|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Heisenberg
|
 Pink floyd
Hej, jag är ny här tänkte börja gräva lite kunskap om det är möjligt.
Så tillbaka till frågan, är ni medvetna om att Gilmour släppt ett sista album som ink postum Richard Wrright.
Jag hoppade av glädje när jag hörde nyheten, är man en Pink floyd fan så har man alltid velat ha ytterligare album eller turne , men den drömmen slocknade när Richard Wright dog.
Its better to burn out than to fade away.
Så, jag hoppas att jag inte spoilar för som inte hunnit lyssna på.
Till och börja med så är det fantastisk hur Gilmour håller upp den genuina Pink floyd och dess mystik.
Vad jag kom att lära mig efter att ha lyssnat på albumet 3 gånger om, albumet går på drygt 1,10 tim/min, det här albumet har mycket av den goa ambiencefyllda musik som kan höras i albumet The Division Bell.
När jag började leta mer fakta om albumet så vart jag lite besviken. För den som trodde att albumet innehåller helt nyskrivna låtar. här kommer ni inte att hitta det.
Endless River är melodifylld album, med endast ETT spår som man har skrivit text till. Resten är bara Richards synthspel, Nicks trummor och Gilmour på gitarren,
All material ska ha varit inspelad och lagrad, så Gilmour plockade fram 20 timmars speltid från The Division Bell albumets tid, det som inte fick plats på albumet lagrade man upp och det är det som fyller den nya albumet.
Tycka får man göra, och inget fel på albumet men lite besviken är jag.
|
| 04 Jan 2015, 23:22 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Re: Pink floyd
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 04 Jan 2015, 23:24 |
|
 |
|
Heisenberg
|
 Re: Pink floyd
Tack, jag visste inte om det.
|
| 04 Jan 2015, 23:26 |
|