View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 02:01



Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Det här med Facebook... 
Author Message
User avatar

Joined: 17 May 2008, 19:55
Posts: 1129
Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
Post Re: Det här med Facebook...
valvetubes wrote:
Iallafall till den nivå där de tycker de kan kartlägga oss och rikta lönsam reklam mot oss.

Har man reklamblockerare, typ AdBlock, så ser man inte reklamen. Just sayin...

_________________
"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"


20 May 2015, 14:17
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Det här med Facebook...
Forsman wrote:
Har man reklamblockerare, typ AdBlock, så ser man inte reklamen. Just sayin...


Jo du ser dom i flödet på mobilen i FB , men det går att avmarkera så det ej visas
Kör också Adblock.

_________________



20 May 2015, 19:34
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post Re: Det här med Facebook...
Mike Leaf wrote:
Man blir lite förvånad oroad av hur många människor är så aggresiva och skriver så fruktanvärt illa,


Det behöver man ju inte gå till Facebook för att få uppleva. Vi har väl haft ett och annat raptus här på Bojen som gjort att man haft anledning att ifrågasätta vissa medlemmar.


21 May 2015, 16:09
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Det här med Facebook...
helmik wrote:
Mike Leaf wrote:
Man blir lite förvånad oroad av hur många människor är så aggresiva och skriver så fruktanvärt illa,


Det behöver man ju inte gå till Facebook för att få uppleva. Vi har väl haft ett och annat raptus här på Bojen som gjort att man haft anledning att ifrågasätta vissa medlemmar.


Jaha, Heisenberg och Rör-Jörn?

Eller vem tänker du på..........

_________________



29 May 2015, 21:37
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 06 Aug 2008, 19:35
Posts: 2265
Location: Sverige
Post Re: Det här med Facebook...
Nja, det är väl värre med de som kan allt och vet allt och ändå oftast har helt fel. :mrgreen: Men det är nog bäst att inte nämna några namn.


30 May 2015, 02:14
Profile
User avatar

Joined: 17 May 2008, 19:55
Posts: 1129
Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
Post Re: Det här med Facebook...
Groth wrote:
Nja, det är väl värre med de som kan allt och vet allt och ändå oftast har helt fel. :mrgreen: Men det är nog bäst att inte nämna några namn.

Såna finns det ju överallt, även här på LB. Det värsta är att väldigt ofta så är mästertyckarna riktigt taffliga gitarrister... :lol:

_________________
"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"


30 May 2015, 04:48
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Det här med Facebook...
Forsman wrote:
Såna finns det ju överallt, även här på LB. Det värsta är att väldigt ofta så är mästertyckarna riktigt taffliga gitarrister... :lol:


Det är lite en annan sak, att alla numer med hjälp av Google är experter på ALLT. Du kan ju tänka dig att tex vara läkare när
alla patienter redan googlat vad dom lider av och vad som botar det.

Vad som avsågs i inlägget var det otroligt grova aggressiva felstavade språk man ser på FB , det har jag inte sett lika mycket av här.
Sen vet jag inte hur du känner till andras gitarrspel?

Om det är mig du refererar till så har du väl ingen aning om mina 'skills' på gitarr?

_________________



30 May 2015, 11:46
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 17 May 2008, 19:55
Posts: 1129
Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
Post Re: Det här med Facebook...
Mike Leaf wrote:
Om det är mig du refererar till så har du väl ingen aning om mina 'skills' på gitarr?

Nej, jag vet inte hur du lirar, men det var inte dig jag tänkte på och jag menade inte specifikt på Bojen.
Menar rent allmänt, på alla forum, Facebook osv.

Men håller med, google är ett dilemma. Fast det märker man ganska snabbt när man träffar folk, om de är duktigt allmänbildade, eller bara "skarpa" när de sitter vid datorn.

Man behöver dock inte vara någon supertalang på att lira för att tycka saker, men oftast så är det de som spelar sämst som tycker mest och som faktiskt väldigt ofta har dyra gitarrer och annan utrustning. Kanske för att kompensera gitarrspelandet eller nåt, vad vet jag? Det är ju okej det med iofs, whatever floats your boat så att säga, jag menar bara att det är inte nödvändigt med dyra prylar för att lira bra, det verkar många glömma bort ibland. EDIT: Många gånger så är de bästa gitarrspelarna väldigt ointresserade av prylar och nya grejer och kör på samma förstärkare och gura som de alltid har gjort och det säger väl egentligen ganska mycket.

Lite... "sluta babbla och börja öva!" Och nej, det var inte dig jag syftade på denna gång heller... :wink:

/Nyvaken nattskiftare.

_________________
"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"


30 May 2015, 12:07
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Det här med Facebook...
Forsman wrote:
Många gånger så är de bästa gitarrspelarna väldigt ointresserade av prylar och nya grejer och kör på samma förstärkare och gura som de alltid har gjort och det säger väl egentligen ganska mycket.


Så är det definitivt, de som är intresserade av prylar är oftast det även inom andra områden, fordon, hemelktronik osv

Quote:
Lite... "sluta babbla och börja öva!"
.


Om det är det man är ute efter, en del har inte ambition att bli 'bäst på gura' utan tycker det är trevligt att ha en dyr gitarr på väggen och
hellre lägga några timmar på att surfa på forum och sånt. Därefter avrunda kvällen med några 'pentarunk' riff.

Det är liksom en hobby mer än en mission.

_________________



30 May 2015, 12:18
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: Det här med Facebook...
Facebook blir vad man gör det till. Jag förstår inte folk som har +300 "vänner" varav kanske hälften de aldrig nånsin träffat och/eller är nån tjomme från mellanstadiet som man på sin höjd sagt hej till ibland.
Själv har jag träffat massor av nya vänner IRL genom facebook, då jag är medlem i en cykelgrupp där det anordnas turer som vem som helst kan hänga med på. Dessa människor hade jag aldrig träffat utan Facebook.

Sen tycker jag att det är jävligt trevligt att se vad folk tycker, till skillnad från nån annan här i tråden som ondgjorde sig över det. Man kan diskutera saker som är förbjudna på andra ställen (här till exempel) och/eller som folk av nån anledning inte vågar yppa IRL. En del idioter väljer bort vänner med "fel" åsikter, och det är ju också bra att se vilka dessa är så att man slipper tro att de är ens vänner.


30 May 2015, 14:22
Profile
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post Re: Det här med Facebook...
Mike Leaf wrote:
Eller vem tänker du på..........


Det ska vi nog lämna därhän. Men nästa gång det inträffar så lovar jag att PM:a dig och påpeka det hela.


30 May 2015, 14:42
Profile

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Det här med Facebook...
Edit.


Last edited by salesman on 01 Jun 2015, 21:30, edited 1 time in total.



30 May 2015, 16:35
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Det här med Facebook...
Forsman wrote:
valvetubes wrote:
Iallafall till den nivå där de tycker de kan kartlägga oss och rikta lönsam reklam mot oss.

Har man reklamblockerare, typ AdBlock, så ser man inte reklamen. Just sayin...


Inte 'nakenchocker' heller tydligen

Image

_________________



30 May 2015, 17:04
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.