View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 01:15



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Avatarer 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Sep 2009, 21:57
Posts: 3137
Post Avatarer
Hur kommer det sig att medlemmars avatarer inte syns i forumtrådar? Syns enbart när man går in på respektive profil.

Tycker det borde få forumet att se lite mer levande ut om man kunnat se de i trådarna, bara en fundering/förslag [:)]

Föresten, varför finns det ingen youtube inbäddningsfunktion? Eller snarare *harklar mig* det vore kul om det funnits en sådan! [:p]

Med vänliga hälsningar till forumsguden // Mattias

-Lots of towns... Lots of songs... Lots of women... Good times... Bad times...-


28 Dec 2010, 21:57
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Ursäkta en dumskalle, men vad är en Avatar? [:I] Engelska ordet avatar betyder ung "utveckling" - men det kan väl inte vara det du menar? För stjärnorna och antalet poster syns ju i tråden. Jag bara undrar. [:o)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">


28 Dec 2010, 22:41
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Med "avatar" menas en liten ikon eller en bild brevid namnet.

Om/när vi får tummen ur och uppgraderar mjukvaran kanske det kommer mer features.

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


28 Dec 2010, 22:58
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
bjoel wrote:

Med "avatar" menas en liten ikon eller en bild brevid namnet.

Om/när vi får tummen ur och uppgraderar mjukvaran kanske det kommer mer features.

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

Tack! Toppen! Då kanske det blir några fler coola smileys? [;)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">


28 Dec 2010, 23:07
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Sep 2009, 21:57
Posts: 3137
Post 
bjoel wrote:

Med "avatar" menas en liten ikon eller en bild brevid namnet.

Om/när vi får tummen ur och uppgraderar mjukvaran kanske det kommer mer features.

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


Ok. låter fint, hade säkert uppskattats av alla BOJs isåfall [:D][B)]

-Lots of towns... Lots of songs... Lots of women... Good times... Bad times...-


28 Dec 2010, 23:30
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post 
Det kanske inte är en relevant motsättning, men om jag fick välja mellan nya funktioner och en högre driftsäkerhet så skulle jag utan tvekan välja det senare...

Dessutom tycker jag det ser tramsigt ut med animerade avatarer och liknande, så jag är glad att slippa sånt.

Här ser likadant ut som det gjorde 2002, och det är trevligt med en plats på nätet där man kan känna sig lite hemma... [:)]


29 Dec 2010, 16:31
Profile
User avatar

Joined: 15 Sep 2009, 21:57
Posts: 3137
Post 
lpstd wrote:

Det kanske inte är en relevant motsättning, men om jag fick välja mellan nya funktioner och en högre driftsäkerhet så skulle jag utan tvekan välja det senare...

Dessutom tycker jag det ser tramsigt ut med animerade avatarer och liknande, så jag är glad att slippa sånt.

Här ser likadant ut som det gjorde 2002, och det är trevligt med en plats på nätet där man kan känna sig lite hemma... [:)]


Varför skulle det bli sämre driftsäkerhet för att man uppgraderar mjukvaran??? På 8 år (om nuvarnade versionen nu är från 2002) har det säkert hänt en hel del inom driftsäkerhet och allmän säkerhet

Personligen tycker jag att sidan funkar fint som den är(!), men vore väl inte fel med en liten tillfräschning (såsom dessa funktioner)? och att man kunnat sätta lite av en egen prägel, med exempelvis avatarer.

//M

-Lots of towns... Lots of songs... Lots of women... Good times... Bad times...-


30 Dec 2010, 17:09
Profile
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Din_Mentor wrote:
Varför skulle det bli sämre driftsäkerhet för att man uppgraderar mjukvaran???


Som yrkesverksam inom mjukvaruutveckling: ny mjukvara, fler finesser - fler buggar. Det är ett faktum. [:)]

Nu är det inte det som är skälet till att vi ligger kvar utan brist på ork och tid för att göra en utvärdering och konvertering. Om det finns nån riktigt duktig webbmaster bland läsarna så tar vi gärna emot volontärarbetare... [:D]


-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


30 Dec 2010, 17:23
Profile
User avatar

Joined: 15 Sep 2009, 21:57
Posts: 3137
Post 
bjoel wrote:

Din_Mentor wrote:
Varför skulle det bli sämre driftsäkerhet för att man uppgraderar mjukvaran???


Som yrkesverksam inom mjukvaruutveckling: ny mjukvara, fler finesser - fler buggar. Det är ett faktum. [:)]

Nu är det inte det som är skälet till att vi ligger kvar utan brist på ork och tid för att göra en utvärdering och konvertering. Om det finns nån riktigt duktig webbmaster bland läsarna så tar vi gärna emot volontärarbetare... [:D]

------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


Sant, men med buggar menar du väl snarare att anpassa de färdiga forums script som finns till att passa ljudbojen? Givetvis görs inte det på en eftermiddag. Vad menar du annars med buggar? är lite nyfiken då jag pysslade lite med html kodning i gymnasiet, long time ago [:D] //M

-Lots of towns... Lots of songs... Lots of women... Good times... Bad times...-


30 Dec 2010, 17:40
Profile
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Din_Mentor wrote:
Sant, men med buggar menar du väl snarare att anpassa de färdiga forums script som finns till att passa ljudbojen? är lite nyfiken då jag pysslade lite med html kodning i gymnasiet, long time ago [:D] //M


Med buggar menar jag buggar, dvs säkerthetshål, felaktigheter och misstag i både ramverkets kod och i de anpassningar man gör.

Visst hjälper det med kunskap i Javascript, CSS och HTML, men främst är det ju databaskonverteringar och liknande som är jobbigt vid mjukvarubyte.


-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


30 Dec 2010, 17:49
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.