View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 17:54



Reply to topic  [ 130 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Tip Top- pålitlig handlare? 
Author Message
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
JJ Jones wrote:
Jag har ingen åsikt om Tip Top (har aldrig varit där) men musikaffärer i stort är nog ganska hårt tyngda av däcksparkare. Hur många gånger har man inte varit och kollat gitarrer utan att köpa så mycket som ett plektrum?

Det ingår väl i konceptet att driva affärsrörelse, att inte alla spekulanter och presumtiva kunder faktiskt blir kunder? Gäller såväl vitvaror, hemelektronik, möbler, kläder och bilar. Tycker man det är illa får man antingen låta bli att driva butik, eller bli bättre på att sälja.


20 Mar 2014, 15:56
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Vinyljunkie wrote:

Du var inte intresserad av gitarren med andra ord. Och det märktes. Därför släppte han dig.


Jodå, men han tog hellre 1 säker 50-lapp idag än chansade på 100 möjliga imorgon.

Ang 'pålitliga säljare' så kommer följande citat upp från LPF

"Focus on the guitar itself.
Good guys sell bad guitars, and bad guys sell good gitars.
If You only buy from the good guys you are going to miss out on some great guitars.
The guitar does not know or care who owns it"

_________________



21 Mar 2014, 10:30
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Mike Leaf wrote:
Ang 'pålitliga säljare' så kommer följande citat upp från LPF

"Focus on the guitar itself.
Good guys sell bad guitars, and bad guys sell good gitars.
If You only buy from the good guys you are going to miss out on some great guitars.
The guitar does not know or care who owns it"


Kanske det, men kan jag välja så köper jag hellre en bra gitarr från en trevlig säljare än en bra gitarr från en jobbig säljare. Och i åtminstone min värld finns det tillräckligt många tillräckligt bra gitarrer för att jag gärna ska undvika säljare som ger dåliga vibbar.


21 Mar 2014, 11:04
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
lpstd wrote:

Kanske det, men kan jag välja så köper jag hellre en bra gitarr från en trevlig säljare än en bra gitarr från en jobbig säljare. Och i åtminstone min värld finns det tillräckligt många tillräckligt bra gitarrer för att jag gärna ska undvika säljare som ger dåliga vibbar.


Håller med , men ibland händer det att just den gitarren man verkligen vill ha hänger i 'fel' butik.
Vad gäller nytt som finns överallt är det ju enklare, svårare med gamla prylar.

Fast man kan väl använda en bulvan i så fall.

_________________



21 Mar 2014, 11:27
Profile ICQ WWW

Joined: 12 Aug 2002, 10:06
Posts: 738
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
ChronicTown wrote:
JJ Jones wrote:
Jag har ingen åsikt om Tip Top (har aldrig varit där) men musikaffärer i stort är nog ganska hårt tyngda av däcksparkare. Hur många gånger har man inte varit och kollat gitarrer utan att köpa så mycket som ett plektrum?

Det ingår väl i konceptet att driva affärsrörelse, att inte alla spekulanter och presumtiva kunder faktiskt blir kunder? Gäller såväl vitvaror, hemelektronik, möbler, kläder och bilar. Tycker man det är illa får man antingen låta bli att driva butik, eller bli bättre på att sälja.



Absolut!


21 Mar 2014, 11:33
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
ChronicTown wrote:
Det ingår väl i konceptet att driva affärsrörelse, att inte alla spekulanter och presumtiva kunder faktiskt blir kunder? Gäller såväl vitvaror, hemelektronik, möbler, kläder och bilar. Tycker man det är illa får man antingen låta bli att driva butik, eller bli bättre på att sälja.


Jo men det är klart det är skillnad på Elgiganten och en liten secondhandaffär även om det i en perfekt värld ska vara samma sak principiellt.

Tänker spontant på den där skivhandlaren i Berlin som slänger ut folk som 'inte vet vad dom ska ha direkt'
har en arbetskamrat som gillar vinyler och gick in i butiken , tittade sig omkring varvid ägare skrek:

WAS WOLLEN SIE ?????????????

- Just looking..

NO LOOKING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Ok

GET OUT !!!!!!!!!!

- Bye.

He he.

_________________



21 Mar 2014, 11:54
Profile ICQ WWW

Joined: 03 Apr 2011, 01:09
Posts: 2834
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Mike Leaf wrote:
Håller med , men ibland händer det att just den gitarren man verkligen vill ha hänger i 'fel' butik.
Vad gäller nytt som finns överallt är det ju enklare, svårare med gamla prylar.

Fast man kan väl använda en bulvan i så fall.


Fast han har en del grejer som ingen annan har: Eastmanngitarrerna och åtminstone hade han ett utbud av nya Japanfender som i vart fall inte fanns någon annanstans i Sthlm. Går vi ännu längre tillbaka så hade han ett rejält utbud av (tror jag) japanska Gretsch (kan ha varit amerikanska också) tom. i customfärger! Han har faktiskt ett sortiment som periodvis varit jävligt intressant. Det är han och Music Deluxe som har det bästa gitarrutbudet i Sthlm, och någonting måste väl det vara värt, det är min åsikt.

SÅ jävla svår är han inte, speciellt om man betänker alternativet att handla hos många andra av Sthlm's butiker. Gå in och snacka med M*cke H*janen på 4Sound när han har en dålig dag, hur kul har du då :roll: :? :shock: ? :mrgreen: :mrgreen:


21 Mar 2014, 12:33
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Mike Leaf wrote:
ChronicTown wrote:
Det ingår väl i konceptet att driva affärsrörelse, att inte alla spekulanter och presumtiva kunder faktiskt blir kunder? Gäller såväl vitvaror, hemelektronik, möbler, kläder och bilar. Tycker man det är illa får man antingen låta bli att driva butik, eller bli bättre på att sälja.


Jo men det är klart det är skillnad på Elgiganten och en liten secondhandaffär även om det i en perfekt värld ska vara samma sak principiellt.

Tänker spontant på den där skivhandlaren i Berlin som slänger ut folk som 'inte vet vad dom ska ha direkt'
har en arbetskamrat som gillar vinyler och gick in i butiken , tittade sig omkring varvid ägare skrek:

WAS WOLLEN SIE ?????????????

- Just looking..

NO LOOKING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Ok

GET OUT !!!!!!!!!!

- Bye.

He he.


Jag tror att jag i det läget hade slagit dövörat till och fortsatt bläddra...


21 Mar 2014, 13:48
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Mike Leaf wrote:
Vinyljunkie wrote:

Du var inte intresserad av gitarren med andra ord. Och det märktes. Därför släppte han dig.


Jodå, men han tog hellre 1 säker 50-lapp idag än chansade på 100 möjliga imorgon.



Jo du har redan skrivit det. Och det var ju ett märkligt beteende. Men som sagt, du valde att gå, så du var bevisligen inte intresserad, och han var väl en bra människokännare och fattade snabbt att du inte skulle köpa nåt. Han fick rätt. Och du ångrar dig visst fortfarande... :roll:


21 Mar 2014, 13:55
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Cabretta wrote:

Fast han har en del grejer som ingen annan har: Eastmanngitarrerna och åtminstone hade han ett utbud av nya Japanfender som i vart fall inte fanns någon annanstans i Sthlm. Går vi ännu längre tillbaka så hade han ett rejält utbud av (tror jag) japanska Gretsch (kan ha varit amerikanska också) tom. i customfärger! Han har faktiskt ett sortiment som periodvis varit jävligt intressant. Det är han och Music Deluxe som har det bästa gitarrutbudet i Sthlm, och någonting måste väl det vara värt, det är min åsikt.

SÅ jävla svår är han inte, speciellt om man betänker alternativet att handla hos många andra av Sthlm's butiker. Gå in och snacka med M*cke H*janen på 4Sound när han har en dålig dag, hur kul har du då :roll: :? :shock: ? :mrgreen: :mrgreen:


Nu har jag inte sagt att det jag skrevhandlade om Tip Top (även om tråden handlade om det) , har aldrig heller skrivit att 'han' (Mr Tip top) är 'svår'
Och Tip Top har alltid haft ett trevligt sortiment det håller jag med om.

_________________



21 Mar 2014, 14:26
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Vinyljunkie wrote:
Men som sagt, du valde att gå, så du var bevisligen inte intresserad, och han var väl en bra människokännare och fattade snabbt att du inte skulle köpa nåt. Han fick rätt.


Hur vet Du allt?
Var det Du som stod och tjatade om den där ukulelen som tappat en sträng?

_________________



21 Mar 2014, 14:29
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Mike Leaf wrote:
Vinyljunkie wrote:
Men som sagt, du valde att gå, så du var bevisligen inte intresserad, och han var väl en bra människokännare och fattade snabbt att du inte skulle köpa nåt. Han fick rätt.


Hur vet Du allt?
Var det Du som stod och tjatade om den där ukulelen som tappat en sträng?


Jag vet..


21 Mar 2014, 14:38
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Pålitlig kan jag inte svara på ännu men jag tycker att han är kul, lite av Stockholms egna Scott Groove på gott och ont. :mrgreen:

Väldigt rolig att snacka gitarrer med och klart värt ett besök.

Jag menar, tråkigt om vi alla vore lika tråkiga. ;-)


23 Dec 2016, 10:19
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
makatech wrote:
tråkigt om vi alla vore lika
Sant, måste nog gå dit snart, har inte varit inne där på flera år...


23 Dec 2016, 11:21
Profile

Joined: 01 Jun 2018, 14:48
Posts: 1
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Skrivar på engelska men förstår naturligtvis svenska :D

Have bought instruments in virtually every vintage guitar store in Stockholm including Tip Top (Epi LP years ago). Virtually every time I visit the place I swear it'll be my last. But today I wanted to check out a '63 ES-330 so took a deep breath and went in.......

Now this ES-330 has obviously been raided for parts, I swear nothing on it is original, electronics, tuners, bridge you name it, the P90s were replaced with Humbuckers too at some point so there's that as well.... I mention this to him and ask if he knows who did the raiding....his answer "it's quite common for people to change out parts..." ??
Then I answer with a smile trying to lätta stämningen nåt "Well at least it doesn't have a headstock repair"
His reply "Well that doesn't make any difference"
??
I say "Well it might to the person who's buying it"
So I sit trying it out while he goes back behind the counter.
When I'm interested in a guitar I like to snap a few pics of the neck, finish, the repair job of the pickup cavities - so that I can ask some friends who know more what they think about it.
Well from the counter comes "Why are you taking photographs?" "I don't allow photographs in my store."
My response "OK....? I've taken photos in many vintage stores and it's never been a problem"
He replies "I've been working selling guitars for 30 years and I don't want pictures going up on the internet."

Handed back the guitar and left.
I guess it's his store, his little kingdom and he is free to be as weird and odd as he wants - but I've taken photos in all the stores in Stockholm, Guitar Point Maintal, Norm's Vintage Guitars in LA and several places in Denmark street and I've never had this reaction.

What a strange little man. You really feel like you're not supposed to be there, that you're a bother to him. I remember once when he was actually pleasant - and that was when he was trying to tell me that a new Eastman was just as good as my vintage Gibson Hummingbird.... not on your life.

And so ..... .... never stepping in that store again and this time I mean it!!!


01 Jun 2018, 15:10
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
IrishB wrote:
Skrivar på engelska men förstår naturligtvis svenska :D

Have bought instruments in virtually every vintage guitar store in Stockholm including Tip Top (Epi LP years ago). Virtually every time I visit the place I swear it'll be my last. But today I wanted to check out a '63 ES-330 so took a deep breath and went in.......

Now this ES-330 has obviously been raided for parts, I swear nothing on it is original, electronics, tuners, bridge you name it, the P90s were replaced with Humbuckers too at some point so there's that as well.... I mention this to him and ask if he knows who did the raiding....his answer "it's quite common for people to change out parts..." ??
Then I answer with a smile trying to lätta stämningen nåt "Well at least it doesn't have a headstock repair"
His reply "Well that doesn't make any difference"
??
I say "Well it might to the person who's buying it"
So I sit trying it out while he goes back behind the counter.
When I'm interested in a guitar I like to snap a few pics of the neck, finish, the repair job of the pickup cavities - so that I can ask some friends who know more what they think about it.
Well from the counter comes "Why are you taking photographs?" "I don't allow photographs in my store."
My response "OK....? I've taken photos in many vintage stores and it's never been a problem"
He replies "I've been working selling guitars for 30 years and I don't want pictures going up on the internet."

Handed back the guitar and left.
I guess it's his store, his little kingdom and he is free to be as weird and odd as he wants - but I've taken photos in all the stores in Stockholm, Guitar Point Maintal, Norm's Vintage Guitars in LA and several places in Denmark street and I've never had this reaction.

What a strange little man. You really feel like you're not supposed to be there, that you're a bother to him. I remember once when he was actually pleasant - and that was when he was trying to tell me that a new Eastman was just as good as my vintage Gibson Hummingbird.... not on your life.

And so ..... .... never stepping in that store again and this time I mean it!!!


Here´s what you do the next time you enter the store to avoid getting pissed off:

- Don´t speak to anyone in the store unless you know you know you want to buy something.

- If someone approaches you and tell you not to take any pictures - rush over to that person and take a quick selfie with the both of you while singing "for he´s jolly good fellow".

- If someone approaches you in any other way, tell them that you have been sent there by the "slippery guy and commander of Noahs arc" to see to that they do what they are told.


01 Jun 2018, 17:39
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Tvåtakt wrote:
Nu vet jag inte vad du ska ha men gå till Flip Flop istället om du ska ha banlonpolo och terylenbyxor
:mrgreen:


Detta är för övrigt fortfarande trådens bästa inlägg!


01 Jun 2018, 18:16
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Vinyljunkie wrote:
What a strange little man. You really feel like you're not supposed to be there, that you're a bother to him. I remember once when he was actually pleasant - and that was when he was trying to tell me that a new Eastman was just as good as my vintage Gibson Hummingbird.... not on your life.

HA HA , SPOT ON.

He wants you to be a Brother to him and accept what he is telling you.

_________________



01 Jun 2018, 20:16
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Mike Leaf wrote:
Vinyljunkie wrote:
What a strange little man. You really feel like you're not supposed to be there, that you're a bother to him. I remember once when he was actually pleasant - and that was when he was trying to tell me that a new Eastman was just as good as my vintage Gibson Hummingbird.... not on your life.

HA HA , SPOT ON.

He wants you to be a Brother to him and accept what he is telling you.


..förutom att du snurrat till citatfunktionen


02 Jun 2018, 12:13
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Mike Leaf wrote:
IrishB wrote:
What a strange little man. You really feel like you're not supposed to be there, that you're a bother to him. I remember once when he was actually pleasant - and that was when he was trying to tell me that a new Eastman was just as good as my vintage Gibson Hummingbird.... not on your life.

HA HA , SPOT ON.

He wants you to be a Brother to him and accept what he is telling you.

_________________



02 Jun 2018, 15:18
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Vinyljunkie wrote:

..förutom att du snurrat till citatfunktionen


Kan Du va!

_________________



02 Jun 2018, 15:18
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Sep 2004, 13:36
Posts: 1786
Location: Uppsala
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Begagnad gitarr-branschen är ju väldigt smal och nördig, och likhet med andra nördiga smala områden så tenderar det att attrahera män med lite varierande social kompetens och aspiga egenheter. Med det sagt så är det ju ändå många gitarrhandlare som är väldigt trevliga och lätta att ha att göra med. Jag tänker på Jörgen och kompani på Twang, Örjans Junkdeals, Halkan, Gitarrdelar och många andra (ni på Bojen kan förstås många fler). Och då räknar jag inte med vanliga musikaffärer i stil med 4Sound där både köpare och säljare i genomsnitt är lite mer "svenssons".

Sen är det ju en närapå total brist på kvinnor i branschen, vilket är synd, för det hade gett mer "social mångfald". Det syns iofs fler och fler tjejer i mansdominerade musikstilar, men det märks ju inte så mycket på begagnad gitarr-marknaden.


03 Jun 2018, 11:58
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
LieMfB wrote:
Begagnad gitarr-branschen är ju väldigt smal och nördig, och likhet med andra nördiga smala områden så tenderar det att attrahera män med lite varierande social kompetens och aspiga egenheter. Med det sagt så är det ju ändå många gitarrhandlare som är väldigt trevliga och lätta att ha att göra med. Jag tänker på Jörgen och kompani på Twang, Örjans Junkdeals, Halkan, Gitarrdelar och många andra (ni på Bojen kan förstås många fler). Och då räknar jag inte med vanliga musikaffärer i stil med 4Sound där både köpare och säljare i genomsnitt är lite mer "svenssons".

Sen är det ju en närapå total brist på kvinnor i branschen, vilket är synd, för det hade gett mer "social mångfald". Det syns iofs fler och fler tjejer i mansdominerade musikstilar, men det märks ju inte så mycket på begagnad gitarr-marknaden.

Tiden har stått still på dom här ställena i typ 20-30 år eller mer. När övriga samhället utvecklas och förändras blir de än mer udda och omoderna.
Har inte själv haft några större problem heller. Vill man hålla på med Vintage och beggade grejer måste man vara informerad och nyfiken själv som kund.
Samma sak om du ska köpa en beg bil på blocket eller ett gammalt hus på landet.

_________________



03 Jun 2018, 15:12
Profile ICQ WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
IrishB wrote:
Skrivar på engelska men förstår naturligtvis svenska :D

Have bought instruments in virtually every vintage guitar store in Stockholm including Tip Top (Epi LP years ago). Virtually every time I visit the place I swear it'll be my last. But today I wanted to check out a '63 ES-330 so took a deep breath and went in.......

Now this ES-330 has obviously been raided for parts, I swear nothing on it is original, electronics, tuners, bridge you name it, the P90s were replaced with Humbuckers too at some point so there's that as well.... I mention this to him and ask if he knows who did the raiding....his answer "it's quite common for people to change out parts..." ??
Then I answer with a smile trying to lätta stämningen nåt "Well at least it doesn't have a headstock repair"
His reply "Well that doesn't make any difference"
??
I say "Well it might to the person who's buying it"
So I sit trying it out while he goes back behind the counter.
When I'm interested in a guitar I like to snap a few pics of the neck, finish, the repair job of the pickup cavities - so that I can ask some friends who know more what they think about it.
Well from the counter comes "Why are you taking photographs?" "I don't allow photographs in my store."
My response "OK....? I've taken photos in many vintage stores and it's never been a problem"
He replies "I've been working selling guitars for 30 years and I don't want pictures going up on the internet."

Handed back the guitar and left.
I guess it's his store, his little kingdom and he is free to be as weird and odd as he wants - but I've taken photos in all the stores in Stockholm, Guitar Point Maintal, Norm's Vintage Guitars in LA and several places in Denmark street and I've never had this reaction.

What a strange little man. You really feel like you're not supposed to be there, that you're a bother to him. I remember once when he was actually pleasant - and that was when he was trying to tell me that a new Eastman was just as good as my vintage Gibson Hummingbird.... not on your life.

And so ..... .... never stepping in that store again and this time I mean it!!!

Seems like a normal encounter with Björn C...

_________________
Image


04 Jun 2018, 12:01
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
LieMfB wrote:
Begagnad gitarr-branschen är ju väldigt smal och nördig, och likhet med andra nördiga smala områden så tenderar det att attrahera män med lite varierande social kompetens och aspiga egenheter. Med det sagt så är det ju ändå många gitarrhandlare som är väldigt trevliga och lätta att ha att göra med. Jag tänker på Jörgen och kompani på Twang, Örjans Junkdeals, Halkan, Gitarrdelar och många andra (ni på Bojen kan förstås många fler). Och då räknar jag inte med vanliga musikaffärer i stil med 4Sound där både köpare och säljare i genomsnitt är lite mer "svenssons".

Sen är det ju en närapå total brist på kvinnor i branschen, vilket är synd, för det hade gett mer "social mångfald". Det syns iofs fler och fler tjejer i mansdominerade musikstilar, men det märks ju inte så mycket på begagnad gitarr-marknaden.


Ojojoj, har du lärt dig det senaste trendiga nedsättande ordet? Med en bakgrund/utbildning inom omsorg/psykiatri tycker jag du borde fundera på hur du uttrycker dig. Skämskudde faktiskt.


08 Jun 2018, 13:11
Profile

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2306
Location: stockholm
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Såg att jag skrev i den här tråden när det begavs sig. Men nu är jag faktiskt uppe i tre stycken Eastman gitarrer som jag köpt av honom. Två stålsträngade och en jazzburk.

Jag som kommit dit i syfte att handla en gitarr har fått god hjälp. Fick testa flera ex i lugn och ro. Han erbjöd sig även hämta in tre nya från lagret om jag skulle komma tillbaka dagen efter för att hitta ett ex jag gillade.

Eastman är för övrigt det märke jag inte nog kan rekommendera. Och så vitt jag vet är det bara Tiptop som säljer dem.


08 Jun 2018, 13:53
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Jag och dottern fick mycket bra personlig hjälp för ca 1 1/2 år sedan när vi skulle köpa vår första bas, inga problem alls.

Butiken kan jag dock uppleva som rörig eftersom det verkar vara en salig röra av nytt och begagnat... ibland är det svårt att förstå vad som är nytt eller begagnat (han är heller inte tydlig med detta). ;-)

Att vi just gick till Tip Top fanns det dock ingen djupare tanke bakom, bara blev så när vi var i närheten. Shine basen vi köpte ger fortfarande ett mycket bra kvalitétsintryck på mig dock är det kanske inte helt smart att köpa en sprillans Kina tillverkad bas om man tänker på andrahandsvärde och sådant men jag är ändå fortfarande nöjd med affären och servicen. Shine är ett sydkoreanskt märke om jag förstår det korrekt, tillverkades förr ofta i just Sydkorea men tror nu att många (eller de flesta?) Shine tillverkas i Kina (gissar att det är på samma fabrik som också tillverkat eller tillverkar en del Epiphone).

Ja, visst får man ett intryck av att han är lite originell och jag är inte direkt förvånad över en del som skrivit i denna tråd men det är ju rätt kul också att det finns lite originella människor som skiljer sig från mängden, f-n vad tråkigt det vore annars.... fast självklart finns det gränser men då får man väl stå upp för sig själv och säga emot, konflikter kan ju också göra vardagen lite mera spännande... ;-)


08 Jun 2018, 14:20
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
.

_________________



Last edited by Mike Leaf on 09 Jun 2018, 11:08, edited 1 time in total.



08 Jun 2018, 18:51
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
makatech wrote:
Ja, visst får man ett intryck av att han är lite originell och jag är inte direkt förvånad över en del som skrivit i denna tråd men det är ju rätt kul också att det finns lite originella människor som skiljer sig från mängden, f-n vad tråkigt det vore annars.... fast självklart finns det gränser men då får man väl stå upp för sig själv och säga emot, konflikter kan ju också göra vardagen lite mera spännande... ;-)

Tror inte han känner til begreppet 'Kundupplevelse' men det kanske inte är relevant när man är i denna bransch. Dock tror jag Han skulle sålt mer utan all dålig publicitet på ALLA ställen.
Skulle aldrig gå dit igen själv.

_________________



08 Jun 2018, 18:53
Profile ICQ WWW

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Mike Leaf wrote:
makatech wrote:
Ja, visst får man ett intryck av att han är lite originell och jag är inte direkt förvånad över en del som skrivit i denna tråd men det är ju rätt kul också att det finns lite originella människor som skiljer sig från mängden, f-n vad tråkigt det vore annars.... fast självklart finns det gränser men då får man väl stå upp för sig själv och säga emot, konflikter kan ju också göra vardagen lite mera spännande... ;-)

Tror inte han känner til begreppet 'Kundupplevelse' men det kanske inte är relevant när man är i denna bransch. Dock tror jag Han skulle sålt mer utan all dålig publicitet på ALLA ställen.
Skulle aldrig gå dit igen själv.

-Ha!
Kundupplevelse!

Då besökte ni inte Tyresö Musik innan 2006.
Han fick tom Tip Top att framstå som en gentleman.

_________________
http://www.ergopikk.com


08 Jun 2018, 18:59
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 130 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: arinihsd and 31 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.