Med risken att bli kickad ut för att ha postat för många frågor, är jag ändå tvungen pga att det knappt finns en enda person kan ta ett ackord.
Vad jag ödmjukt försöker säga är att jag har inte haft en enda sekund av trötthet eller förvirring eller rent av känt mig uttråkad.
Tvärtom, ni verkar vara en grupp människor som älskar musik och älskar gitarren. Inte bara det estetiska men också träval, lack, hårdvara och mycket mycket mer.
jag hoppas att jag kan komma med något ni inte har ännu snubblat över före mig.
Jo, Milstolpe heter tråden. Ni får säga till om det här för tråkigt så stänger vi ner den.
Till saken dåårå, musik kan användas av unga att dansa till, musik kan användas för att komma upp till ett metapsykiskt och lyfta dig upp och låta dig känna dig mäktig för en kort sekund och kanske uppleva något du aldrig kunnat ana.
Att för första gången se ditt barn ler eller säga sitt första ord, första kyssen, första gången man har sex. I väntan på att livet ska börja, utan vetskapen om att startskottet har redan gått.
Så vad jag tyckte vore roligt är skriva några rader om den låt som att ett milstolpe i ditt liv, det kan vara vad som helst.
För mig, var det beskedet om hur min kusin på väg hem från skolan hade blivit nedslagen av tre killar som höll hennes händer och ben.
Hon är en väldigt stolt person och vill klara allt på egen hand. Jag tog med en kudde och lakan och åkte till sjukhuset och övernattade på stolen. Jag minns exakt det hon sa, vilket tyngd det bara lättades från hennes axlar, och kramade om mig och grät. Första gången jag ser gråta
Jag hade min mobil fylld med musik, och en dag frågar om ett band hon aldrig har hört talas om,hon sa att hon tyckte väldigt mycket om låten. Jag skrev ut texten och brukade sitta och tyst sjunga med låten.
Jag kommer för alltid att tänka på den tiden, visst fan kommer jag vara arg för det som hände henne, men hon ska inte behöva känna skuld och dömas
Fyll gärna in i tråden om era milstolpar
Just det låten som jag valde som milstolpe är en väldigt underskattad diamant som med sin text beskriver hur kärlek kan vara missvisande och attraktionen inte alltid ömsesidigt .
https://www.youtube.com/watch?v=lS0_uKHQ6OEWon't you let me walk you home from school?
Won't you let me meet you at the pool?
Maybe Friday I can get tickets for the dance
And I'll take you
Won't you tell your dad, "Get off my back?"
Tell him what we said about 'Paint it, black'
Rock n' roll is here to stay come inside where it's okay
And I'll shake you