View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 18:43



Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Crimson/Heisenberg 
Author Message
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
Så har pratat med makatech och vet identitet men kommer inte lämna ut det! Behöver inte spekulera längre att det är Crimson/Omid...

Huh?


28 Mar 2018, 10:59
Profile ICQ WWW

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
ChronicTown wrote:
Marko wrote:
Så har pratat med makatech och vet identitet men kommer inte lämna ut det! Behöver inte spekulera längre att det är Crimson/Omid...

Huh?

Undrar du nåt?

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 11:01
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Crimson/Heisenberg
Det är nog fler som gör, att du pratat med honom och nu vet hjälper inte så mycket om du inte bekräftar eller dementerar din tidigare misstanke. Om man säger så.


28 Mar 2018, 11:17
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Crimson/Heisenberg
Dvs, behöver du inte spekulera mer för att du vet att Makatech inte är Omid/Crimson, eller för att du nu vet att det är samma person.

Tycker båda scenariona är lika hemska.


28 Mar 2018, 11:20
Profile WWW

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
Undrar du nåt?


Gissar att ChronicTown med flera menade att ditt inlägg var luddigt, "något" tydligare kanske du klarar av att vara?


28 Mar 2018, 11:21
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
Tror inte att makatech är Crimson/Omid är det klart nog?

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 11:25
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3701
Location: Hising Island
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
Tror inte att makatech är Crimson/Omid är det klart nog?


Vi vill bara få reda på om det det är fortsatt popcornläge. :?:

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


28 Mar 2018, 11:38
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
glassfinger wrote:
Marko wrote:
Tror inte att makatech är Crimson/Omid är det klart nog?


Vi vill bara få reda på om det det är fortsatt popcornläge. :?:

Haha :D nä du får poppa till nåt annat...

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 11:44
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Crimson/Heisenberg
Dags att bete sig lite vuxet, Marko/makateck och tagga ner? Jag kan rekommendera att inte gå igång med upphetsade inlägg nattetid, se bara på twitters från Trump, och han beter sig rätt barnsligt... Tyvärr har han fått för kraftfulla leksaker för att resten av världen ska kunna känna sig trygg.

Visst har jag träffat Omid (jo han heter så). Både "på stan" och utanför hans bostad (nej, jag tänker inte lämna ut någons adress). Det var innan han började trassla till det med borttappade pållar. Då verkade han helt pålitlig, och mycket sjysst i affärer. Vi har både köpt och sålt gitarrer och delar.
En kille, inte svenskfödd (vad nu det har med saken att göra), med stort gitarrintresse. Sen verkar det som om verkligheten sprang ifrån honom... Varför skulle han överhuvudtaget ge sig in i gitarrlackering av premiumgitarrer, med bara lite amatörlackering i bagaget, förutom en massa "googlekunskap"?

Föreslår att vi lämnar honom, och går vidare. Det är naturligtvis ingen härifrån som kommer att göra någon mer business med honom, men det känns ändå rätt onödigt att utan anledning puckla på en redan liggande person. Anderssozzy har ju sin rättstvist som ligger kvar, och det ska han ju såklart stå upp för.

För mig är detta avslutat.

_________________
Image


28 Mar 2018, 11:53
Profile WWW

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
Tror inte att makatech är Crimson/Omid är det klart nog?


Tycker egentligen "tror" är väl mjukt, visst var/är Crimson/Omid invandrare tex? Nog för att jag bryter på Östgötska och pratar relativt snabbt när jag är förbannad men invandrare är jag inte. Tydligen tycker vissa av er här att jag skriver dålig svenska med särskrivningar och att jag därför kunde vara Crimson? Hmm, tror jag fick fyra i betyg i svenska men det räcker tydligen inte till här. ;-)

Sedan har jag aldrig någonsin påstått mig varit en expert inom gitarrområdet, jag och dottern började lira 2015 och jag har minst 20 ggr i mina inlägg skrivit att jag är en nybörjare. Förutom att jag är road av själva ljudbiten läser jag på jävligt mycket fakta och kan därför ibland bilda mig uppfattningar om saker och ting men det är väl knappast något konstigt med det.

Du, snutstrut och kanske någon annan har spekulerat på ett ovanligt dumt, taffligt, luddigt och onödigt vis, på ett sätt som öppnar för spekulationer mot ett mycket begränsat antal människor (typ 2-3 st). Dessutom erkände du ju själv på telefon att det var mig som ni ljushuvuden verkligen misstänkt?

Spekulationer är en sak men att göra det på ett sätt så att det felaktigt pekar i riktning mot en person är inte bra, det kan i värsta fall gå över till förtal eller någon form av nätmobbning, säger inte att det var så i just detta fall men en jävligt tunn linje.

Vore jag admin eller ägare av denna site skulle jag stänga era konton utan den minsta tvekan.

Men jag är i ärlighetens namn rätt trött på detta nu och lägger gärna ner detta, jag orkar inte bjuda på mer popcorn.

snutstrut är för övrigt den enda av er som inte yttrat ett ord i förklaring eller ursäkt mot mig här eller i pm, jag har noll respekt mot honom.


Last edited by makatech on 28 Mar 2018, 12:06, edited 4 times in total.



28 Mar 2018, 11:59
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
kjelle wrote:
Dags att bete sig lite vuxet, Marko/makateck och tagga ner? Jag kan rekommendera att inte gå igång med upphetsade inlägg nattetid, se bara på twitters från Trump, och han beter sig rätt barnsligt... Tyvärr har han fått för kraftfulla leksaker för att resten av världen ska kunna känna sig trygg.

Visst har jag träffat Omid (jo han heter så). Både "på stan" och utanför hans bostad (nej, jag tänker inte lämna ut någons adress). Det var innan han började trassla till det med borttappade pållar. Då verkade han helt pålitlig, och mycket sjysst i affärer. Vi har både köpt och sålt gitarrer och delar.
En kille, inte svenskfödd (vad nu det har med saken att göra), med stort gitarrintresse. Sen verkar det som om verkligheten sprang ifrån honom... Varför skulle han överhuvudtaget ge sig in i gitarrlackering av premiumgitarrer, med bara lite amatörlackering i bagaget, förutom en massa "googlekunskap"?

Föreslår att vi lämnar honom, och går vidare. Det är naturligtvis ingen härifrån som kommer att göra någon mer business med honom, men det känns ändå rätt onödigt att utan anledning puckla på en redan liggande person. Anderssozzy har ju sin rättstvist som ligger kvar, och det ska han ju såklart stå upp för.

För mig är detta avslutat.


Jag ber om ursäkt, detta blev helt sjukt och galet, den enda ursäkten jag har till att jag nu gick på så här var att jag fick det bestämda intrycket att några här nu helt nyligen på allvar började misstänka mig, att jag skulle vara Omid (och tyvärr visade sig min farhåga vara helt korrekt), upplevde det hela som olustigt och helt bisarrt. Försökte reda ut det hela via pm (försökte förstå vad som egentligen pågick för spekulation) men eftersom tex snutstrut vägrade svara så fick jag köra via tråden här. Edit: För att vara övertydlig, jag har absolut ingenting emot invandrare heller men det är ju trots allt så att Omid är av utländsk härkomst medan jag inte är det så därför skrev jag så.

Peace


Last edited by makatech on 28 Mar 2018, 12:53, edited 6 times in total.



28 Mar 2018, 12:02
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
makatech wrote:
kjelle wrote:
Dags att bete sig lite vuxet, Marko/makateck och tagga ner? Jag kan rekommendera att inte gå igång med upphetsade inlägg nattetid, se bara på twitters från Trump, och han beter sig rätt barnsligt... Tyvärr har han fått för kraftfulla leksaker för att resten av världen ska kunna känna sig trygg.

Visst har jag träffat Omid (jo han heter så). Både "på stan" och utanför hans bostad (nej, jag tänker inte lämna ut någons adress). Det var innan han började trassla till det med borttappade pållar. Då verkade han helt pålitlig, och mycket sjysst i affärer. Vi har både köpt och sålt gitarrer och delar.
En kille, inte svenskfödd (vad nu det har med saken att göra), med stort gitarrintresse. Sen verkar det som om verkligheten sprang ifrån honom... Varför skulle han överhuvudtaget ge sig in i gitarrlackering av premiumgitarrer, med bara lite amatörlackering i bagaget, förutom en massa "googlekunskap"?

Föreslår att vi lämnar honom, och går vidare. Det är naturligtvis ingen härifrån som kommer att göra någon mer business med honom, men det känns ändå rätt onödigt att utan anledning puckla på en redan liggande person. Anderssozzy har ju sin rättstvist som ligger kvar, och det ska han ju såklart stå upp för.

För mig är detta avslutat.


Jag ber om ursäkt, detta blev helt sjukt och galet, den enda ursäkten jag har till att jag nu gick på så här var att jag fick det bestämda intrycket att några här nu helt nyligen på allvar började misstänka mig (tyvärr visade sig min farhåga vara korrekt), upplevde det hela som olustigt och helt bisarrt. Försökte reda ut det hela via pm (försökte förstå vad som egentligen pågick för spekulation) men eftersom tex snutstrut vägrade svara så fick jag köra via tråden här.

Peace


Märkte igår att du skickat 5 långa Pm till mig bara under gårdagskvällen. Det ena meddelandet längre än det andra med långa utsvävningar om diverse misstänkta personer. Tonen i det du skrev uppfattade jag som minst sagt snurrig ju längre fram i mejlkedjan jag kom och att du i sista meddelande skriver att du "inte är den som vänder kinden till" gjorde väl att jag inte kände mig jättesugen att dra igång en diskussion med dig sent igår kväll. Men det skötte du och Marko rätt bra i natt.
Jag brukar vara van att man ger tid till folk att svara på mail innan man bombarderar med fler mejl. Och fler mejl...


28 Mar 2018, 12:14
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
snutstrut wrote:
Märkte igår att du skickat 5 långa Pm till mig bara under gårdagskvällen. Det ena meddelandet längre än det andra med långa utsvävningar om diverse misstänkta personer. Tonen i det du skrev uppfattade jag som minst sagt snurrig ju längre fram i mejlkedjan jag kom och att du i sista meddelande skriver att du "inte är den som vänder kinden till" gjorde väl att jag inte kände mig jättesugen att dra igång en diskussion med dig sent igår kväll. Men det skötte du och Marko rätt bra i natt.
Jag brukar vara van att man ger tid till folk att svara på mail innan man bombarderar med fler mejl. Och fler mejl...


En fråga: Är du den typen av människa som har svårt att be om ursäkt, att erkänna att du gjort något fel, känns det för jobbigt?

Själv ber jag om ursäkt om du fick för många pm osv men jag ville verkligen inte dra ut den här helt patetiska jävla soppan ut hit i tråden, jag ville att du skulle få förklara vad f-n du sysslat med i dina vilda spekulationer, upplevde att du var källan till denna spekulation. Ja, vad ska man säga, man försöker väl anpassa sig till situationen, vara rättvis, god mot dom goda och hård mot dom hårda som fantomen sa, du lyckades få mig att lacka ur, ganska bra jobbat måste jag säga.

Det blir väldigt udda när du och dina detektivpolare provocerande, fantasifullt och totalt felaktigt spekulerar i att jag skulle vara Omid och sedan blir störda av att jag som oskyldigt anklagad blev sur och något oartig tillbaka, really? Dina handlingar här och att du inte ens ber om ursäkt talar sitt tydliga språk och jag hoppas verkligen resten av forumet förstår vilken oerhört patetisk person du är.


28 Mar 2018, 12:25
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Crimson/Heisenberg
@Makatech

Jag förstår att du gick i spinn och blev upprörd. Förmodligen skulle jag reagerat precis lika om jag blivit felaktigt utpekad. Der är inte ok någon stans och ett par offentliga ursäkter vore väl på sin plats kan jag tycka, från de som drev detta, men då blir det helt tyst. Känns igen från politiken och är minst lika pinsamt där.


29 Mar 2018, 07:13
Profile WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
makatech wrote:
snutstrut wrote:
Märkte igår att du skickat 5 långa Pm till mig bara under gårdagskvällen. Det ena meddelandet längre än det andra med långa utsvävningar om diverse misstänkta personer. Tonen i det du skrev uppfattade jag som minst sagt snurrig ju längre fram i mejlkedjan jag kom och att du i sista meddelande skriver att du "inte är den som vänder kinden till" gjorde väl att jag inte kände mig jättesugen att dra igång en diskussion med dig sent igår kväll. Men det skötte du och Marko rätt bra i natt.
Jag brukar vara van att man ger tid till folk att svara på mail innan man bombarderar med fler mejl. Och fler mejl...


En fråga: Är du den typen av människa som har svårt att be om ursäkt, att erkänna att du gjort något fel, känns det för jobbigt?

Själv ber jag om ursäkt om du fick för många pm osv men jag ville verkligen inte dra ut den här helt patetiska jävla soppan ut hit i tråden, jag ville att du skulle få förklara vad f-n du sysslat med i dina vilda spekulationer, upplevde att du var källan till denna spekulation. Ja, vad ska man säga, man försöker väl anpassa sig till situationen, vara rättvis, god mot dom goda och hård mot dom hårda som fantomen sa, du lyckades få mig att lacka ur, ganska bra jobbat måste jag säga.

Det blir väldigt udda när du och dina detektivpolare provocerande, fantasifullt och totalt felaktigt spekulerar i att jag skulle vara Omid och sedan blir störda av att jag som oskyldigt anklagad blev sur och något oartig tillbaka, really? Dina handlingar här och att du inte ens ber om ursäkt talar sitt tydliga språk och jag hoppas verkligen resten av forumet förstår vilken oerhört patetisk person du är.


Nej, jag har inga som helst problem att be om ursäkt. Jag vill be dig om ursäkt. Jag har haft helt fel. Jag har ingen som helst koppling till övriga personer i tråden.


29 Mar 2018, 08:55
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
snutstrut wrote:
Nej, jag har inga som helst problem att be om ursäkt. Jag vill be dig om ursäkt. Jag har haft helt fel. Jag har ingen som helst koppling till övriga personer i tråden.


Toppen :-)


29 Mar 2018, 10:49
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3701
Location: Hising Island
Post Re: Crimson/Heisenberg
Bara för att spåna vidare lite löst kring fenomenet Crimson så känns det lite som alla nyreggade på forumet kommer att mötas av en viss skepsis på grund av Crimsons nicktrolleri. Det kanske är en av anledningarna till att det har blivit lite segare på bojen.
Vad ska vi göra för att undvika "Crimson-döden"?

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


29 Mar 2018, 11:39
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
@Shoegazers Anonymous, @valvetubes, @lpstd: Tack :-)

glassfinger wrote:
Bara för att spåna vidare lite löst kring fenomenet Crimson så känns det lite som alla nyreggade på forumet kommer att mötas av en viss skepsis på grund av Crimsons nicktrolleri. Det kanske är en av anledningarna till att det har blivit lite segare på bojen.
Vad ska vi göra för att undvika "Crimson-döden"?


Den som nu är intresserad av att gräva vidare kan ju börja med att läsa hans ca 14 000 (??!) inlägg på strat-talk.

Ja, det vore väldigt bra om vi undviker att bojen blir ett nytt fb av diverse påhopp och luddiga spekulationer riktade mot enskilda användare, så tror jag absolut ingen här skulle vilja ha det?


29 Mar 2018, 11:55
Profile
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: Crimson/Heisenberg
Saknar ord :shock:
Har bra kontakt mer Makatech o vet att han inte är nån Crimson/Heisenberg
tvinga fram samtal, telefonnummer o skit, man blir ju helt matt :roll:


29 Mar 2018, 19:32
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
SLA wrote:
Saknar ord :shock:
Har bra kontakt mer Makatech o vet att han inte är nån Crimson/Heisenberg
tvinga fram samtal, telefonnummer o skit, man blir ju helt matt :roll:


Tackar, jaja, låt oss snacka gitarrer och din nya Katana förstärkare istället. :-)


30 Mar 2018, 09:49
Profile

Joined: 19 Feb 2009, 23:18
Posts: 800
Location: Go:teborg
Post Re: Crimson/Heisenberg
Ifall det krisar, kan jag ställa upp och vara Crimson ett tag.

_________________
Why do we play music? Too lazy to work, too nervous to steal.


30 Mar 2018, 15:47
Profile
User avatar

Joined: 09 Oct 2013, 09:59
Posts: 2106
Post Re: Crimson/Heisenberg
Martin wrote:
Ifall det krisar, kan jag ställa upp och vara Crimson ett tag.


Image

_________________
##################


30 Mar 2018, 16:50
Profile
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 15:01
Posts: 1904
Location: NORRKÖPING
Post Re: Crimson/Heisenberg
Herrejävlar, vissa kan visst fortfarande spåra ur på bojen :shock:


30 Mar 2018, 22:13
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
Chatte wrote:
Herrejävlar, vissa kan visst fortfarande spåra ur på bojen :shock:

Eller hur

_________________



02 Apr 2018, 10:48
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
Alltså, Marko i den här tråden - det känns spontant inte som en filur jag skulle vilja ha så mycket att göra med. Snacka om att gå igång på alla cylindrar på ganska lösa boliner. :roll:


03 Apr 2018, 10:38
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.