View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 18:53



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Varför tar man bort inlägg 
Author Message

Joined: 13 Nov 2002, 13:22
Posts: 1148
Location:
Post Varför tar man bort inlägg
Är det bara jag som tycker det är störigt när folk rensar i sina gamla trådar?
Skulle man inte kunna lägga in en timer så att det inte går att ändra ett inlägg efter att det gått en viss tid?
Försvinner inte hela grejen med forum när man tar bort massa inlägg?


04 Jan 2011, 10:39
Profile ICQ WWW

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post 
Är Marcusss i farten igen [:D]


04 Jan 2011, 10:54
Profile

Joined: 13 Nov 2002, 13:22
Posts: 1148
Location:
Post 
haha ja! [:D]
Man blir ju så nyfiken! e väll egentligen där skon klämmer :P


danix wrote:

Är Marcusss i farten igen [:D]


04 Jan 2011, 10:56
Profile ICQ WWW

Joined: 13 Nov 2002, 13:22
Posts: 1148
Location:
Post 
Kanon! ;P
Men vad är anledningen till att du rensar upp?
Skäms du över dina inlägg eller tröttnar du på dem? [;)]


04 Jan 2011, 11:33
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post 
Självklart ska man kunna ta bort sina egna inlägg. Man kan ju komma på bättre tankar. Inlägg kan ju vara skrivna i frustration, på fyllan, eller bara vara ogenomtänkta eller allmänt korkade.


04 Jan 2011, 11:35
Profile
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
lpstd wrote:

Självklart ska man kunna ta bort sina egna inlägg. Man kan ju komma på bättre tankar. Inlägg kan ju vara skrivna i frustration, på fyllan, eller bara vara ogenomtänkta eller allmänt korkade.


Problemet blir att tillämpar man den principen fullt ut ryker det över 15000(!!!) inlägg från databasen bara genom att man plockar bort FenderBenders, Haraldrigs och marcusss inlägg... Det blir så tomt! [:D]


04 Jan 2011, 11:54
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
lpstd wrote:

Självklart ska man kunna ta bort sina egna inlägg. Man kan ju komma på bättre tankar. Inlägg kan ju vara skrivna i frustration, på fyllan, eller bara vara ogenomtänkta eller allmänt korkade.




I vissa forum har man en viss tid på sig att radera ett inlägg, tex 15 minuter, sedan sitter det.

För min del tar jag ibland bort inlägg, speciellt av typen där jag hackar på ngn och efter en stund kommer på att jag ju egentligen är en fin människa som inte gillar att hacka på mina medmänniskor [;)]

Det pågår fn diskussioner om att byta forumprogramvara och -hotel, för att få bukt med diverse prestandaproblem som bojen dras med just nu. Kanske i så fall att den kommande nya forumprogramvaran kan ge lite nya funktioner och samtidigt kan se till att vi som gör bort oss med jämna mellanrum blir förevigade i cyberrymden[;)]

-----------------

Image


04 Jan 2011, 12:39
Profile WWW
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post 
Ersmarker wrote:

lpstd wrote:

Självklart ska man kunna ta bort sina <font color="red"><b>egna </b></font id="red">inlägg. Man kan ju komma på bättre tankar. Inlägg kan ju vara skrivna i frustration, på fyllan, eller bara vara ogenomtänkta eller allmänt korkade.


Problemet blir att tillämpar man den principen fullt ut ryker det över 15000(!!!) inlägg från databasen bara genom att man plockar bort FenderBenders, Haraldrigs och marcusss inlägg... Det blir så tomt! [:D]
Nej, du läste inte ordentligt. Jag skrev att man skulle kunna ta bort sina <b>egna </b>inlägg. Detta kräver en viss förmåga till självrannsakan, så jag tror inte du behöver oroa dig. [;)]


04 Jan 2011, 13:54
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.