| Author |
Message |
|
Tvåtakt
Joined: 13 Jun 2013, 18:28 Posts: 2925
|
 Lagade Les Paul huvud!
Med 1,42 kr på kontot, noll tålamod att vänta några dagar innan lön och lite punk rock i högtalarna så kunde jag inte låta bli att skruva fast ett huvud på en gura jag fick av en kompis. Casco träslöjdslim som grundhållare och sen tre små skruv med muttrar jag hade liggandes. Får se hur länge detta håller! Före;  Efter;  (översadeln satt dock fast hårt som satan, och när den väl lossade så följde lite av hyllan med... Men tror inte det ska va nåt jätteproblem egentlgien)
|
| 27 May 2014, 11:53 |
|
 |
|
Mike Leaf
Joined: 27 Dec 2007, 16:14 Posts: 15254 Location:
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
Snyggt!
Du kan ju snart börja ta emot reparationer och lackjobb!
Byte av greppbräda också.....
_________________
|
| 27 May 2014, 12:23 |
|
 |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
Stiligt, lagningen syns ju knappt! 
|
| 27 May 2014, 13:04 |
|
 |
|
Cabretta
Joined: 03 Apr 2011, 01:09 Posts: 2856 Location:
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
Mike Leaf wrote: Snyggt!
Du kan ju snart börja ta emot reparationer och lackjobb!
Byte av greppbräda också.....  Skruv med mutter, att jag inte tänkt på denna lagningsmetod tidigare, en sann kultgitarr  . Det kommer att bli väldigt mycket skruvar om man både ska ha en halslagning och väljer alternativet med utbytbar greppbräda.
|
| 27 May 2014, 13:22 |
|
 |
|
Peter Naglitsch
Joined: 02 Mar 2013, 15:20 Posts: 558
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
Jag kan förstå tanken, gratis gura + inga pengar + Epiphone = kör hårt!. Gott så, men om man någon gång i framtiden vill få det fixat ordentligt är det bättre att bara lägga undran haveriet och lämna det till någon som kan göra det rätt, alternativt ta det lite lugnare, läsa på (på nätet) och göra en mer "regelrätt" lagning. Fast det ser onekligen ut att passat musikvalet  Dock kanske det hade varit bättre att använda någon form av träskruv, muttrar har en förmåga att vibrera loss. Säkra dem med en droppe superlim (bara i skruvgängan) eller t ex nagellack så minskar risken
|
| 27 May 2014, 16:49 |
|
 |
|
Marko
Joined: 13 Jan 2008, 13:12 Posts: 1687 Location: Degerfors
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
Vad var fel med lim och ett par tvingar? 
_________________ /Marko
|
| 27 May 2014, 17:26 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
Så vackert att man blir tårögd! 
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 27 May 2014, 17:44 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
strålande !!!! 
_________________ -----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com
|
| 27 May 2014, 17:46 |
|
 |
|
1337storm
Joined: 13 Oct 2008, 21:03 Posts: 510 Location:
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
Ja, vad ska man säga...? Om man ändå ska lägga ner jobbet på att laga...varför göra det både krångligare och fulare än nödvändigt? Vad är det för fel på att borra i några pinnar, lite trälim och tvingar?
_________________ ...Into the Valley of Death Rode the Sixhundred...
|
| 27 May 2014, 18:14 |
|
 |
|
holmis63
Joined: 17 Jul 2012, 16:29 Posts: 2815 Location: Gamlestan
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
Nu är ni elaka mot tvåtaktarn tycker jag! Blev ju strålande om man ska lira Punk, en säkerhetsnål genom kinden och den där runt halsen så är det ju fulländat, OK, trasiga skottskrutiga byxor och en maläten T-tröja kanske krävs också 
|
| 27 May 2014, 18:19 |
|
 |
|
Peter Naglitsch
Joined: 02 Mar 2013, 15:20 Posts: 558
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
holmis63 wrote: Blev ju strålande om man ska lira Punk, en säkerhetsnål genom kinden och den där runt halsen så är det ju fulländat, OK, trasiga skottskrutiga byxor och en maläten T-tröja kanske krävs också  Det var lite det jag försökte förmedla, med nåt litet råd insmuget däremellan
|
| 27 May 2014, 20:07 |
|
 |
|
Tvåtakt
Joined: 13 Jun 2013, 18:28 Posts: 2925
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
Haha, kul att vissa förstår grejen iaf, detta kostade inte mej en krona, varken gitarr eller material. Åså var det väldigt kul! Pajar det med tiden så gör det, då får jag laga igen. Fler muttrar Och japp, jag har superlimat muttrarna å skruvarna fram å bak! 
|
| 27 May 2014, 20:40 |
|
 |
|
jasså
Joined: 14 Sep 2011, 13:47 Posts: 497
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
Lagade en hockeklubbahals med bara lim och skruvtving. Syns inte och ska enligt förståsigpåarna bli starkare än omgivande material. Om den ska pajja igen blir det ett nytt brott, inte i limfogen, bara att limma igen då.
|
| 28 May 2014, 10:45 |
|
 |
|
Bentooshape
Joined: 02 Mar 2009, 22:40 Posts: 1483 Location: South
|
 Re: Lagade Les Paul huvud!
Snyggt!
Nu är det bara att ligga på vakt på Säljes. Lotto?
|
| 28 May 2014, 10:55 |
|
|