View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 16:23



Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
korten på Bordet 
Author Message

Joined: 04 Jan 2015, 22:22
Posts: 233
Post korten på Bordet
Jag vet verkligen inte förstått hur jag ska bemöta all den låt säga "varma välkomnaden" på denna sajt, jag var en medlem en kort tid när sajten startades men tappade intresset. Jag har blivit inte bara subjekt för ett korståg men också kunnat profileras på så fantastiskt sätt.

Jag har sedan början av denna konstiga kalabalik haft korten på bordet och inte sagt något som inte var sanning. En av er var vänlig nog att skicka ett e-mail och förklara varför resten av er betedde er så.

Jag fick då lite klarhet ifråga. Om en person vid namn Omid aka Crimson som har erbjudit er som novis att lacka gitarrer och plocka och skruva ihop gitarrer åt er. Sedan som jag förstår det rätt tar han sig an ett projekt som är helt klart och tydligt att han tagit vatten över huvudet här, och han kan inte klara av målet som han själv satt för sig själv.

Omid S##### k######## född 1988 Har varit min vän en kille som jag brytt mig väldigt mycket om. Jag anställde honom till att jobba hos mig i bensinmacken tillbaka i 2008, jag har det dokumenterat dag för dag och alla hans uppgifter och sysselsättning. Jag blev dessvärre tvungen att släppa honom efter kort prövotid, förklarade för grabben att han hade ambitionen och var en av dem bästa service inriktade personer jag kände. Men med ett stort mack, biltvätt och butik så tyckte jag att det var för mycket och för tungt arbete för honom att bära. Jag gav goda referenser till en firma i Vreten som sysslade med marknadsundersökningar och han var perfekt för jobbet. Efter det så har inte jag haft någon kontakt med honom. Han under tiden han jobbade för mig berättade om att han förlorat sin pappa och far när han var väldigt liten och mindes ingenting, hans mamma är en ödmjuk och väldigt skör liten dam, jag vid ett tillfälle träffade henne och hon berättade att hon ha fått genomgått rejäla operationer och fått den hårdaste smällen av dem två och var då i den tiden förberedde för en protes i höftleden. Jag berättade självklart om mitt eget uppväxt och olyckan jag var med om. Något sånt här förväntade jag inte att han skulle göra. Nu har jag sen igår kväll gått igenom gamla kontakter och lyckats reda ut lite mer information men till hänsyn till att det är privat information väljer jag att inte lägga ut det blott för alla att se.

Jag lyckades också få tag på unge Herr Omid och pratat med honom en kort sek en kvart tjugo min. I stort sett sa jag att jag inte var arg på honom men det finns en person Det finns en person som vars förtroende du har svikit och brutit på många sätt. Han lämnade en dyr gitarr hos dig och allt han vill är att få tillbaka den. Inget annat, han berättade varpå att gitarren var oskadd i samma tillstånd som dem sista bilderna han tagit och bara tagit bort lack från fram och baksida av gitarren. Hur bra vet inte jag det får ägaren avgöra.

Jag är tillbaka från London nästa vecka. Jag vill att herr Anders når ut till mig åtminstone via emalj för ett samtal mellan Omid och Anders är nog lämpligas, jag hjälper så gott ni vill men jag vill helst inte bli inblandad. Min fru kommer att ta reda på mer information medans jag inte är i hemma tills jag är tillbaka.
Walkpriv@gmail.com

Och För er som fortfarande vill stå och sparka däck och göra narr av mig, ni är välkomna till.

Min arbetsplats och säga det rakt i mitt ansikte, kan verkligen inte säga att jag känt mig välkommen här. För att jag skrivit en för många trådar? För att jag har en passion för gitarrer sen 32 år tillbaka? För att jag gillar Gibson? För att jag ofta skriver på samma sätt som jag talar?


Hur som helst nytt få detta ut i det öppna så ni inte tror att jag har lätt från gräl. . Jag måste lämna in bagaget och äta lite frukost.


27 Jan 2015, 06:44
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: korten på Bordet
Skicka tillbaka gitarren nu istället för fan och sluta trassla in dig mer i skiten med dåliga lögner och historier.


27 Jan 2015, 08:06
Profile
User avatar

Joined: 14 Sep 2003, 16:29
Posts: 909
Location: Kiruna
Post Re: korten på Bordet
Heisenberg wrote:
Jag vet verkligen inte förstått hur jag ska bemöta all den låt säga "varma välkomnaden" på denna sajt, jag var en medlem en kort tid när sajten startades men tappade intresset. Jag har blivit inte bara subjekt för ett korståg men också kunnat profileras på så fantastiskt sätt.

Jag har sedan början av denna konstiga kalabalik haft korten på bordet och inte sagt något som inte var sanning. En av er var vänlig nog att skicka ett e-mail och förklara varför resten av er betedde er så.

Jag fick då lite klarhet ifråga. Om en person vid namn Omid aka Crimson som har erbjudit er som novis att lacka gitarrer och plocka och skruva ihop gitarrer åt er. Sedan som jag förstår det rätt tar han sig an ett projekt som är helt klart och tydligt att han tagit vatten över huvudet här, och han kan inte klara av målet som han själv satt för sig själv.

Omid S##### k######## född 1988 Har varit min vän en kille som jag brytt mig väldigt mycket om. Jag anställde honom till att jobba hos mig i bensinmacken tillbaka i 2008, jag har det dokumenterat dag för dag och alla hans uppgifter och sysselsättning. Jag blev dessvärre tvungen att släppa honom efter kort prövotid, förklarade för grabben att han hade ambitionen och var en av dem bästa service inriktade personer jag kände. Men med ett stort mack, biltvätt och butik så tyckte jag att det var för mycket och för tungt arbete för honom att bära. Jag gav goda referenser till en firma i Vreten som sysslade med marknadsundersökningar och han var perfekt för jobbet. Efter det så har inte jag haft någon kontakt med honom. Han under tiden han jobbade för mig berättade om att han förlorat sin pappa och far när han var väldigt liten och mindes ingenting, hans mamma är en ödmjuk och väldigt skör liten dam, jag vid ett tillfälle träffade henne och hon berättade att hon ha fått genomgått rejäla operationer och fått den hårdaste smällen av dem två och var då i den tiden förberedde för en protes i höftleden. Jag berättade självklart om mitt eget uppväxt och olyckan jag var med om. Något sånt här förväntade jag inte att han skulle göra. Nu har jag sen igår kväll gått igenom gamla kontakter och lyckats reda ut lite mer information men till hänsyn till att det är privat information väljer jag att inte lägga ut det blott för alla att se.

Jag lyckades också få tag på unge Herr Omid och pratat med honom en kort sek en kvart tjugo min. I stort sett sa jag att jag inte var arg på honom men det finns en person Det finns en person som vars förtroende du har svikit och brutit på många sätt. Han lämnade en dyr gitarr hos dig och allt han vill är att få tillbaka den. Inget annat, han berättade varpå att gitarren var oskadd i samma tillstånd som dem sista bilderna han tagit och bara tagit bort lack från fram och baksida av gitarren. Hur bra vet inte jag det får ägaren avgöra.

Jag är tillbaka från London nästa vecka. Jag vill att herr Anders når ut till mig åtminstone via emalj för ett samtal mellan Omid och Anders är nog lämpligas, jag hjälper så gott ni vill men jag vill helst inte bli inblandad. Min fru kommer att ta reda på mer information medans jag inte är i hemma tills jag är tillbaka.
Walkpriv@gmail.com

Och För er som fortfarande vill stå och sparka däck och göra narr av mig, ni är välkomna till.

Min arbetsplats och säga det rakt i mitt ansikte, kan verkligen inte säga att jag känt mig välkommen här. För att jag skrivit en för många trådar? För att jag har en passion för gitarrer sen 32 år tillbaka? För att jag gillar Gibson? För att jag ofta skriver på samma sätt som jag talar?


Hur som helst nytt få detta ut i det öppna så ni inte tror att jag har lätt från gräl. . Jag måste lämna in bagaget och äta lite frukost.


Du har PM


27 Jan 2015, 08:27
Profile
User avatar

Joined: 04 Jun 2008, 15:06
Posts: 1920
Post Re: korten på Bordet
Den här historien blir alltmer absurd.

_________________
Gud finns inte.


27 Jan 2015, 08:40
Profile

Joined: 02 Dec 2009, 23:48
Posts: 693
Post Re: korten på Bordet
Och där tog mina timmar av broderskärlek och hopp om mänskligheten slut.

En sån jävla idiot!


27 Jan 2015, 08:50
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: korten på Bordet
De mest osannolika sammanträffanden jag stött på hittills i livet, ska bli spännande att följa fortsättningen på detta, man blir lite pöbelaktig när sånt här rullas upp inför öppen ridå.
Det bästa är ju om Anders äntligen får tillbaks sin älskade Gitarr, resten är ju en riktigt konstig historia, så låt oss hoppas på ett lyckligt slut här :wink:


27 Jan 2015, 08:59
Profile
User avatar

Joined: 17 Aug 2005, 21:20
Posts: 907
Location: Malmö
Post Re: korten på Bordet
Det här känns ju bara jättekonstigt... Hade det inte bara varit lättare att kontakta Anders och förklara läget "offline" istället för att skapa en ny användare och bygga upp en fiktiv karaktär på bojen :?:



Nåja, det blir ju underhållning för övriga, även om det sker på bekostnad av berörda personer.



/Ronnie


27 Jan 2015, 09:09
Profile WWW
User avatar

Joined: 05 Feb 2014, 21:41
Posts: 315
Post Re: korten på Bordet
Bentooshape wrote:
Skicka tillbaka gitarren nu istället för fan och sluta trassla in dig mer i skiten med dåliga lögner och historier.


Personen verkar ha rätt grava maniska episoder. Det är väl troligare att den hann bli ombyggd till tandpetare än att han faktiskt gjort någon personlig vinning på det här.


Last edited by Bongo Bob on 27 Jan 2015, 09:12, edited 1 time in total.



27 Jan 2015, 09:11
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: korten på Bordet
https://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg


Vilken enmansfars, se till att langa fram gitarren nu istället för att slingra sig!


27 Jan 2015, 09:12
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: korten på Bordet
Så, se om jag fattat det här rätt.

Först, spela totalt förvånad:

Heisenberg wrote:
Nej.. Jag heter inte så :shock: :)

Men vill du förklara mer för jag är nyfiken


Sedan fortsätter man och hoppas på att bojarna är tillräckligt naiva för att tro på taktik 1:

Heisenberg wrote:
Jag har svårt att tro att någon annan har varit med om samma olycka som jag. Jag har aldrig stött på det själv. Måste finnas en större chans att springa på en dubbelgångare kan jag tro...

Förstår inte riktigt


Sedan, gå över i irritation över att man blivit oskyldigt anklagad:

Heisenberg wrote:
Jag trodde att man kunde ha något år privatliv, har sen senaste dagarna blivit anklagad för huruvida jag kan skillnaden mellan de/dem. Och kopplas samma med någon som har härstammar här och stulit gitarrer från honom.

Jag vet inte vem kille är och det verkar som att han behöver sitta ner och förklara sig gott och väl. Skulle inte förvåna mig om inte det visas att allt han berättade till om hans liv var lögn om inte också fabrikerad från mig.

Jag kan ha mött killen i mitt liv utan att veta det, men då måste jag ha mer information om vad han heter och vad har exakt har gjort.

Ja sitter i en situation jag aldrig vart tidigare, jag är anklagad, mitt ordkunskap fnissar det åt här o h ni tar er rätten och känna mig väldigt ovälkommen. Hade ni kommit till mig annorlunda hade jag inte gjort annat än hjälpt er. Nu loggar jag of, ska åka till London för att hämta en gitarr.


För att sedan gå över i ett desperat försök i att bli förbannad och känna sig kränkt:

Heisenberg wrote:
Jag heter Gunnar tar bort all min privata info. Ni är sjuka i huvudet


Vilken jävla uppvisning! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


27 Jan 2015, 09:25
Profile

Joined: 19 Mar 2010, 17:16
Posts: 1316
Location: Östersund
Post Re: korten på Bordet
:mrgreen:


27 Jan 2015, 09:29
Profile

Joined: 04 Jan 2015, 22:22
Posts: 233
Post Re: korten på Bordet
Du var aldrig tvungen att läsa det, speciellt att sen gnälla om det. Vilka gnällspikar ni är. Jag ville komma i kontakt med rätt Anders som blivit av hans gitarr och hjälpa en grabb jag en gång kände och som är i förbaskat risigt situationen.

Har man inget snällt att säga kanske man ska hålla truten. Men här är det helt helt annorlunda, bara spy ut vasinigheter och starta ett korståg och få de att lämna personliga uppgifter här för världen att see.

Hah


27 Jan 2015, 09:56
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post Re: korten på Bordet
Det här e Twin Peaks för mig. Hittar ni en dvärg i Skärholmen som dansar konstigt och pratar baklänges har ni nog kommit rätt!


27 Jan 2015, 09:57
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post Re: korten på Bordet
Heisenberg wrote:
Du var aldrig tvungen att läsa det, speciellt att sen gnälla om det. Vilka gnällspikar ni är. Jag ville komma i kontakt med rätt Anders som blivit av hans gitarr och hjälpa en grabb jag en gång kände och som är i förbaskat risigt situationen.

Har man inget snällt att säga kanske man ska hålla truten. Men här är det helt helt annorlunda, bara spy ut vasinigheter och starta ett korståg och få de att lämna personliga uppgifter här för världen att see.

Hah


Såvitt jag förstått så har du redan fått ett PM från "rätt Anders"? Så varför ens ta upp den saken.


27 Jan 2015, 10:10
Profile

Joined: 04 Jan 2015, 22:22
Posts: 233
Post Re: korten på Bordet
Nu har jag fått det ja. Och från vilken vinkel ses det som att jag drar upp något? Det ju bara en massa medlemmar som gör narr och försöker låta roliga


27 Jan 2015, 10:14
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: korten på Bordet
Heisenberg wrote:
Nu har jag fått det ja. Och från vilken vinkel ses det som att jag drar upp något? Det ju bara en massa medlemmar som gör narr och försöker låta roliga

Vem försöker du lura?


27 Jan 2015, 10:24
Profile

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post Re: korten på Bordet
Vilken soppa....jag "tror" verkligen på din historia.
Får GibsonUS vs Christian vibbar


27 Jan 2015, 10:26
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 04 Jan 2015, 22:22
Posts: 233
Post Re: korten på Bordet
Ja men helvete är du glad under hatten eller? Lite för tidigt kan man tycka. Jag försöker inte lura någon. Jag kom hit för att prata om gitarrer men tydligen är det förbjudet.
Jag skrev vad jag har gjort efter ert beteende i helgen, en medlem berättade för mig vad allt handlade om. Jag snappade upp på namnet och när jag kollar tillbaka så har kille jobbat för mig tillbaka i 2008.

Försök att nyktra till så kanske du förstår saken bättre. Hur som helt är sake löst, jag har pratat med Gitarr ägaren och jag ska hjälpa till att få rullning på det här.

Sen vem du tror att jag är, tro vad du vill, du kan tro att jag är jultomten for all I care... Det är som att snacka med en vägg


27 Jan 2015, 10:33
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: korten på Bordet
Heisenberg wrote:
Ja men helvete är du glad under hatten eller? Lite för tidigt kan man tycka. Jag försöker inte lura någon. Jag kom hit för att prata om gitarrer men tydligen är det förbjudet.
Jag skrev vad jag har gjort efter ert beteende i helgen, en medlem berättade för mig vad allt handlade om. Jag snappade upp på namnet och när jag kollar tillbaka så har kille jobbat för mig tillbaka i 2008.

Försök att nyktra till så kanske du förstår saken bättre. Hur som helt är sake löst, jag har pratat med Gitarr ägaren och jag ska hjälpa till att få rullning på det här.

Sen vem du tror att jag är, tro vad du vill, du kan tro att jag är jultomten for all I care... Det är som att snacka med en vägg

Ok Omid. 8)


27 Jan 2015, 11:07
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: korten på Bordet
Cykeln i cykelstället?

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


27 Jan 2015, 13:04
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4128
Location:
Post Re: korten på Bordet
Tycker det låter som lite väl mycket diskant i trolleriet eller är det bara jag :?


27 Jan 2015, 13:39
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: korten på Bordet
rifle wrote:
Tycker det låter som lite väl mycket diskant i trolleriet eller är det bara jag :?


Det är den enda rimliga förklaringen. Allt annat blir bara obegripligt...


27 Jan 2015, 13:55
Profile
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 13:11
Posts: 2030
Location: Stockholm
Post Re: korten på Bordet
Trolleri.

_________________
MVH
faellman

oO0Oo URL: http://soundcloud.com/mr-faellman-project/


27 Jan 2015, 14:34
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 21:50
Posts: 2620
Location: Eskilstuna
Post Re: korten på Bordet
hmm vad är oddsen för att trådskaparen mr h.... har haft mr c anställd ? o vad är oddsen att dem hamnar på samma forum ?
om nu så är fallet vad är oddsen att mr c svarar på mr h ev telefonsamtal m.m
vad är oddsen att mr C har samma telenr nr nu som 2008....

var är oddsen att till att mr C går under jorden o att mr H dyker upp från ingenstans .... :?: :?:

observer jag påstår inte nånting.... men en hund är begraven här på nåt vis ...

_________________
    Zvenamps
    Rörförstärkaretekniker


27 Jan 2015, 16:01
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post Re: korten på Bordet
zven wrote:
hmm vad är oddsen för att trådskaparen mr h.... har haft mr c anställd ? o vad är oddsen att dem hamnar på samma forum ?
om nu så är fallet vad är oddsen att mr c svarar på mr h ev telefonsamtal m.m
vad är oddsen att mr C har samma telenr nr nu som 2008....

var är oddsen att till att mr C går under jorden o att mr H dyker upp från ingenstans .... :?: :?:

observer jag påstår inte nånting.... men en hund är begraven här på nåt vis ...

Vad är oddsen för att någon läser på ordentligt om C, skapar H och nu sitter och skrattar sig harmynt?


27 Jan 2015, 16:06
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: korten på Bordet
Du får gärna tala om för Omid att jag vill ha min stratakropp också. För även om Anders är den värst drabbade så är han inte den enda som Omid har ljugit och stulit pengar från.

_________________
http://www.voodooaudio.se


27 Jan 2015, 16:26
Profile

Joined: 25 Jan 2009, 18:44
Posts: 510
Location: Stockholm
Post Re: korten på Bordet
helmik wrote:
Vad är oddsen för att någon läser på ordentligt om C, skapar H och nu sitter och skrattar sig harmynt?

Antagligen rätt så låga.

_________________
& her in her summer dress
half a beer & her hair a mess


27 Jan 2015, 16:28
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 21:50
Posts: 2620
Location: Eskilstuna
Post Re: korten på Bordet
Quote:
Vad är oddsen för att någon läser på ordentligt om C, skapar H och nu sitter och skrattar sig harmynt
?

om så är fallet så pratar vi om en psykiskt väldigt störd person.. som troligen behöver mycket vård I många år framöver o då menar jag allvar...

_________________
    Zvenamps
    Rörförstärkaretekniker


27 Jan 2015, 16:43
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 21:50
Posts: 2620
Location: Eskilstuna
Post Re: korten på Bordet
vore en lätt match för mr H o hämta gitarren åt anderozzy så andersozzy kan hämta den hos mr h istället .. då tydligen mr C svarar I telefon när han ringer :mrgreen:
o ifrån detta återfår mr h en bra status o visar sin goda vilja o bojen anda.. :)

hmm eller kan det vara ett fall med personlighetsklyvning mr hyde o doctor jäkel :roll:

_________________
    Zvenamps
    Rörförstärkaretekniker


27 Jan 2015, 16:52
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Mar 2004, 12:58
Posts: 1947
Location: Stockholm
Post Re: korten på Bordet
zven wrote:
...kan det vara ett fall med personlighetsklyvning....

Jag har funderat i de banorna, seriöst.

Det känns väldigt tragiskt det här, människan bakom signaturen H mår uppenbarligen dåligt.
Inte bara p.g.a. av den uppkomna situationen, det var sannolikt illa redan innan H började hänga på Ljudbojen.

Men vad vet jag, jag är ingen expert - följer postandet här med en viss oro.

Kalla mig blödig eller fånig om ni vill men att kalla H för idiot och annat nedsättande gagnar nog inte den här historien.

_________________
"Hellre Äter jag själv, än ser mina barn svälta"


27 Jan 2015, 16:59
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.