View unanswered posts | View active topics It is currently 17 Apr 2024, 00:21



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Skrivare... 
Author Message
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post Skrivare...
Ja då var det dags igen.. Den gamla skrivaren (Canon Pixma) har lagt av, typ på dagen efter att garantitiden gått ut.. Precis som farsans Canon Pixma.. Ja man undrar ju om det är "by design".

Nåväl, det går väl att köpa i stort sett vilken som helst, men jag tänkte ändå passa på tillfället att rådfråga Bojens allvetande skara.. Behoven är väl som de flesta, skriva ut jobbdokument i svartvitt, fotoutskrifter o div jox ibland.. och lite scanning. Vill dock att den skall gå att nå via Wifi. Är det någon modell som sticker ut som bättre köp än andra? Eller är det som vanligt att alla är ungefär lika bra och man blir rånad varje gång man ska köpa patroner? Tips mottages tacksamt, täntke dra iväg och köpa något under dagen.


21 May 2015, 09:15
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Skrivare...
Jag är jättenöjd med min HP Officejet Pro 8000 A809 Series. Det finns säkert någon modernare variant av samma modell, men den funkar kanon, kan ta WiFi (men jag rekommenderar nätverksanslutning till router, och tillgänglig via WiFi den vägen. Man kan köra antingen WiFi eller Ethernet, inte båda på en gång). Patronerna är som vanligt inte billiga, men räcker förvånansvärt länge. Jag blev rekommenderad HP generellt när jag skulle inhandla, och det var ett bra råd. Köpte en likadan två år senare som present till min son.
Kollade på HP, ser mer ut som denna modell i nuläget: http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/P ... 80&sel=PRN

_________________
Image


21 May 2015, 15:42
Profile WWW
User avatar

Joined: 20 Mar 2013, 21:57
Posts: 1430
Location: göteborg
Post Re: Skrivare...
Svullo wrote:
Ja då var det dags igen.. Den gamla skrivaren (Canon Pixma) har lagt av, typ på dagen efter att garantitiden gått ut.. Precis som farsans Canon Pixma.. Ja man undrar ju om det är "by design".

Nåväl, det går väl att köpa i stort sett vilken som helst, men jag tänkte ändå passa på tillfället att rådfråga Bojens allvetande skara.. Behoven är väl som de flesta, skriva ut jobbdokument i svartvitt, fotoutskrifter o div jox ibland.. och lite scanning. Vill dock att den skall gå att nå via Wifi. Är det någon modell som sticker ut som bättre köp än andra? Eller är det som vanligt att alla är ungefär lika bra och man blir rånad varje gång man ska köpa patroner? Tips mottages tacksamt, täntke dra iväg och köpa något under dagen.

det blev en epson px730 , av två skäl:

-den går in i en hylla
-den har klart med dubbelsidig printning

dessutom wifi och 6 patroner, så det blir riktigt bra fotoutskrifter.

_________________
Välljud med garanti www.tubular-well.se


21 May 2015, 16:34
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3240
Location: växjö
Post Re: Skrivare...
Jag såg något tv program som b.l.a handlade om det faktum att många produkter faktiskt har en inbyggd sista funktionsdag. Det var dels någon av Apples I-pod modeller där det bara var att slänga den när batteriet tog slut, och en skrivare, minns inte fabrikatet, men där var det någon form av dammfälla med en givare som indikerade att fällan var full. Givetvis gick inte denna dammfälla att tömma annat än att slå sönder hela skrivaren! "A non serviceable part"!

_________________
pudas


22 May 2015, 00:13
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Skrivare...
peterh wrote:
Svullo wrote:
Ja då var det dags igen.. Den gamla skrivaren (Canon Pixma) har lagt av, typ på dagen efter att garantitiden gått ut.. Precis som farsans Canon Pixma.. Ja man undrar ju om det är "by design".

Nåväl, det går väl att köpa i stort sett vilken som helst, men jag tänkte ändå passa på tillfället att rådfråga Bojens allvetande skara.. Behoven är väl som de flesta, skriva ut jobbdokument i svartvitt, fotoutskrifter o div jox ibland.. och lite scanning. Vill dock att den skall gå att nå via Wifi. Är det någon modell som sticker ut som bättre köp än andra? Eller är det som vanligt att alla är ungefär lika bra och man blir rånad varje gång man ska köpa patroner? Tips mottages tacksamt, täntke dra iväg och köpa något under dagen.

det blev en epson px730 , av två skäl:

-den går in i en hylla
-den har klart med dubbelsidig printning

dessutom wifi och 6 patroner, så det blir riktigt bra fotoutskrifter.

Fotoutskrifter beställer man ju bäst på nätet numera... Annars kräver det specialpapper, och man tömmer patronerna rasande fort med bra fotokvalitet. Internetlabben levererar på 1-2 dagar.

_________________
Image


22 May 2015, 09:43
Profile WWW

Joined: 14 Sep 2011, 13:47
Posts: 497
Post Re: Skrivare...
Bytte till lazer efter år av munstyckesrensning, vi skriver sporadiska dokument. Om jag vill få en bild printad får nån på stan göra det som har mycket bättre utrustning och behöver jag dubbelsidigt i större mängd blir det på jobbet. Händer inte så ofta.
Hittade en Samsung för 600-700 spänn som till skillnad från de andra i butiken var laddad med med 25000-30000 utskrifters toner. Har inte bytt ännu trots ngr år av användning. Funkar direkt utan mankemang trots att den ibland står flera veckor.


22 May 2015, 10:19
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.