|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
problem!!! nån som har nån ide??
| Author |
Message |
|
lespaulmaniac
|
 problem!!! nån som har nån ide??
Jo jag har en strata där den lilla kanten i halsen där dragstångsmuttern trycker liksom har blivit undantryckt så nu bottnar ju muttern mot gängerna på dragstången och där är inget trä kvar för muttern att trycka på alls.Så jag behöver ju köra upp hålet typ 2-3mm så att det blir en ny kant.Jag har sett att stewmac har ett speciellt fräsbit för detta men att köpa det för 2000:-och frakt känns sådär när guran kostar 4000:- det måste ju finnas nåt annat???????
|
| 22 Dec 2014, 21:15 |
|
 |
|
holmis63
|
 Re: problem!!! nån som har nån ide??
Vet inte om jag fattar problemet 100, men det låtar som en bricka av rätt storlek framför muttern vore värt ett försök 
|
| 22 Dec 2014, 23:08 |
|
 |
|
lespaulmaniac
|
jo men det går ju inte för att brickan har ingen kant/hylla att ligga/trycka emot inne i hålet i halsklacken eftersom det är en strata
|
| 22 Dec 2014, 23:53 |
|
 |
|
holmis63
|
lespaulmaniac wrote: jo men det går ju inte för att brickan har ingen kant/hylla att ligga/trycka emot inne i hålet i halsklacken eftersom det är en strata Då måste någon ha "skruvat bort" runt 4 cm trä, om man kollar på denna ritning så ska mutter "kragen" (adjustment ancor, enligt ritningen) vara 42 mm, om hela den krage är borta så blir det nog en dyr och besvärlig operation att rädda situationen. Men din hals kanske inte är tillverkad efter denna ritning, är det en Fender? https://www.google.se/search?q=stratoca ... 2554%3B516
|
| 23 Dec 2014, 00:14 |
|
 |
|
Britbender
|
lespaulmaniac wrote: eftersom det är en strata där har du problemet...
_________________ -Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.
|
| 23 Dec 2014, 14:54 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
En dremel kan utföra de flesta såna här sysslor, skulle underlätt amed en bild på problemet.
| 23 Dec 2014, 16:24 |
|
 |
|
lespaulmaniac
|
Hmm jag förstår inte hur du tänker??? men om du tittar på ritningen så är hålet till dragstångsmuttern 10mm och dragstången 6mm och hålet för dragstången lite till så säg 6.5mm det blir ju ca 2mm trä på varje sida för muttern att trycka på.Men jag hittade nåt som heter pluggborr på biltema och med en av dessa körde jag upp hålet till 13mm sen gjorde jag en liten kort träplugg som jag borrade ett 6mm hål till dragstången som jag sen limmade och pressade in i hålet. efter det gjorde jag en bricka i svarven med samma mått dock inte så tjock men 4mm tjock sen gjordes en till plugg men med 10 mm i hålet så dragstångsmuttern fick plats denna limmades o knackades sen in så den bottnade mot brickan. denna slipade jag sen jämn med halsklacken så det är bara att hoppas att det funkar när limmet torkar.
|
| 23 Dec 2014, 21:34 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|