Ljudbojen.com
http://ljudbojen.com/

var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
http://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=94381
Page 1 of 1

Author:  Patrick Zimbalist [ 24 May 2014, 17:09 ]
Post subject:  var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

http://www.blocket.se/vasternorrland/Ib ... =23_11&w=3

såg annonsen igår, ganska kort tid efter att den hade publicerats, men funderade för länge om jag skulle hugga den. tänkte "troligtvis från 89"...det lät ju suspekt. sedan tänkte jag "det kanske är en rg350" eller "en kina-kopia". sedan kom ngt annat i vägen för mina tankar och inte förrän idag började jag tänka på den igen.
för några år sedan hade jag nog inte ens tänkt så mkt utan slängt iväg ett mail direkt.

antingen börjar jag bli gubbigt trött eller så har fake-marknaden satt sina spår 8)

Author:  Forsman [ 24 May 2014, 17:46 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

En spetsig gul Ibanez? Tror du att någon av gubbarna på det här forumet skulle köpa en sån? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Author:  Bentooshape [ 24 May 2014, 18:16 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Forsman wrote:
En spetsig gul Ibanez? Tror du att någon av gubbarna på det här forumet skulle köpa en sån? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

:mrgreen: :mrgreen:

Author:  Cabretta [ 24 May 2014, 18:21 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Bentooshape wrote:
Forsman wrote:
En spetsig gul Ibanez? Tror du att någon av gubbarna på det här forumet skulle köpa en sån? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

:mrgreen: :mrgreen:


Jajjamen, Vinyljunkie eller Magnus Olsson skulle mycket väl kunna vara köparen :shock: :shock: .

Author:  Burner [ 24 May 2014, 18:35 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Forsman wrote:
En spetsig gul Ibanez? Tror du att någon av gubbarna på det här forumet skulle köpa en sån? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



Måste va drogrelaterat! :mrgreen:

Author:  Forsman [ 24 May 2014, 18:56 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Cabretta wrote:
Jajjamen, Vinyljunkie eller Magnus Olsson skulle mycket väl kunna vara köparen :shock: :shock: .

Nej, nej, nej... du nämner ungdomar nu. Riktiga bojengubbar snackar jag om ; 70+

:wink:

Author:  Cabretta [ 24 May 2014, 18:59 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Forsman wrote:
Cabretta wrote:
Jajjamen, Vinyljunkie eller Magnus Olsson skulle mycket väl kunna vara köparen :shock: :shock: .

Nej, nej, nej... du nämner ungdomar nu. Riktiga bojengubbar snackar jag om ; 70+

:wink:


Vad menar du, alla på Bojen är väl 70-plussare? Vinyljunkie och Magnus Olsson använder gamla bilder från 60-talet på sig själva, de är långt över 70.

Author:  Mike Leaf [ 24 May 2014, 18:59 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Forsman wrote:
Cabretta wrote:
Jajjamen, Vinyljunkie eller Magnus Olsson skulle mycket väl kunna vara köparen :shock: :shock: .

Nej, nej, nej... du nämner ungdomar nu. Riktiga bojengubbar snackar jag om ; 70+

:wink:


Nu är jag inte 70+ men kan tänka mig att köpa en hög med skit om jag kan sälja den till dubbla vad jag gav,
hoppas det besvarar din fråga.

Author:  Forsman [ 24 May 2014, 20:04 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Mike Leaf wrote:
Nu är jag inte 70+ men kan tänka mig att köpa en hög med skit om jag kan sälja den till dubbla vad jag gav, hoppas det besvarar din fråga.

Ok. Dryga ut pensionen mao. :idea:

65+ då? :lol:

Author:  Magnus Olsson [ 24 May 2014, 21:06 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Jag är oskyldig till detta "sno en gitarr fler Patrick" brott.
Trodde aldrig jag skulle skriva så här men jag har nog med gamla 550 redan (och ingen av dem används).

/Magnus

Author:  Patrick Zimbalist [ 25 May 2014, 00:14 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Forsman wrote:
En spetsig gul Ibanez? Tror du att någon av gubbarna på det här forumet skulle köpa en sån? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

så sant! :lol:

Author:  Mike Leaf [ 25 May 2014, 13:05 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Forsman wrote:

65+ då? :lol:


51.

Du då ? 16-17 gissar jag?

Author:  Forsman [ 25 May 2014, 13:23 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Mike Leaf wrote:
Forsman wrote:

65+ då? :lol:


51.

Du då ? 16-17 gissar jag?

Nja, min mentala ålder är väl däromkring, kanske lite lägre ändå. Beror på hur mycket fulöl som införtärts... :? :mrgreen:

Author:  Mike Leaf [ 25 May 2014, 13:29 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Forsman wrote:

Nja, min mentala ålder är väl däromkring, kanske lite lägre ändå. Beror på hur mycket fulöl som införtärts... :? :mrgreen:


Ja ja... har Du druckit redan....

Kul är Du i alla fall. I lagom doser...

Och Du har ju rätt , en gul Ibanez är inget som hägrar för den gamle grå gitarristen.

Author:  Forsman [ 25 May 2014, 13:56 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Mike Leaf wrote:
Och Du har ju rätt , en gul Ibanez är inget som hägrar för den gamle grå gitarristen.

Klart du ska ha en spetsig gul Ibanez, har inte alla det? :D

EDIT: Självklart har jag en! :lol:

Image

Ingen 550 utan en 350, men den är löjligt gul iaf! 8)

Author:  B.B.A. [ 26 May 2014, 11:15 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Nej, men bra pris var det :D

Author:  Vinyljunkie [ 26 May 2014, 12:38 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

B.B.A. wrote:
Nej, men bra pris var det :D


Och där kom herre nr 3 på Bojen som skulle köpt den in i leken! Men nog är det väl ett par till här av alla 1000 medlemmar som har bra smak? :roll:

Author:  Din_Mentor [ 26 May 2014, 13:12 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Vinyljunkie wrote:
Men nog är det väl ett par till här av alla 1000 medlemmar som har bra smak? :roll:



Ja precis :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 8) :lol:

Author:  Krippa [ 26 May 2014, 17:51 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Vinyljunkie wrote:
B.B.A. wrote:
Nej, men bra pris var det :D


Och där kom herre nr 3 på Bojen som skulle köpt den in i leken! Men nog är det väl ett par till här av alla 1000 medlemmar som har bra smak? :roll:


Jag är väl nummer fyra då, men jag har en pippigul '89a redan (och en vit). En orange och svart med lönnbräda står högt på önskelistan.

Author:  Chatte [ 26 May 2014, 19:42 ]
Post subject:  Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?

Nummer 5 :oops:

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/