskap och tyckanden om saker och ting baserat på grejer han sett på Youtube. Sedan läste jag den här tråden igen och då förstod jag att jag hade rätt. Haha att du orkar Omid!! :lol: :lol: .


21 Mar 2018, 22:27
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Crimson/Heisenberg
Vem är det den här gången?


21 Mar 2018, 23:00
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
snutstrut wrote:
Ingen mer än jag som förstått vem han är den här gången? Började lukta mig till samma ordval, topics och särskrivingar i en massa nya trådar. Men kanske främst för att han tydligare än någon annan så fruktansvärt tydligt häver ur sig en massa tveksam kunskap och tyckanden om saker och ting baserat på grejer han sett på Youtube. Sedan läste jag den här tråden igen och då förstod jag att jag hade rätt. Haha att du orkar Omid!! :lol: :lol: .

Börjar nicket på M?

_________________
/Marko


21 Mar 2018, 23:03
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.