View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Apr 2024, 09:29



Reply to topic  [ 9 posts ] 
TV4 Casting gått fel (igen) 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14770
Location:
Post TV4 Casting gått fel (igen)
Imorse slog jag på Tv'n (tyvärr) och hamnade i nyhetsmorgon c:a kl 8:30 , prime time i den största kanalen.
Nu lanserar dom sin nya idé 'Relationsakuten' där tittare ska kunna ringa/maila in sina problem till en 'expertpanel'

Det är ju rätt allvarliga grejer detta , semestrarna genererar skillsmässor och barn som lider såklart.

'Expertpanelen' består av en Radiopratare , bloggare, komiker etc som få känner till samt en utbildad terapeuft som ska ta frågorna.
Hon är typ 20-25 år max och går 'fram bra i rutan' om man ska uttala sig om det.

Första fyra frågorna som kommer handlar såklart om föräldraskap första åren , pajat sexliv, gräl osv (inte oväntat)
Experten svarar pliktskyldigt att ' nu har ju jag inte varit gift eller har barn men........) sen kommer nåt uttalande som är typ jaha...
Bloggaren flikar in sina egna standup lines och skrattar.

Nu kommer konsekvensen , varför anlitar inte TV4 en seriös erfaren psykolog och en erfaren bisittare (som inte kallar tittarna för lyssnare) och gör detta till en seriös grej? Nu blir det bara pajas-tv av alltihop , visst det var billigt säkert för kanalen men det är ju vådligt att sitta och ge råd till folk om man inte har erfarenhet eller koll? Jag undrar hur f-n dom tänker? Obs ingen personlig kritik till de inblandade dom gör nog så gott dom kan.

_________________



21 Aug 2015, 19:20
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 2001
Location:
Post Re: TV4 Casting gått fel (igen)
Väldigt få vettiga psykologer, terapeuter eller psykoterapeuter skulle sätta sig i en studio och diskutera sådana här saker i en panelsoffa. De flesta som gör de brukar också skriva böcker, vara med i tidningar etc, vill promota sin verksamhet etc. Dvs ha ett behov av att synas.

Nä, det är rätt tragiskt att se vilka personer TV använder sig av som "experter". Lyxfällan använder sig av en kille som jag tror presenterar sig som "kick start coach". Seriöst...

Det finns fruktansvärt många oseriösa "terapeut"-utbildningar och tex begreppet "coach" eller "auktoriserad terapeut" kan vem som helst använda sig av utan att ha någon som helst utbildning. Runar Sögaard tex...


22 Aug 2015, 10:11
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3240
Location: växjö
Post Re: TV4 Casting gått fel (igen)
snutstrut wrote:
begreppet "coach" eller "auktoriserad terapeut" kan vem som helst använda sig av utan att ha någon som helst utbildning.


Kommer osökt att tänka på alla skatte-miljoner som AMS spridit till suspekta firmor som erbjuder seanser hos en "jobbsök coach"!

_________________
pudas


22 Aug 2015, 11:10
Profile

Joined: 18 Jun 2011, 14:31
Posts: 1096
Location: Sollentuna
Post Re: TV4 Casting gått fel (igen)
Typisk TV4-nivå tyvärr,inte förvånande alls,bara sorgligt att se :roll:

Konstigt att dom inte plockade in Jihde också... :lol:


22 Aug 2015, 12:42
Profile
User avatar

Joined: 09 Oct 2013, 09:59
Posts: 2109
Post Re: TV4 Casting gått fel (igen)
Pajas-tv var ordet!

_________________
##################


22 Aug 2015, 13:33
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2748
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: TV4 Casting gått fel (igen)
Jag tänkte precis falla in i sågningarna men insåg att det är bättre att jag ser programmet ifråga, vilket jag inte gjort. Därpå ger jag gärna min syn på saken. :D

Har alla andra i tråden sett programmet?

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


22 Aug 2015, 14:01
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 2001
Location:
Post Re: TV4 Casting gått fel (igen)
Jo, jag såg programmet. Tjejen var "relationsexpert" och KBT-terapeut, vilket innebär en steg 1, ettårig, utb inom kognitiv beteendeterapi. Den kan vem som helst gå. Det var för några år sedan rätt få ställen som erbjöd utbildningen, men du kan hitta den precis överallt idag. Kvalitén är rätt varierande har jag förstått.

Klart man kan ta lättvindigt på sådana här saker. Men det finns folk som inte alls granskar och sorterar det som sägs på tv.

Nä, jag tror se där programledarna tycker det är rätt blahablaha också. Tidigare hade de en psykolog som iallafall kändes någorlunda vettig i sina uttalanden. Det här var ju bara trams.


22 Aug 2015, 21:35
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14770
Location:
Post Re: TV4 Casting gått fel (igen)
snutstrut wrote:
Lyxfällan använder sig av en kille som jag tror presenterar sig som "kick start coach". Seriöst...


Ja och sen kör dom 'Lendo' som huvudsponsor , känns seriöst eller hur?

_________________



23 Aug 2015, 10:56
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 12 Dec 2008, 19:31
Posts: 630
Location: Västertorp, S Stockholm.
Post Re: TV4 Casting gått fel (igen)
Mike Leaf wrote:
Nu kommer konsekvensen , varför anlitar inte TV4 en seriös erfaren psykolog och en erfaren bisittare (som inte kallar tittarna för lyssnare) och gör detta till en seriös grej? Nu blir det bara pajas-tv av alltihop , visst det var billigt säkert för kanalen men det är ju vådligt att sitta och ge råd till folk om man inte har erfarenhet eller koll? Jag undrar hur f-n dom tänker?


För att TV4 är en skitkanal. Som en veckotidning fast i burken.

_________________
http://soundcloud.com/lasse59
http://www.creamcheese.se


23 Aug 2015, 13:23
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.