View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 03:48



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Annons-hyfs? 
Author Message

Joined: 28 Dec 2007, 10:24
Posts: 1478
Post Annons-hyfs?
Kan man begära att säljare på Bojen meddelar att prylarna även finns till salu på annat håll? Man kan ju lätt tro att man är först med ett snabbt svar (här på Bojen) på en het grej, men så får man veta att man blev brädad på Vendolin (RIP) eller Diskant...där annonsen legat i 2 veckor.

Eller är det jag som är grinig?


/R


11 May 2009, 22:52
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 02:13
Posts: 748
Location: Ulricehamn
Post 
kan man tycka hör till rent hyfs.. jag lägger ut annonser här på bojen, väntar två veckor.. sen behåller jag det. är det ingen av alla pryldårar här som vill ha skiten är sannolikheten inte så stor att någon annan vill det heller.[;)]

svaren.daniel(a)spray.se
_____________________________
"Touch these days and I'll kill you"


11 May 2009, 23:09
Profile
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Jag ser inget problem med att annonsera på flera håll samtidigt. Det är ju också säljaren som väljer vem han säljer till, det är ju inte säkert att "först till kvarn" gäller.

Däremot är jag skeptisk till de som samtidigt har en annons ute på auktionssiter som ebay eller tradera och samtidigt på Bojen - då funkar ju inte auktionsmodellen om de samtidigt kan säljas utanför budgivningen.

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


12 May 2009, 07:11
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
bjoel wrote:
Däremot är jag skeptisk till de som samtidigt har en annons ute på auktionssiter som ebay eller tradera och samtidigt på Bojen - då funkar ju inte auktionsmodellen om de samtidigt kan säljas utanför budgivningen.

Håller med fullständigt. Ebay och Tradera "låser" en produkt om det plötsligt läggs ett bud. Annars tycker jag det är jämförbart om man tex har tre intressenter, en på Bojen, en på Vendolin och en på Blocket - eller tre på Bojen för den delen. Man väljer ju vem man säljer till.

Image<hr noshade size="1"><font color="green"><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="green">
<font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">


12 May 2009, 08:34
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Ballz wrote:

Kan man begära att säljare på Bojen meddelar att prylarna även finns till salu på annat håll? Man kan ju lätt tro att man är först med ett snabbt svar (här på Bojen) på en het grej, men så får man veta att man blev brädad på Vendolin (RIP) eller Diskant...där annonsen legat i 2 veckor.

Eller är det jag som är grinig?


/R

Tycker att man ska ta bort annonsen så fort varan är såld. Annars måste först till kvarn gälla. För allting är inte lätt att sälja. Chansen är ju större rent procentmässigt om man annonserar på fler ställen. [8D]


12 May 2009, 11:11
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.