Ljudbojen.com
http://ljudbojen.com/

Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!
http://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=94175
Page 1 of 1

Author:  Bentooshape [ 16 May 2014, 20:23 ]
Post subject:  Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!

Så, startade den här tråden och bad om hjälp med koppling av gitarr med HSH.

Jag bestämde mig för att strunta i att splitta hals- och stallmickar ensamma, och valde att köra på
Neck Neck-mitt mitt mitt-stall stall

Det funkar bra, MEN, micken SCn i mitten låter nästan inget allt.

Det är en gammal DiMarzio Superdistortion från 80-talet med fyra kablar.
Grön, vit, svart och jord. Enligt nätet ska vit kopplas och de andra bunkas ihop för hetast alternativ.
Jag förstår ju att jag gjort något galet här, så ni får hemskt gärna hjälpa mig.
Jag uppdaterade tom min gamla tråd istället för att skapa en ny :mrgreen:

Såhär ser micken ut:
Attachment:
Skärmavbild 2014-05-25 kl. 17.24.15.png
Skärmavbild 2014-05-25 kl. 17.24.15.png [ 252.76 KiB | Viewed 2111 times ]

Author:  Mefiboset4935 [ 16 May 2014, 20:51 ]
Post subject:  Re: Snabb hjälp önskas med koppling!

Kolla om det finns här.

http://www.guitarelectronics.com

Author:  danix [ 16 May 2014, 22:08 ]
Post subject:  Re: Snabb hjälp önskas med koppling!

Bentooshape wrote:
Jag har en gitarr med HSH-konfig.
Attachment:
Skärmavbild 2014-05-16 kl. 20.19.14.png

Jag har kopplat enligt kopplingsschemat men vill nu även ha:


Hur gör jag lättast och smidigast?



Ger upp....

Author:  Mefiboset4935 [ 16 May 2014, 22:26 ]
Post subject:  Re: Snabb hjälp önskas med koppling!

Här är ett schema

Attachments:
image.jpg
image.jpg [ 107.9 KiB | Viewed 2217 times ]

Author:  Mefiboset4935 [ 16 May 2014, 22:31 ]
Post subject:  Re: Snabb hjälp önskas med koppling!

Här e nog den riktiga.

https://bareknucklepickups.co.uk/main/d ... lsplit.pdf

Attachments:
image.jpg
image.jpg [ 183.32 KiB | Viewed 2210 times ]

Author:  Bentooshape [ 16 May 2014, 23:37 ]
Post subject:  Re: Snabb hjälp önskas med koppling!

Tack!
Det senaste du visade där hade nog 3 potar dock. Fast jag kanske inte sa att jag bara hade 2? Ber om ursäkt i så fall.

Jag hittade i alla fall ett till slut som gjorde exakt det jag ville:

Attachment:
wiring hsh.jpg
wiring hsh.jpg [ 127.02 KiB | Viewed 2198 times ]

Author:  danix [ 16 May 2014, 23:46 ]
Post subject:  Re: Snabb hjälp önskas med koppling!

Bentooshape wrote:
Tack!
Det senaste du visade där hade nog 3 potar dock. Fast jag kanske inte sa att jag bara hade 2? Ber om ursäkt i så fall.

Jag hittade i alla fall ett till slut som gjorde exakt det jag ville:


Fast enligt bilderna i första inlägget ville du ju ha utsidesspolarna.... inte bara kunna splitta humbuckrarna i enkelläge också.

Author:  Bentooshape [ 25 May 2014, 17:30 ]
Post subject:  Re: Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!

BUMP. Nytt förstainlägg!

Author:  Bentooshape [ 25 May 2014, 19:38 ]
Post subject:  Re: Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!

Det jag funderar på är vilka kablar som kommit fel. Kan det vara så enkelt så att jag bara ska byta plats på svart och vit?

Author:  Magic [ 26 May 2014, 11:03 ]
Post subject:  Re: Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!

Du hade en grön sladd också. Prova att inte ha den jordad.

Author:  Bentooshape [ 26 May 2014, 19:57 ]
Post subject:  Re: Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!

Tack! Ska prova det!

Author:  Magic [ 26 May 2014, 21:08 ]
Post subject:  Re: Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!

Alltså, den gröna ska inte kopplas alls. Det är en coil tap för tunnare ljud och används som en andra "hot" output.

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/