View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 18:23



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Trafiken förbi Södertälje 
Author Message
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Trafiken förbi Södertälje
Är det någon som har koll på framkomligheten för södergående trafik förbi Södertälje nu någon vecka efter olyckan på bron? Vi ska åka i morgon bitti från södra Stockholm mot västsverige via Örebro - Karlstad. Jag vill helst köra E20 söder om Mälaren via Södertälje istället för E18 norr om Mälaren via Västerås. Kan stå ut med att sitta någon kvart i kö förbi Södertälje, men om det handlar om timmars försening så får jag väl bita i det sura äpplet och köra via Västerås istället.

Hade de inte öppnat upp någon alternativ väg genom Södertälje i veckan? Någon som har koll?


03 Jul 2016, 19:00
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Trafiken förbi Södertälje
Åker du från sthlm city 6:45 eller tidigare så klarar du dig med en extra kvart-tjugo (har kört där varje dag denna vecka). Antar att det tjockar på vid sjusnåret. Det har fungerat mycket bättre sen de öppnade andra filen för bilarna från E4:an i torsdags (tror det var i torsdags). Ska du mot E20 så håll vänstra filen på E4:an och bron. Det är den snabba filen, den högra går mot E4 söder vilket de flesta åker.

Åker du senare när det är tjockt så kan du svänga av mot Rönninge, finns diverse smitvägar i Södertälje. Jag åkte över Gärtuna i måndags och sparade ca 90 minuter.

Idag åkte jag vid lunch och svängde av mot Södertälje (stod still på E4:an) och tog den lilla bron i stan. Men den är sådär, den har en fil avstängd också så det är ofta kö där också.


03 Jul 2016, 19:20
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Trafiken förbi Södertälje
Tack för tipset. Vi körde via Tumba - Vårsta och sen som du föreslog Gärtuna. Vet inte om vi sparade tid, men vi slapp köer. :)


06 Jul 2016, 22:30
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.