View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 11:22



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Borttagen?? 
Author Message

Joined: 16 Oct 2008, 14:17
Posts: 59
Location:
Post Borttagen??
Jag ber ödmjukast om en liten förklaring...dekaltrimmad?
Nånstans förstår jag att det är en liten egen värld här inne och vi som bara i stort sett spelar inte väger så tungt.
Möjligt att bilden ger en skum vinkel och kulör på huvudet och logga.
Hade med mig goldtopen till affärerna MUG och Gitarren här i Göteborg i vintras. Dom tittade roat på resultatet (speciellt på Gitarren eftersom det var dom som gjort försäkringsbedömningen).
En av kommentarerna var att "huvudet är väl det enda som återstår i orginal". Nu gav jag inte en massa pengar för gitarren och jag har endast klippt och klistrat för mitt höga nöjes skull.
Klaga gärna på att jag lackat om, bytt micar, stämskruvar och truss rodcover, förändrat form, inte har orginalcase eller nåt annat.
Här kommer möjligtvis en bättre bild. Om det fortfarande råder tveksamheter skall jag omedelbums ta Göteborgs experter i hampan.
Men JAG har inte aktivt försökt fejka någonting,basta...
Som min vän och mentor brukar säga " en inställd gitarr är också en gitarr"
Image


27 Aug 2009, 14:50
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 19 Nov 2002, 12:11
Posts: 3087
Location:
Post 
Ibland går det nog lite fort, hade du hunnit förklara i tråden att var en riktig Gibson? Såg inget om det när jag kollade i alla fall.

Micke

javelin70 [at] hotmail.com

Image


27 Aug 2009, 16:21
Profile ICQ WWW

Joined: 12 Aug 2002, 07:34
Posts: 622
Post 
Fick du mitt mail tidigare idag?

stefanfranzon att hotmail.com


27 Aug 2009, 16:25
Profile WWW

Joined: 26 Mar 2007, 11:13
Posts: 59
Location: förorten
Post 
å är det nog jag som får be ödmjukast om ursäkt![:I]

Jag tyckte nog att gitarren såg lite skum ut och när två av BOJens mesta Gibson LP-kännare indikerade att det inte stod rätt till slog jag till i min nit

Sorry om det blev fel och välkommen upp igen. Tyvärr kan jag inte göra raderingen ogjord, bara be om ursäkt.


27 Aug 2009, 20:34
Profile

Joined: 16 Oct 2008, 14:17
Posts: 59
Location:
Post 
Jag gläds åt den ödmjuka inställningen och inser att ibland är det lätt att ryckas med.
Jodå, jag har fått mailen men jag ville se vartåt det barkade innan jag gjorde nåt. Jag hoppas kunna återkomma i frågan.
Jo jag hade nog kunna förklara gitarren men jag insåg nog inte att man förutsatte att en gitarr är fejk. Det är naturligtvis tråkigt att den marknaden uppenbarligen blivit så stor. Förr fanns det bara kopior i varierande kvalite. Det var lättare då [V][V]


28 Aug 2009, 08:04
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.