View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 20:35



Reply to topic  [ 20 posts ] 
Radera föräljningstrådar? 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Radera föräljningstrådar?
Skulle det inte gå att lägga in en funktion där man kan radera försäljningstrådar själv, när objektet/objekten är sålda - eller om det kladdats för mycket i den...?

I diskussions forumen skulle man då kunna behålla som de är, att endast admin kan radera. På det sättet skulle man automatiskt hålla försäljningskategorierna "renare". [:)]

Image<hr noshade size="1"><font color="green"><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="green">
<font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">


08 Oct 2009, 12:48
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Nej, en sån funktion tror jag inte vi får till.

Däremot har jag funderat över om inte annonsdelen borde vara just annonser där man inte kan kommentera istället för ett klotterplank som nu.


-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


08 Oct 2009, 13:15
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
bjoel wrote:

Nej, en sån funktion tror jag inte vi får till.

Däremot har jag funderat över om inte annonsdelen borde vara just annonser där man inte kan kommentera istället för ett klotterplank som nu.


-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

Låter som en god idé, även om jag inte tar på mig någon "oskuld" i ärendet... [:I]

<hr noshade size="1">Image<font size="5"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size5"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)
<font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">


08 Oct 2009, 13:33
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Dessutom har åtminstone jag funderat över krav på egen bild och ännu hårdare krav på att ett pris måste anges på säljes-annonser... [;)]

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


08 Oct 2009, 13:35
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
bjoel wrote:

Dessutom har åtminstone jag funderat över krav på egen bild och ännu hårdare krav på att ett pris måste anges på säljes-annonser... [;)]

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

Ehh... <u>Egen</u> bild? På sig själv eller objektet??? [;)]

Jag förstår vad du menar. Låter bra tycker jag. Vem har inte en digitalkamera idag? Speciellt bland oss "teknikdårar". [^]

<hr noshade size="1">Image<font size="5"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size5"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)
<font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">


08 Oct 2009, 13:48
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 19 Nov 2002, 12:11
Posts: 3087
Location:
Post 
bjoel wrote:



Däremot har jag funderat över om inte annonsdelen borde vara just annonser där man inte kan kommentera istället för ett klotterplank som nu.


-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


Njae, gör helst inte så, jag tycker det är bra att kunna ställa frågor om objektet i tråden. Infon som kommer upp har ju dessutom andra intresserade nytta av.

Micke

javelin70 [at] hotmail.com

Image


08 Oct 2009, 13:59
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
javelin70 wrote:

bjoel wrote:



Däremot har jag funderat över om inte annonsdelen borde vara just annonser där man inte kan kommentera istället för ett klotterplank som nu.


-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


Njae, gör helst inte så, jag tycker det är bra att kunna ställa frågor om objektet i tråden. Infon som kommer upp har ju dessutom andra intresserade nytta av.

Micke

javelin70 [at] hotmail.com

Image

Det kan man lika gärna göra via mail i profilen! [:)]

<hr noshade size="1">Image<font size="5"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size5"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)
<font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">


08 Oct 2009, 14:04
Profile ICQ WWW

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post 
FenderBender wrote:

javelin70 wrote:

bjoel wrote:



Däremot har jag funderat över om inte annonsdelen borde vara just annonser där man inte kan kommentera istället för ett klotterplank som nu.


-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


Njae, gör helst inte så, jag tycker det är bra att kunna ställa frågor om objektet i tråden. Infon som kommer upp har ju dessutom andra intresserade nytta av.

Micke

javelin70 [at] hotmail.com

Image

Det kan man lika gärna göra via mail i profilen! [:)]

<hr noshade size="1">Image<font size="5"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size5"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)
<font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">

Då är det ju risk att man får svara på samma frågor om, om, om, igen!


08 Oct 2009, 14:08
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
Varf skulle det vara ett krav på bild? Om jag vill sälja tre set strängar, ska jag då visa bild på varje sträng eller varje paket för sig?

Det jag menar är att det inte ALLTID behöver vara en bild. Däremot håller jag med om att det är trevligt och helt klart gör det ju annonsen/objektet mer intressant för fler spekulanter

Kladda i annonser är också ok tycker jag så länge det handlar om att ställa frågor runt säljobjektet, det gynnar såväl frågeställare som forumläsare och skadar knappast ngn vad jag kan se.

Att däremot skriva typ: "Faan vad dyrt med den där fula Arian, man kan ju få en Gibson för samma pris" är kanske inte alltid helt ok (även om man ofta blir frestad att dissa alla överhypade gitarrer som saluförs till överpriser då och då

-----------------



ImageThe beat goes on and I´m so wrong


08 Oct 2009, 21:38
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1849
Location: skaraborg
Post 
Joshunznera wrote:

Varf skulle det vara ett krav på bild?

<b><font color="red">Det jag menar är att det inte ALLTID behöver vara en bild. </font id="red"></b>



-----------------



ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Håller med för tänk va äckligt om någon skulle sälja sin gamla kropp från 62 under övrigt, med foto på kroppen ur olika vinklar [xx(]


<b>Lite allvar</b> kan jag tycka att om man ska ha en bild ska den vara på den aktuella varan och inte lånad från "nätet" (jag är själv skyldig till detta brott [:I]).

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


08 Oct 2009, 21:53
Profile

Joined: 20 Dec 2004, 22:27
Posts: 324
Location:
Post 
bjoel wrote:

Nej, en sån funktion tror jag inte vi får till.

Däremot har jag funderat över om inte annonsdelen borde vara just annonser där man inte kan kommentera istället för ett klotterplank som nu.


-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

nog går det väl ställa in i settings att användare kan radera sina egna trådar?

-jag har pissat i samma dike som Remo Aaltonen!


05 Nov 2009, 22:33
Profile ICQ WWW

Joined: 10 Dec 2008, 23:01
Posts: 377
Location:
Post 
javelin70 wrote:


Njae, gör helst inte så, jag tycker det är bra att kunna ställa frågor om objektet i tråden. Infon som kommer upp har ju dessutom andra intresserade nytta av.



+1

___________--_______--_________________--______________

finnes: big muff pi, sm58

sökes: 335-case...


05 Nov 2009, 22:59
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
marcusss wrote:

<font color="red">kladd blir det ju bara i trådar där någon medvetet försöker luras eller har ett löjligt högt pris.</font id="red">

Där håller jag inte med dig Marcus. Det finns även situationer där personer som tror sig ha stenkoll på allt utser sig själv till försäljningstrådspolis. Problemet är att om den personen inte har den koll han tror sig ha, blandar ihop ett nick med ett annat och straffar en oskyldig för "tidigare brott" genom att kladda sönder försäljningstråden. Då är det inte roligt! [:(!]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
http://www.ostmansmusik.se/


06 Nov 2009, 09:41
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Jul 2009, 00:07
Posts: 456
Location:
Post 
En sak som jag stör mig på är att många tar bort priset på saken dom sålt vilket jag tycker är väldigt opraktiskt när man försöker ta reda på vad man bör sätta för pris på den saken man vill sälja.

[:)] <-- Smile


10 Nov 2009, 12:43
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Kör själv systemet att jag skickar digitalkamerabilder till dom som är serösa. Skriver alltid detta i annonsen. Har märkt att många "impulsförfrågningar" kommer till dom som har bild. Har väl slängt iväg en och annan själv. Det kan vara lite segare att sälja utan direkta bilder, men det överlever jag. Dom som är seriösa får som sagt sina bilder...

Rock On!


11 Nov 2009, 13:30
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
marcusss wrote:

Jag tycker att vi ska bestämma att det ska vara både pris och bild i annonserna. Och sedan kan moderator vid tillfälle radera annonser som bryter mot dessa regler. Så blir det snyggt och städat härinne.
Lekstuga kan man ha på diskantforum istället.

Image


+ 1 000 000 [^]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
http://www.ostmansmusik.se/


12 Nov 2009, 00:07
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post 
Tycker att det är jätteviktigt att man kan diskutera objektet som säljs öppet i tråden, om någon t ex försöker luras, eller om det är frågor som t ex, "är det den handmålade typen", eller ännu viktigare om det är "version ett, eller version två", på så sätt lär sig köpare mer! Jag har själv "kladdat i en tråd en gång, det var dumt, men skillnaden mellan bojen och andra siter är ju öppenheten, och att så många här vet vad saker och ting handlar om. Sköts detta via mailen så ser ju ingen annan, ingen här ska väl ha hemligheter vad gäller försäljning? Annars kan man ju lägga ner det och alla kör vend eller blocket! Om det blir för mkt kladd så kan man väl vända sig till moderatorerna och be dom ta bort eländet.
Egen bild är ett ypperligt förslag, och man borde kunna ladda upp sina egna bilder direkt till bojen.
Pris, eller prisförslag är också en bra ide, och också ett "bytesvärde" vid byten. Då kan alla bojare hjälpa till med att se till att saker och ting sköts och värderas snyggt.

Pedalbordsnyfiken.


12 Nov 2009, 00:32
Profile WWW

Joined: 27 Mar 2006, 18:49
Posts: 408
Location: Vara
Post 
marcusss wrote:

Jag tycker att vi ska bestämma att det ska vara både pris och bild i annonserna. Och sedan kan moderator vid tillfälle radera annonser som bryter mot dessa regler. Så blir det snyggt och städat härinne.
Lekstuga kan man ha på diskantforum istället.

Image



+2 [^]

"Jag existerar för att min skugga ska ha nåt att göra!"


12 Nov 2009, 15:20
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 20 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.