View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 19:15



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Ny säljeskategori ? 
Author Message

Joined: 27 Dec 2007, 14:24
Posts: 433
Location: Lund
Post Ny säljeskategori ?
Bara en tanke från min sida.

Det har blivit allt vanligare att högtalarelement annonseras under "förstärkare". (Gäller även för undertecknad.)Tidigare brukade dessa annonseras under "övrigt", men nu finns det rätt så många trattar till salu under båda kategorierna.

Vad som är "rätt" är såklart svårt att avgöra, det blir väl lätt så att man annonserar där det är störst aktivitet vad gäller besökare och posts.

Men kunde det inte vara en idé att lägga upp en ny kategori: "högtalarelement"?

Jag tror att det skulle underlätta för både köpare och säljare, och kategorierna "förstärkare" och "övrigt" skulle bli lite tydligare.

Just på ett sådant här forum, där många medlemmar mekar och testar friskt, så tror jag att det skulle kunna vara motiverat, och uppskattat.

Det är rätt så många högtalare till salu just nu på Bojen, och jag tror att det skulle kunna finnas ändå fler till salu, om det fanns en tydlig kategori.

Hilsen fra Roger


03 Apr 2010, 11:47
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Man skulle kanske kunna slå ihop högtalarelement, mikrofoner och kablage, tex? Känns lite "overkill" med en egen kategori för elementen. Då känns det mer befogat med en egen kategori för tex gitarrpickuper. [:)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


03 Apr 2010, 12:22
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1848
Location: skaraborg
Post 
högtalare är en effekt, och borde därför saluföras där [;)]

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


03 Apr 2010, 21:24
Profile
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post 
Är det inte en effekt, en förstärkare eller ett instrument så är det något "övrigt", precis som stall, rattar , kroppar, kablar mm.

Det är inte svårt, det är bara att ha lite disciplin på annonserandets kategorier..

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com


03 Apr 2010, 21:37
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Bilton wrote:

Är det inte en effekt, en förstärkare eller ett instrument så är det något "övrigt", precis som stall, rattar , kroppar, kablar mm.

Det är inte svårt, det är bara att ha lite disciplin på annonserandets kategorier..

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com

Mina rullader blev en höjdare - men jag trivdes inte i mitt eget sällkap när jag åt dom... Som du sa: lite overkill kanske...

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


03 Apr 2010, 22:02
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 20:20
Posts: 737
Location: Värmland
Post 
SÄLJES effekter
Här kan ni annonsera ut effektpedaler, kablar och annat roligt.


kablar verkar ju som att det ska ligga bland effekterna.. iaf som det står[:p]


04 Apr 2010, 11:07
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.