View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 13:27



Reply to topic  [ 2 posts ] 
Ljud i jänkebil 
Author Message

Joined: 21 Nov 2002, 17:42
Posts: 3184
Location: I hjärtat av Norrbotten
Post Ljud i jänkebil
Jag har för några veckor sålt min 67:a Buick och är nu på gång att köpa en 1960 Cadillac (om den nu är i det skick som säljaren säger att den är) Har kolla på Retrosound Stereo som ser ut som originalet men med modernt innehåll och sen Retrosounds högtalare som man ersätter original högtalarna, dock är ju detta en ganska dyr stereo men det kostar ju att ligga på topp. Nån som har erfarenheter av Retrosound?

En annan snål variant jag funderat på är att köpa två lådhögtalaren, en liten billig class D förstärkaren och sen en Bluetooth mottagare och ha det hela under soffan. Har redan en MP3 spelare sen tidigare som också skulle kunna användas om man inte vill köra med bluetooth. Vad tror ni om denna snållösning?

Det är helt uteslutet att kapa eller mixtra bilen då det rör sig om en helt orörd originalbil som inte ens är omlackad.


01 May 2015, 09:32
Profile

Joined: 09 Sep 2004, 20:46
Posts: 1305
Location: Råneå
Post Re: Ljud i jänkebil
Jag tror att du svarar på din egen fråga direkt. Har du en Cadillac från -60 som är i orginal övrigt så stoppa in en Retrosound TWO i den då den både har bluetooth och 2 AUX samt 2 USB så då klarar du dig hela vägen, samt att den ser grym ut monterad. Och, med lågnivåutgångarna kan du ju koppla till vad som helst gällande slutsteg m.m.

_________________
/Emnitec

*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*


03 May 2015, 00:57
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.