| Author |
Message |
|
GuitarAdept
|
 NGD (mellandagsrea) Les Paul Standard
Hade gått och suktat efter denna skönhet ett bra tag och nu var den nersatt på mellandagsrean. Den är fantastisk på alla sätt förutom att den inte håller stämningen men jag gissar att det bara är sadeln som behöver filas upp.    Sjukt nöjd med detta köp, dessutom blev jag av med en gammal strata som de bytte in som jag aldrig spelade på. 
|
| 06 Jan 2015, 18:42 |
|
 |
|
andersozzy
|
 Re: NGD (mellandagsrea) Les Paul Standard
GuitarAdept wrote: Hade gått och suktat efter denna skönhet ett bra tag och nu var den nersatt på mellandagsrean. Den är fantastisk på alla sätt förutom att den inte håller stämningen men jag gissar att det bara är sadeln som behöver filas upp.    Sjukt nöjd med detta köp, dessutom blev jag av med en gammal strata som de bytte in som jag aldrig spelade på.  Jättefin, Grattis!! Anders
|
| 06 Jan 2015, 18:50 |
|
 |
|
Heisenberg
|
Grattis! Riktig snygging
Ett tips, investera på ett Callaham stall och du kommer aldrig att ångra det.
|
| 06 Jan 2015, 19:08 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3755 Location: Hising Island
|
Snygg! Grattis!
|
| 06 Jan 2015, 19:19 |
|
 |
|
GuitarAdept
|
Tack alla!
Callahamstall? Ja kanske det. Får fundera på det. Just nu är jag nöjd men man brukar ju alltid vilja byta lite grejer efter ett tag.
|
| 06 Jan 2015, 20:43 |
|
 |
|
Granis67
Joined: 05 Sep 2011, 07:49 Posts: 2819 Location: Kalmartrakten SWISH
|
GuitarAdept wrote: …nu var den nersatt på mellandagsrean. Den är fantastisk på alla sätt förutom att den inte håller stämningen men jag gissar att det bara är sadeln som behöver filas upp. Sjukt nöjd med detta köp, dessutom blev jag av med en gammal strata som de bytte in som jag aldrig spelade på.  Hoppas att det inte var en på riktigt GAMMAL strata Vad brukar Gibson levereras med, är det10-46? Kan butiken tagit ett set med annan tjocklek? "Fabrikstillverkade gitarrer är idag ofta väldigt bra i grunden, men har en alltför dålig setup. Det verkar som om tillverkarna inte är beredda att ta kostnaden för att göra riktigt bra justeringar innan instrumenten skeppas. Det förefaller också vara så att man vill ha väldigt goda marginaler avseende setup, förmodligen för att undvika reklamationer. Därför låter man till exempel skårorna i översadeln vara alldeles för höga, dragstången för löst åtdragen med mera. Kanske förlitar man sig på att återförsäljarna ska göra bra justeringar i butiken?" Ulf Schmidt på GuitarLabs i Fuzz 6/11 Hur som, alltid trevligt med nytt i gitarrsamlingen! 
_________________ granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.
Religion vs fossils. Fossils win.
Vad kostar det att ha en åsikt? Vad är du villig att betala?
|
| 06 Jan 2015, 23:12 |
|
 |
|
GuitarAdept
|
Granis67 wrote: GuitarAdept wrote: …nu var den nersatt på mellandagsrean. Den är fantastisk på alla sätt förutom att den inte håller stämningen men jag gissar att det bara är sadeln som behöver filas upp. Sjukt nöjd med detta köp, dessutom blev jag av med en gammal strata som de bytte in som jag aldrig spelade på.  Hoppas att det inte var en på riktigt GAMMAL strata Vad brukar Gibson levereras med, är det10-46? Kan butiken tagit ett set med annan tjocklek? "Fabrikstillverkade gitarrer är idag ofta väldigt bra i grunden, men har en alltför dålig setup. Det verkar som om tillverkarna inte är beredda att ta kostnaden för att göra riktigt bra justeringar innan instrumenten skeppas. Det förefaller också vara så att man vill ha väldigt goda marginaler avseende setup, förmodligen för att undvika reklamationer. Därför låter man till exempel skårorna i översadeln vara alldeles för höga, dragstången för löst åtdragen med mera. Kanske förlitar man sig på att återförsäljarna ska göra bra justeringar i butiken?" Ulf Schmidt på GuitarLabs i Fuzz 6/11 Hur som, alltid trevligt med nytt i gitarrsamlingen!  Nej då det var en nyare "gammal" strata (2004 har jag för mig) som aldrig blev spelad. Jag bytte strängar relativt pronto och satte på 10-46 vilket jag antog satt på när jag köpte den. Det knäpper i den när man stämmer B- och G-strängarna, de som tappar stämningen mest, så det är säkert skårorna som är för snålt tilltagna.
|
| 07 Jan 2015, 00:50 |
|
 |
|
LabLord
|
Snygg! vad kostade en såndär på rea då?
|
| 07 Jan 2015, 06:50 |
|
 |
|
Steven
|
En snygging! Grattis!!!
_________________ Jag sponsrar Ljudbojen!
|
| 07 Jan 2015, 11:11 |
|
 |
|
GuitarAdept
|
LabLord wrote: Snygg! vad kostade en såndär på rea då? Tackar! Den var nersatt till 14990:-, det är plusmodellen så den låg över 20k innan. Steven wrote: En snygging! Grattis!!! Tackar!
|
| 07 Jan 2015, 11:50 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
snygg! grattis 
_________________ -----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com
|
| 07 Jan 2015, 18:03 |
|
 |
|
LabLord
|
Får väl anses som ett bra pris?!? Stilig var den!
|
| 07 Jan 2015, 19:04 |
|
 |
|
GuitarAdept
|
LabLord wrote: Får väl anses som ett bra pris?!? Stilig var den! Tackar! Ja det tycker jag. Går väl att få begagnad något billigare men helt klart prisvärt för att vara direkt från hyllan. 
|
| 07 Jan 2015, 20:04 |
|
 |
|
no16
|
Även om jag egentligen föredrar plaintops så är den där gitarren sjukt stilig! Är det där månne en "desert burst"?
|
| 07 Jan 2015, 21:14 |
|
 |
|
GuitarAdept
|
no16 wrote: Även om jag egentligen föredrar plaintops så är den där gitarren sjukt stilig! Är det där månne en "desert burst"? Tack! Ja visst är hon läcker. Det är en "tobacco burst" tydligen.
|
| 07 Jan 2015, 22:05 |
|
|