|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
Repa online via internet?????
| Author |
Message |
|
busse
Joined: 21 Nov 2002, 17:42 Posts: 3184 Location: I hjärtat av Norrbotten
|
 Repa online via internet?????
Jag och gitarristen i från det nu avsomnade bandet träffades i helgen och började då att mer på skoj svamla på om att med all teknik som finns i dag borde det väl gå att repa online. Det är 100 mil mellan var vi bor nu och det hade ju varit lite små kul om man hade kunna spela tillsammans via nätet på nåt vis. Det finns ju skajp och gud vet vad som jag inte har koll på utan bara hört talas om.
Finns det nåt program tjänst eller liknade så man skulle kunna spela tillsammans live i realtid om man mickad upp instrumenten var för sig och körde in dom i datorns ljudkort och sen spelade på var sitt håll.
Nån som vet är väl mest nyfiken på om det skulle funka.
|
| 27 May 2014, 09:13 |
|
 |
|
Din_Mentor
|
 Re: Repa online via internet?????
Blir alltid latency (fördröjning) hur man än vrider och vänder på det, så att spela live blir nog ingen höjdare. Jag och en polare som lirar ihop brukar "repa" på skype, men då är det mest att vi går igenom låtar vi ska spela och hur strukturen är, hur man spelar vissa partier etc.
|
| 27 May 2014, 09:25 |
|
 |
|
southbeck
|
Precis, det blir latency. Däremot har jag sett det testas med fiberoptik. En gitarrist satt på Åland och en annan gitarrist i stockholm. Och publik på bägge ställena. Dom jammade och upplevde ingen fördröjning. Men är väl inte alla som har fiberoptik hemma ännu.
|
| 27 May 2014, 09:30 |
|
 |
|
Bapman
Joined: 03 Aug 2010, 10:39 Posts: 1516 Location: Tjotahejti
|
det här har jag kompisar som använder och spelar in med i realtid fast på annat sätt kanske inte vad du letar efter har inte testat själv http://www.cockos.com/ninjam/
_________________ Bapman ........................... swimming with a hole in my body
I play Country music too, I'm just not sure which country it's from...
"The only thing worse than a guitar is a guitarist!" - Lydia Lunch
|
| 27 May 2014, 20:31 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|