View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Apr 2024, 09:14



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Upplevelsepresent 
Author Message
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post Upplevelsepresent
Funderar på att köpa en "kör Ferrarri"-present till farsan som fyller jämt. Är det någon som testat detta? Verkar finnas ett otal varianter, vissa mindre seriösa. Den jag sneglat på är väl Upp & Ner som åtminstone har ett varumärke man känner igen. Det jag läst mig till är att det kan vara lurigt att boka tider när man väl köpt presentkortet..

Värt det? :?:


25 Jan 2016, 17:36
Profile
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Re: Upplevelsepresent
Avstå tycker jag. Jag har fått några sådana och det var inget jag hade lust tid och ork att utnyttja och sen förfaller dom. Lysande affärside, jag tror inte det är så många som utnyttjas av sagda anledningar ochav "bokningsbesvär".
Så är du inte väldigt säker på att det är det farsan vill samt inte minst kvallan på själva upplevelsen så avstå!
Bosse

_________________
bneostman@live.se


26 Jan 2016, 06:49
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2619
Location: Sthlm
Post Re: Upplevelsepresent
Har fått ett presentkort en gång, när jag fyllde 50. Tiden gick och det förföll, och jag känner ett dåligt samvete mot de snälla människorna som jag fick det av.


26 Jan 2016, 09:34
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Upplevelsepresent
Kolla upp hur mycket man verkligen får köra! LiveIt har flera Ferrari erbjudanden och andra bilupplevelser, men ofta blir det minimalt med körtid, och är det inte på bana, är det rätt värdelöst. Sen är dom så rädda om bilarna även på bana, att det inte är tillåtet att dra på alls.
Andra varianter, t.ex. Formel Ford, kördes med riktigt sunkiga bilar, taskiga bromsar vilket är riktigt trist på racingbilar, visserligen på bana, men omkörningar var inte tillåtna.
Allt behöver inte vara så kasst, men den där riktiga "upplevelsen" verkar inte ingå. Bättre att köpa t.ex. Assetto Corsa racingsimulator och en G27 ratt...

_________________
Image


26 Jan 2016, 11:54
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post Re: Upplevelsepresent
Ja ni är ju inne på samma linje som mig, jag har svårt att tro att det blir någon riktigt lyckad grej. En annan variant jag varit inne på är ju att bjuda gubben på ett F1-lopp på Silverstone, blir ju lite halvdyrt när man ska räkna in biljetter, flyg och hotell.


26 Jan 2016, 14:51
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Upplevelsepresent
Kollade på senaste liveit erbjudandet. Supersportbilar med körning av 3 st på landsväg, 15-20km per bil låter lockande, men man får ju inte köra fort...

Då låter det mer lockande att köra minirallybilar på en bana med 80% storlek av WRC bilarna, och 150-200hk i en bil på 550kg! Dom lär flytta på sig rätt duktigt, ca 3.5s upp till 100km/h!
http://www.liveit.se/upplevelser/upplev ... 1|16253924

_________________
Image


26 Jan 2016, 17:52
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post Re: Upplevelsepresent
Ja den var lite intressant...


26 Jan 2016, 18:40
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3240
Location: växjö
Post Re: Upplevelsepresent
trälhavsvägen wrote:
Avstå tycker jag. Jag har fått några sådana och det var inget jag hade lust tid och ork att utnyttja och sen förfaller dom. Lysande affärside, jag tror inte det är så många som utnyttjas av sagda anledningar ochav "bokningsbesvär".
Så är du inte väldigt säker på att det är det farsan vill samt inte minst kvallan på själva upplevelsen så avstå!
Bosse


Allra värst ska väl vara upplevelsen "flyga varmluftsballong", dom meteorologiska förhållanden infinner sig aldrig innan presenten brinner inne!

Jag kommer osökt att tänka på filmen Yrrol, ge farsgubben ett straff, vad förvånad han kommer bli! :D

_________________
pudas


01 Feb 2016, 18:05
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14770
Location:
Post Re: Upplevelsepresent
pudas wrote:
Allra värst ska väl vara upplevelsen "flyga varmluftsballong", dom meteorologiska förhållanden infinner sig aldrig innan presenten brinner inne!

Bättre ställa in än krascha eller själv brinna inne i korgen. Ärligt, skulle inte ge mig upp i en sån där om jag fick 100 tusen.
En mille skulle jag nog tvinga mig i.

_________________



01 Feb 2016, 21:04
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 25 Nov 2011, 08:22
Posts: 395
Location: Göteborg
Post Re: Upplevelsepresent
"Upplevelsepresent" är det inte så ett ligg kallas för när man blir gammal?

_________________
Elsträng och Hammare


15 Feb 2016, 15:52
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.