View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 19:49



Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge) 
Author Message
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Någon som kan gissa vad detta ska bli? :mrgreen:

Image

Image

Image
Image

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


Last edited by bluescaptain on 31 Jan 2014, 12:53, edited 3 times in total.



06 Aug 2013, 21:21
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post Re: Kik på gammtvetn!
Modelljärnväg? :D

_________________
Si fractum non sit, noli id reficere


06 Aug 2013, 22:12
Profile
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn!
Lemmy wrote:
Modelljärnväg? :D


Jamenvisst serru! :mrgreen:

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


06 Aug 2013, 22:16
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Kik på gammtvetn!
1a spåret på Gudars kommande plyfaplatta.

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


06 Aug 2013, 22:18
Profile WWW

Joined: 03 Jun 2006, 14:09
Posts: 394
Location: Malmö
Post Re: Kik på gammtvetn!
bluescaptain wrote:
Någon som kan gissa vad detta ska bli? :mrgreen:

Firebird.


06 Aug 2013, 22:48
Profile
User avatar

Joined: 16 Jul 2009, 16:20
Posts: 2038
Location: Tjockhult 08 Stockholm
Post Re: Kik på gammtvetn!
Två dragstänger.....vad är det som har två dragstänger? kan de bli en Rickenbacker.........eller vad säger Lemmy?

_________________
It´s all in the ears of the beholder

https://edlersrevolution.bandcamp.com/


07 Aug 2013, 07:00
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post Re: Kik på gammtvetn!
Mags wrote:
bluescaptain wrote:
Någon som kan gissa vad detta ska bli? :mrgreen:

Firebird.

Instämmer till fullo!


07 Aug 2013, 08:35
Profile

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1369
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Re: Kik på gammtvetn!
Finfina grejer, jag tyckte min FB var konstig att spela på i början och hade den t.o.m ute till försäljning.
Vilken dj...a tur ingen köpte den, efter en inkörningsperiod är det nu favoriten!
Se till att göra huvudet "felvänt" som på en original, en av de saker jag gillar mest är den ökade strängspänningen på dom tjocka strängarna


07 Aug 2013, 12:18
Profile

Joined: 03 Jun 2006, 14:09
Posts: 394
Location: Malmö
Post Re: Kik på gammtvetn!
JTM wrote:
Finfina grejer, jag tyckte min FB var konstig att spela på i början och hade den t.o.m ute till försäljning.
Vilken dj...a tur ingen köpte den, efter en inkörningsperiod är det nu favoriten!
Se till att göra huvudet "felvänt" som på en original, en av de saker jag gillar mest är den ökade strängspänningen på dom tjocka strängarna

Ja, eldfåglar är fina grejer. Min Firebird I är en av mina favoritgitarrer och troligen den med allra mest karaktär i ljudet.


07 Aug 2013, 16:11
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Kik på gammtvetn!
om det var din F1 som fanns på bild här för ett tag sen så ska jag säga att jag fick mitt livs GAS på en sån då, men Kapten hann före så jag gick åt sg-hållet ist. :D

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


07 Aug 2013, 16:46
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn!
Mags wrote:
bluescaptain wrote:
Någon som kan gissa vad detta ska bli? :mrgreen:

Firebird.


Hufvudet på spiken! Inte jag som bygger dock då det skulle bli katastrof! :mrgreen:

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


08 Aug 2013, 00:08
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn!
JTM wrote:
Finfina grejer, jag tyckte min FB var konstig att spela på i början och hade den t.o.m ute till försäljning.
Vilken dj...a tur ingen köpte den, efter en inkörningsperiod är det nu favoriten!
Se till att göra huvudet "felvänt" som på en original, en av de saker jag gillar mest är den ökade strängspänningen på dom tjocka strängarna


Givetvis blir det "felvänt" huvud..Också blir det en ensam novak pup på den

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


08 Aug 2013, 00:09
Profile WWW

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1369
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Re: Kik på gammtvetn!
bluescaptain wrote:
JTM wrote:
Finfina grejer, jag tyckte min FB var konstig att spela på i början och hade den t.o.m ute till försäljning.
Vilken dj...a tur ingen köpte den, efter en inkörningsperiod är det nu favoriten!
Se till att göra huvudet "felvänt" som på en original, en av de saker jag gillar mest är den ökade strängspänningen på dom tjocka strängarna


Givetvis blir det "felvänt" huvud..Också blir det en ensam novak pup på den


Låter som ett vinnande koncept om du frågar mig.


08 Aug 2013, 07:56
Profile
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 13:55
Posts: 1195
Location: Smålands mörka skogar
Post Re: Kik på gammtvetn!
bluescaptain wrote:
JTM wrote:
Finfina grejer, jag tyckte min FB var konstig att spela på i början och hade den t.o.m ute till försäljning.
Vilken dj...a tur ingen köpte den, efter en inkörningsperiod är det nu favoriten!
Se till att göra huvudet "felvänt" som på en original, en av de saker jag gillar mest är den ökade strängspänningen på dom tjocka strängarna


Givetvis blir det "felvänt" huvud..Också blir det en ensam novak pup på den



Blir den "vintagekorrekt"? :wink:

_________________
__________________________

http://www.roothcustomguitars.se

http://www.facebook.com/pages/Rooth-Cus ... 880?ref=ts


08 Aug 2013, 14:19
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post Re: Kik på gammtvetn!
bluescaptain wrote:
JTM wrote:
Finfina grejer, jag tyckte min FB var konstig att spela på i början och hade den t.o.m ute till försäljning.
Vilken dj...a tur ingen köpte den, efter en inkörningsperiod är det nu favoriten!
Se till att göra huvudet "felvänt" som på en original, en av de saker jag gillar mest är den ökade strängspänningen på dom tjocka strängarna


Givetvis blir det "felvänt" huvud..Också blir det en ensam novak pup på den

:D
Varför ha två mickar när en räcker, se på Les P Junior, finns ingen bättre rock n roll gitarr!


08 Aug 2013, 14:24
Profile

Joined: 03 Jun 2006, 14:09
Posts: 394
Location: Malmö
Post Re: Kik på gammtvetn!
Plexiglas wrote:
om det var din F1 som fanns på bild här för ett tag sen så ska jag säga att jag fick mitt livs GAS på en sån då, men Kapten hann före så jag gick åt sg-hållet ist. :D

Jo, visst var det min. Att gå SG-hållet behöver ju inte heller vara fel iofs! 8)


08 Aug 2013, 14:35
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Kik på gammtvetn!
Mags wrote:
Plexiglas wrote:
om det var din F1 som fanns på bild här för ett tag sen så ska jag säga att jag fick mitt livs GAS på en sån då, men Kapten hann före så jag gick åt sg-hållet ist. :D

Jo, visst var det min. Att gå SG-hållet behöver ju inte heller vara fel iofs! 8)


Ångrar det inte alls, har 2st nu, en vit med guldmekanik och en smaragdgrön krackad '66a. :D

Skulle iofs kunna tänka mig en vit firebird med guldmekanik och 2 fullsize HB. 8) Skulle inte vilja ha minibuckers isf eftersom vårt sound bygger på att jag och Kapten har två rätt olika ljud som tillsammans blir ett STORT gitarrljud.

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


08 Aug 2013, 16:17
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn!
Ny bild längst upp, petar väl in några då och då..

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


12 Aug 2013, 21:03
Profile WWW

Joined: 24 Jul 2010, 12:15
Posts: 1799
Location: Röven
Post Re: Kik på gammtvetn!
Ser trevligt ut, vem bygger ?
om man får fråga :oops:

_________________
-Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.


13 Aug 2013, 08:51
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Kik på gammtvetn!
Guitaraddict wrote:


Blir den "vintagekorrekt"? :wink:

Ja, se till att spara frässkägget! 8)

_________________
Image


13 Aug 2013, 09:07
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn!
Britbender wrote:
Ser trevligt ut, vem bygger ?
om man får fråga :oops:


En herre vid namn Magnus Gustafsson, han har byggt åt Smiley här på bojen också om jag inte minns fel!

http://mg-gitarrbygge.hemsida24.se/

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


Last edited by bluescaptain on 14 Aug 2013, 11:40, edited 1 time in total.



14 Aug 2013, 11:34
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn!
kjelle wrote:
Guitaraddict wrote:


Blir den "vintagekorrekt"? :wink:

Ja, se till att spara frässkägget! 8)


Jo, blir ju bättre sustain med frässkägg har jag hört! :mrgreen:

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


14 Aug 2013, 11:37
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Jul 2011, 00:09
Posts: 1085
Location: Skåne
Post Re: Kik på gammtvetn!
Dags att uppdatera tråden med fler bilder? Kanske ge den ett namn som gör att man läser den också? Byggtrådar brukar vara populära, men vad är "gammtvetn" för något? :)


31 Jan 2014, 11:22
Profile
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn!
Mr Smiley wrote:
Dags att uppdatera tråden med fler bilder? Kanske ge den ett namn som gör att man läser den också? Byggtrådar brukar vara populära, men vad är "gammtvetn" för något? :)


Gammtvetn = gammalt blandat rat och träflis :mrgreen:

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


31 Jan 2014, 12:43
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn!
Tjolahopp!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


31 Jan 2014, 12:50
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Jul 2009, 16:20
Posts: 2038
Location: Tjockhult 08 Stockholm
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Snyggt :-)

_________________
It´s all in the ears of the beholder

https://edlersrevolution.bandcamp.com/


31 Jan 2014, 13:25
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
8)

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


31 Jan 2014, 15:43
Profile WWW

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1369
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Blir ju en Firesnake det däringa....


31 Jan 2014, 15:49
Profile
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
JTM wrote:
Blir ju en Firesnake det däringa....


He he. Javisst! Betydligt porrigare! ;)

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


31 Jan 2014, 16:23
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4299
Location:
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
bluescaptain wrote:

Image


Har han hört dig spela när han ska montera en skylt med hörselskyddstvång?
Eller har du specifikt bett om det så ni kan spela ordentligt högt?

:mrgreen:


31 Jan 2014, 16:30
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 52 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 129 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.