View unanswered posts | View active topics It is currently 17 Apr 2024, 00:44



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Fender Twin Reverb SF - Albert King - sänkt med 2 000 kr! 
Author Message
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Fender Twin Reverb SF - Albert King - sänkt med 2 000 kr!
Jag tycker det är dags att ta bort eller flytta den här tråden:
Fender Twin Reverb SF - Albert King - sänkt med 2 000 kr!
Överbumpad av trådskaparen, kommenterad till förbannelse och har sedan länge varit något helt annat än en säljtråd.
Likförbannat hamnar den överst med jämna mellanrum och petar undan seriösa säljtrådar.
Trådskaparen kan inte prestera information om objektet utan vill att någon glad köpare ska stå med 10 000 kr i handen för att få information om vad det nu är som säljs. Börjar bli fundersam på om förstärkaren i fråga ens existerar.
Förmodat påhittade bud om 11999 kr och annat borde strida mot reglerna på forumet tycker jag.
Jag vill inte ta upp detta i tråden då jag absolut inte vill ge den någon näring.
Hög tid för admin att rycka in!
H/
Bosse Ö

_________________
bneostman@live.se


16 Mar 2012, 10:45
Profile

Joined: 22 Jul 2002, 01:55
Posts: 1448
Location: Lund
Post Re: Fender Twin Reverb SF - Albert King - sänkt med 2 000 kr
Bra att du postade inlägget här istället för i säljestråden.

Jag är inte säker på att jag förstått vad du menar är själva sakfrågan här.

Jag kan hålla med om en sak och det är att tråden bumpades löjligt mycket i början. Men det har ju TS slutat med efter Bjoels inlägg, vad jag kan se.

Jag tycker mig ganska klart se anledningen varför han inte svarar på era inlägg; han tror förmodligen inte att ni som skrivit i tråden är intresserade av att köpa förstärkaren av honom.

De som ställt frågor är ju dem som först klankat ner på prissättningen och skrivit "optimist", "ge upp" osv. Jag kan faktiskt ha viss förståelse för att säljaren inte blir så motiverad att svara på några frågor efter det; som man frågar får man svar, brukar det heta.

_________________
Image


16 Mar 2012, 23:25
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Re: Fender Twin Reverb SF - Albert King - sänkt med 2 000 kr
Sakfrågan är väl snarast att det inte längre är en säljtråd utan mest av allt är störande för alla som vill sälja / köpa på "förstärkare säljes"
Jag har inte gjort något inlägg i den tråden och kommer inte heller att göra det av tidigare nämnda skäl och
är inte heller det minsta intresserad av förstärkaren.
Däremot är irriterad över att en säljtråd som inte tillförs något nytt i kärnfrågan från något håll, (försäljningen av förstärkaren) tillåts poppa upp överst med jämn frekvens.

Givetvis har TS rätt att begära det pris han tycker är lämpligt men jag tycker inte det är en seriös säljtråd längre ens från TS sida, utan har övergått i något slags ställningskrig som inte gagnar någon.
H/
Bosse Ö

_________________
bneostman@live.se


17 Mar 2012, 00:35
Profile

Joined: 22 Jul 2002, 01:55
Posts: 1448
Location: Lund
Post Re: Fender Twin Reverb SF - Albert King - sänkt med 2 000 kr
Att den "tillåts poppa upp överst" förstår jag inte vad du menar med. Ska den särbehandlas menar du?
BUMPande sker ju i de flesta säljes-trådar, utan att något nytt egentligen har tillkommit.

Jag kan dock hålla med dig om att turerna i tråden är ganska löjliga, och blir det mer tjafs så kommer den tas bort.

_________________
Image


17 Mar 2012, 01:55
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Re: Fender Twin Reverb SF - Albert King - sänkt med 2 000 kr
Vag jag menar med "tillåts poppa upp överst" är ju faktiskt att den bör flyttas i första hand till en mer lämplig del av forumet, i andra hand raderas.
Helt enkelt för att den inte ÄR en säljtråd!
Det är ju en särbehandling iofs, men det skulle ju kanske ge säljaren en möjlighet att starta en ny och frisk säljtråd på stärkaren.
Jag tycker att både TS och en del av dom som kommenterat agerat rätt märkligt (fast på olika sätt) och det kunde kanske vara en liten markering om att Bojen ska vara TREVLIGT?
Därmed så tycker jag att jag har framfört min syn på saken och har någon synpunkter på detta så skicka ett PM!
H/
Bosse Ö

_________________
bneostman@live.se


17 Mar 2012, 10:05
Profile

Joined: 22 Jul 2002, 01:55
Posts: 1448
Location: Lund
Post Re: Fender Twin Reverb SF - Albert King - sänkt med 2 000 kr
Alltså: Jag tycker också att mycket av det som framgår av vissa inlägg är tramsigt, men jag lägger inte energi på att gå in och detaljredigera nån enstaka säljtråd när det är på denna nivån (oseriöst men inte personangrepp) så länge inte TS uttryckligen klagar.

Men visst ska vi ha trevligt här på Bojen :)

_________________
Image


18 Mar 2012, 13:27
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.