View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 22:18



Reply to topic  [ 9 posts ] 
En uppryckning tack 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post En uppryckning tack
Jag tycker att språket och det sätt på vilket man tilltalar med-bojare är under all kritik.

Att bli kallad en massa obscena saker för att man uttrycker en åsikt känns inte bra.

Jag tycker att vi "bojare" tar tag i det här så att vi får ett trevligt forum att se fram emot, istället för att behöva ta med hink och spade till "sandlådan".

Jag är förvisso rätt ny här, men därmed inte sagt att jag saknar erfarenhet från olika diskussionsforum. Det är en liten klick som inte sköter sig. Den stora massan är kanon!

Jag kommer från och med nu att ignorera de "nicks" som inte uppför sig, tills dess att en förändring sker. Fler med mig?

[:o)]

<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">


18 May 2008, 13:19
Profile ICQ WWW

Joined: 09 May 2006, 10:30
Posts: 462
Location:
Post 
Jodå jag är med dig [:)]


relicstrata@telia.com
http://www.k-out.se
http://www.myspace.com/christersilfverlin


18 May 2008, 14:43
Profile ICQ WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Håller med 100%! Att kalla någon för något grovt nedsättande, som skett nyligen, är inte att uttrycka sin åsikt, det är i själva verket förtal och kan vara straffbart om det vill sig illa.

Åsiktsfrihet är att uttrycka vad man själv tycker, men ska naturligtvis användas med hänsyn till andra.

Sen kanske vi kan vara lite mindre "poliser" i vissa fall. [;)]

Image


18 May 2008, 19:14
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
kjelle wrote:

Sen kanske vi kan vara lite mindre "poliser" i vissa fall. [;)]



Har nog lite för lätt att gå i klinsch, men det bottnar i en djupt rotad avsky mot arrogans och respektlöshet. Men jag håller med om att det i själva verket kan provocera vissa provokatörer. [B)]

[:o)]

<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">


18 May 2008, 19:59
Profile ICQ WWW

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post 
håller med, fy bubblan !


25 May 2008, 23:23
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
FenderBender wrote:

Jag tycker att språket och det sätt på vilket man tilltalar med-bojare är under all kritik.

Att bli kallad en massa obscena saker för att man uttrycker en åsikt känns inte bra.

Jag tycker att vi "bojare" tar tag i det här så att vi får ett trevligt forum att se fram emot, istället för att behöva ta med hink och spade till "sandlådan".

Jag är förvisso rätt ny här, men därmed inte sagt att jag saknar erfarenhet från olika diskussionsforum. Det är en liten klick som inte sköter sig. Den stora massan är kanon!

Jag kommer från och med nu att ignorera de "nicks" som inte uppför sig, tills dess att en förändring sker. Fler med mig?

[:o)]

<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">


Har bojen överhuvudtaget moderatorer?


26 May 2008, 00:16
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Dec 2007, 18:23
Posts: 1820
Location: Hill Valley
Post 
Haraldrig wrote:

Har bojen överhuvudtaget moderatorer?


Jodå, flera stycken med dom e smooooth! Väldigt bra, tycker jag.

Sen tycker jag personligen att det ska va ganska högt i tak
i ett forum. Annars är risken att det blir dött å tråkigt,
folk skiter i att skriva nåt eftersom de riskerar att bli utskällda, avstängda eller hånade.


05 Jun 2008, 13:55
Profile
User avatar

Joined: 12 Jan 2008, 03:41
Posts: 777
Post 
Uncle Fred wrote:

Haraldrig wrote:

Har bojen överhuvudtaget moderatorer?


Jodå, flera stycken med dom e smooooth! Väldigt bra, tycker jag.

Sen tycker jag personligen att det ska va ganska högt i tak
i ett forum. Annars är risken att det blir dött å tråkigt,
folk skiter i att skriva nåt eftersom de riskerar att bli utskällda, avstängda eller hånade.

på diskant har man t.o.m. moderatorer som kallar folk pajas utan anledning (och då syftar jag inte på makten...han är visserligen otroligt usel som moderator, men det var inte honom jag syftade på...[xx(])


05 Jun 2008, 14:01
Profile

Joined: 04 Feb 2003, 08:49
Posts: 983
Post 
Patrick Zimbalist wrote:

Uncle Fred wrote:

Haraldrig wrote:

Har bojen överhuvudtaget moderatorer?


Jodå, flera stycken med dom e smooooth! Väldigt bra, tycker jag.

Sen tycker jag personligen att det ska va ganska högt i tak
i ett forum. Annars är risken att det blir dött å tråkigt,
folk skiter i att skriva nåt eftersom de riskerar att bli utskällda, avstängda eller hånade.

på diskant har man t.o.m. moderatorer som kallar folk pajas utan anledning (och då syftar jag inte på makten...han är visserligen otroligt usel som moderator, men det var inte honom jag syftade på...[xx(])




På diskant har alla moderatorer Tourettes syndrom och kallar folk för pajas helt utan anledning. Hela tiden.

Ja, usch och fy [8D]


05 Jun 2008, 15:24
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.