View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Apr 2024, 23:53



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Skrivare 
Author Message
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post Skrivare
Varje gång jag ska skriva ut så har bläcket torkat, blir less på att köpa ny skrivare varje gång. Så jag tänkte köpa en färg-laser istället, behöver inte vara fotokvalitet på utskrifterna, men det skadar ju inte om även färgutskrifterna blir hyfsade.

Skulle denna gynnare funka http://www.samsung.com/se/consumer/it/p ... -680DW/SEE eller är det ett dåligt köp? Tänkte köra den mot både PC & Mac. Vore kalas om någon vill hoppa in och säga om jag missar något väsentligt... :D
Orsaken till att jag tittar just på denna skrivare är att den hade så pass hög upplösning på färgutskrifterna, men ändå till ett vettigt pris.


30 Mar 2016, 21:24
Profile
User avatar

Joined: 20 Mar 2013, 21:57
Posts: 1430
Location: göteborg
Post Re: Skrivare
Har du sett vad ny toner kostar till denna ?

Vad gäller bläckspruta så skall man nog inte stänga av dem, varje gång den startar slösar den bläck.
Är problemet att den är overksam flera veckor, skriv ut en bild varje vecka, och ta bläckkostnaden.

_________________
Välljud med garanti www.tubular-well.se


30 Mar 2016, 21:38
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post Re: Skrivare
peterh wrote:
Har du sett vad ny toner kostar till denna ?

Vad gäller bläckspruta så skall man nog inte stänga av dem, varje gång den startar slösar den bläck.
Är problemet att den är overksam flera veckor, skriv ut en bild varje vecka, och ta bläckkostnaden.


Det kan gå månader mellan utskrifterna, ja ibland säkert ett halvår men när jag vill skriva ut då ska det fungera. (Läs: När frun behöver skriva ut åker jag på däng om det inte funkar..)
Hittar toner för 478kr/st behövs 4st om man ska byta alla. Påstås att den skriver ut "upp till" 2000 sv/v på medföljande toner, tvivlar på att jag skrivit ut över 500 sidor i mitt liv hemma. Så med det resonemanget bör den ju räcka länge.


30 Mar 2016, 21:55
Profile
User avatar

Joined: 20 Mar 2013, 21:57
Posts: 1430
Location: göteborg
Post Re: Skrivare
Svullo wrote:
peterh wrote:
Har du sett vad ny toner kostar till denna ?

Vad gäller bläckspruta så skall man nog inte stänga av dem, varje gång den startar slösar den bläck.
Är problemet att den är overksam flera veckor, skriv ut en bild varje vecka, och ta bläckkostnaden.


Det kan gå månader mellan utskrifterna, ja ibland säkert ett halvår men när jag vill skriva ut då ska det fungera. (Läs: När frun behöver skriva ut åker jag på däng om det inte funkar..)
Hittar toner för 478kr/st behövs 4st om man ska byta alla. Påstås att den skriver ut "upp till" 2000 sv/v på medföljande toner, tvivlar på att jag skrivit ut över 500 sidor i mitt liv hemma. Så med det resonemanget bör den ju räcka länge.

På ett halvår kan nog en bläckspruta torka, javisst. Det gör nog lasern intressant.

_________________
Välljud med garanti www.tubular-well.se


30 Mar 2016, 22:25
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1638
Location: Halmstad
Post Re: Skrivare
Leverantör original bläckpatroner?

Jag skriver sällan från mina hemgrejor. Men vid senaste föreningsårsmöten fungerade min skrivare utan problem trots att den ej använts sedan senaste 2015<s årsmöte, ca 12 mån. HP original. Färgpatronerna hade ej ens kläggat ihop. Tidigare piratpatroner fungerade aldrig ok.

Handlar mest patroner i Tyskland, men vid koll för senaste bytet var HP-Sverige billigast som leverantör. HPs egna patroner fungerarar lyckligtvis bra denna gång.


31 Mar 2016, 00:44
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2620
Location: Sthlm
Post Re: Skrivare
Använder också min skrivare sällan. På mina senaste skrivare (HP, Epson) har jag haft problem med pappersmatningen när jag inte har använt dem på länge. Det är ju ett roterande hjul med nån slags gummiliknande beläggning som fjädras ner mot det det översta pappret för att dra fram det, men jag upplever att det inte får grepp när skrivaren har stått ett tag utan bara slirar.


31 Mar 2016, 09:36
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2759
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Skrivare
Vi köpte en ny Brother svart/vit laserskrivare med scanner för ett par år sedan.
Den har automatisk utskrift på båda sidor om man vill. Den har hittills funkat perfekt!
Så skönt att veta att man får en perfekt utskrift även om den stått oanvänd i en månad.
Den kostade 1300 kr då.

Hade ledsnat på att bläckstråleskrivaren torkade ihop efter nå'n vecka,
fick jävlas med bläckpatronen under ljummet vatten och så.

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


01 Apr 2016, 11:37
Profile

Joined: 14 Sep 2011, 13:47
Posts: 497
Post Re: Skrivare
Bytte till lazer för flera år sedan. Valde en samsung som hade 30000+ utskrifter i tonern till skillnad från konkurrenternas några hundra. kostade ca 700:-. Har inte bytt toner än, inga flaggningar att det börjar ta slut. Funkar klockrent trots ibland månad mellan utskrifter.


05 Apr 2016, 15:11
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.