View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 00:29



Reply to topic  [ 19 posts ] 
Lås för kommentarer på annons 
Author Message
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Lås för kommentarer på annons
Det borde finnas ett alternativ där säljaren kan klicka i när han skapar ett annons, som gör att man låser kommentarerna.

Är så trött på folk som ska leka experter och pissa på ens annonser med sina kommentarer.

_________________
Shine On You Crazy Diamond


27 Oct 2012, 10:16
Profile
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Håller inte med. Det finns säljssiter till det. Jag tycker bojen är bra pga kommentarerna, jag menar, här känns det tryggt att handla eftersom annonserna kan kommenteras. Vend och blocket för ren försäljning, bojen till mer transparant försäljning med god ton även om det ibland blir lite träigt.

_________________
www.slackervillezoo.se


27 Oct 2012, 11:27
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Samma här!
Handlar tusen ggr hellre här än på Blocket. Här kan man vara säker på att bluffar blir synade. Säljer man själv något med felaktiga förutsättningar så blir man rättad. Något som i alla fall jag uppskattar. Övriga kommentarer tar jag som gratisbumpar.


27 Oct 2012, 11:50
Profile
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Samma här!
Handlar tusen ggr hellre här än på Blocket. Här kan man vara säker på att bluffar blir synade. Säljer man själv något med felaktiga förutsättningar så blir man rättad. Något som i alla fall jag uppskattar. Övriga kommentarer tar jag som gratisbumpar.


27 Oct 2012, 11:50
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Håller med David. Men, för att komma åt Crimsons problem, gäller det ju att Bojare håller sig i styr och ine kladdar eller leker polis i andras säljtrådar. En sak är om uppenbara fake annonser kommer upp, men i det aktuella allt är det ju bara rent detaljfrossande, och uppenbarligen kladd. Att jämföra med bilister som kör om, och demonstrativt går ut på vägrenen för att visa var den omkörde borde hålla sig. Ungefär. :?
Orkar inte kolla exakt vad som står i Bojenreglerna, men kladd bör motarbetas. Erfarna Bojare borde själva inse att sådant kladd inte är OK eller tillför något väsentligt, bara irritation.

EDIT: läste de kommentarer som kom in under mitt skrivande. Visst är det bra med rättelser och klarlägganden, men man måste ju vara lite selektiv, speciellt om man själv balanserat på slak lina ibland. :wink:

_________________
Image


27 Oct 2012, 11:56
Profile WWW
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Har man rätt fakta och inte döljer viktig info så finns det ju inget utrymme till negativt kladd.
Man får inte glömma bort att detta är ett entusiastforum och att köpekretsen är kunnig. Finns inget utrymme att "glömma" viktig info tycker jag. Om man mot förmodan glömmer och blir rättad så kan man ju välja hur man bemöter det.

Om du kjelle menar att jag tillhör de som är på slak lina när jag annonserar så får du gärns utveckla ditt resonemang.


27 Oct 2012, 12:18
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Nej killar, börja inte! Jag har slut på pop-corn.
Ta interna grejer via pm så kan vi diskutera sakfrågan här!

_________________
www.slackervillezoo.se


27 Oct 2012, 12:32
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Just det faktum att på min senaste annons jag glömde nämna en lite grej blir jag anklagad innan du ens har någon fakta. Det var en sån liten grej att köparen inte ens tyckte var viktig att bry sig om.

Du har dina egna lagar och regler som du tillämpar när det gynnar dig som mest fullerton.

Bara för att jag glömde nämna en detalj har inte du rätt att anklaga mig!

Jag håller med om alla de positiva grejen men det har verkligen gått för långt. Det var min sista annons här.

_________________
Shine On You Crazy Diamond


27 Oct 2012, 12:42
Profile
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Crimson wrote:
Just det faktum att på min senaste annons jag glömde nämna en lite grej blir jag anklagad innan du ens har någon fakta. Det var en sån liten grej att köparen inte ens tyckte var viktig att bry sig om.

Du har dina egna lagar och regler som du tillämpar när det gynnar dig som mest fullerton.

Bara för att jag glömde nämna en detalj har inte du rätt att anklaga mig!

Jag håller med om alla de positiva grejen men det har verkligen gått för långt. Det var min sista annons här.


Det finns ett faktum, och det är att jag påtalade en brist i beskrivningen. Dina egna konspirationsteorier som uppkommit till följd av detta faktum får stå för dig.
Det är naturligtvis trams på hög nivå att ta till argumentet att personen som till slut köpte kroppen inte brydde sig om skadan vilket alltså kan konkretiseras med att det är ett bevis på att man kan skippa sådan info i annonser. Eller? Jag vet inte ens om jag orkar argumentera emot något så otroligt dumt.


27 Oct 2012, 14:24
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Du påstod att jag försökte undanhålla det genom att tejpa kopparfolie i kontroll utrymmet. Det är det jag har problem med!!!

Men jag kommer aldrig få dig och förstå. Du kunde ha frågat mig eller pmat. Istället för pissa pp annonsen.

_________________
Shine On You Crazy Diamond


27 Oct 2012, 14:46
Profile
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Crimson wrote:
Du påstod att jag försökte undanhålla det genom att tejpa kopparfolie i kontroll utrymmet. Det är det jag har problem med!!!

Men jag kommer aldrig få dig och förstå. Du kunde ha frågat mig eller pmat. Istället för pissa pp annonsen.


Quote:
Om jag inte minns fel så är trä bortkarvat i pickupkaviteten också. Kanske därför det hamnat kopparfolie där nu. Det är kanske värt att nämna med tanke på prislappen.


Läs citat ovan och återkom när du kan peka ut ett påstående i textstycket. :)


27 Oct 2012, 15:03
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Du har alltid ryggen fri eller hur? :) jag står kvar vid det jag har sagt. Du pissade på min annons.

Och alltid när du gör det så quotar du hela annonsen så att det ska verka som att du har bevis ifall jag skulle gå och ändra i annonsen.

Påstå vad du vill men det du gjorde var inte rätt, du kan fortsätta att kalla dig själv för medmänniska men så beter man sig inte mot andra.

Vid varenda annons jag lägger upp så ska du alltid ha något att säga om och eller tjafsa med mig. Jag vet inte du har nån personlig vendetta mot mig eller vad du försöker göra här.

Men någon medmänniska är du inte i mina ögon, allt du gör är för att få dig själv att må bättre.

_________________
Shine On You Crazy Diamond


27 Oct 2012, 15:22
Profile
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Crimson wrote:
Du har alltid ryggen fri eller hur? :) jag står kvar vid det jag har sagt. Du pissade på min annons.

Och alltid när du gör det så quotar du hela annonsen så att det ska verka som att du har bevis ifall jag skulle gå och ändra i annonsen.

Påstå vad du vill men det du gjorde var inte rätt, du kan fortsätta att kalla dig själv för medmänniska men så beter man sig inte mot andra.

Vid varenda annons jag lägger upp så ska du alltid ha något att säga om och eller tjafsa med mig. Jag vet inte du har nån personlig vendetta mot mig eller vad du försöker göra här.

Men någon medmänniska är du inte i mina ögon, allt du gör är för att få dig själv att må bättre.


Inga problem att ha ryggen fri när man har rätt i sak och talar sanning.
Har redan kommenterat dina konspirationsteorier - se tidigare inlägg. Jag citerade vad jag skrev i din annons i mitt förra inlägg. Du får gärna ställa frågor om de tre meningarna, för då kanske du faktiskt kan få svar också.
Själv känner jag mig rätt klar med det hör tramset nu.
Så.


27 Oct 2012, 15:49
User avatar

Joined: 04 Jun 2008, 15:06
Posts: 1920
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Jag gillar tjafset i säljtrådar. Det är mycket underhållande att läsa. Forumet skulle vara mycket tråkigare annars.

_________________
Gud finns inte.


27 Oct 2012, 16:11
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Du förolämpar mig och förstör min annons och har mage och läxa upp mig också? Du är ta mig fan en speciell liten prick.

Jag har inte gömt något och har inte lurat någon. Mitt problem är att du talar om för MIG vad som bör och inte bör stå i min annons. "kanske värt att nämna med tanke på priset"

Lägg dig inte i!


Vilket ord i den meningen har du svårt att fatta? Medmänniska?! Hah snarare gillar du att reta upp folk över nätet och känner dig tuff bakom tangentbordet.

Jag har inga problem med att folk kommer med frågor eller tips, men att på ett drygt sätt tala om för mig vad jag borde skriva och påstå att jag försöker undanhålla något, det har jag sTora problem med.

_________________
Shine On You Crazy Diamond


27 Oct 2012, 16:36
Profile
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Crimson wrote:
Du förolämpar mig och förstör min annons och har mage och läxa upp mig också? Du är ta mig fan en speciell liten prick.

Jag har inte gömt något och har inte lurat någon. Mitt problem är att du talar om för MIG vad som bör och inte bör stå i min annons. "kanske värt att nämna med tanke på priset"

Lägg dig inte i!


Vilket ord i den meningen har du svårt att fatta? Medmänniska?! Hah snarare gillar du att reta upp folk över nätet och känner dig tuff bakom tangentbordet.

Jag har inga problem med att folk kommer med frågor eller tips, men att på ett drygt sätt tala om för mig vad jag borde skriva och påstå att jag försöker undanhålla något, det har jag sTora problem med.


Håller med den där biten om att du har stora problem.
I övrigt var det inte mkt nytt under solen. Fastnat vid en hållplats?


27 Oct 2012, 16:48
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Fullerton wrote:
Crimson wrote:
Du förolämpar mig och förstör min annons och har mage och läxa upp mig också? Du är ta mig fan en speciell liten prick.

Jag har inte gömt något och har inte lurat någon. Mitt problem är att du talar om för MIG vad som bör och inte bör stå i min annons. "kanske värt att nämna med tanke på priset"

Lägg dig inte i!


Vilket ord i den meningen har du svårt att fatta? Medmänniska?! Hah snarare gillar du att reta upp folk över nätet och känner dig tuff bakom tangentbordet.

Jag har inga problem med att folk kommer med frågor eller tips, men att på ett drygt sätt tala om för mig vad jag borde skriva och påstå att jag försöker undanhålla något, det har jag sTora problem med.


Håller med den där biten om att du har stora problem.
I övrigt var det inte mkt nytt under solen. Fastnat vid en hållplats?

_________________
Shine On You Crazy Diamond


27 Oct 2012, 16:57
Profile
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Vad är grejen med att du skriver medmänniska i var och vartannat inlägg. :?:
"Medmänniska!?, hah!" måste vara den tyngsta replik jag läst på bojen. Iskallt! :D


27 Oct 2012, 17:06
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: Lås för kommentarer på annons
Det bordet du veta, det är du som satte ordet på dig själv som förklaring för ditt agerande.

Var inte du trött på den här diskussionerna ? Eller är det bara det att du gillar att provocera mig?

_________________
Shine On You Crazy Diamond


27 Oct 2012, 17:24
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 19 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.