View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 14:31



Reply to topic  [ 130 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Tip Top- pålitlig handlare? 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
FuriousFingers wrote:

Då besökte ni inte Tyresö Musik innan 2006.
Han fick tom Tip Top att framstå som en gentleman.

Jo... Var där i mitten på 80-talet och skulle sälja en gitarr, han förhörde mig i en timme och påstod att den skulle vara stulen.
Allt för att få ett bättre pris!

Funkade tyvärr trots att jag hade kvitto på den. Skulle till Ibiza dan efter....

_________________



08 Jun 2018, 19:40
Profile ICQ WWW

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Mike Leaf wrote:
FuriousFingers wrote:

Då besökte ni inte Tyresö Musik innan 2006.
Han fick tom Tip Top att framstå som en gentleman.

Jo... Var där i mitten på 80-talet och skulle sälja en gitarr, han förhörde mig i en timme och påstod att den skulle vara stulen.
Allt för att få ett bättre pris!

Funkade tyvärr trots att jag hade kvitto på den. Skulle till Ibiza dan efter....

Sälja en gitarr för att åka till ibiza? Ja då förtjänade du inte bättre. :mrgreen:


09 Jun 2018, 15:58
Profile

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Aldrig varit på Tip Top då vintage inte är min grej men det finns en jävligt dryg idiot som jobbar(jobbade?)på DLX på Kungsholmen. Nu är är det några år sen jag flyttade från sthlm så ingen koll. Men han vände huvudet åt kunder även när han satt i kassan och visade noll intresse och låtsades t om inte höra vad folk sa. Var han ensam i kassan så handlade jag inte där den dagen. Men jag fattar inte att man kan återvända till ett ställe som Tip Top där det bara är ägaren som jobbar och blir behandlad som skräp. Skulle aldrig sätta min fot där oavsett. Är vissa av er masochister som återvänder? Förstår bara inte.


09 Jun 2018, 16:05
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Tokerekloker wrote:
men det finns en jävligt dryg idiot som jobbar(jobbade?)på DLX på Kungsholmen. Nu är är det några år sen jag flyttade från sthlm så ingen koll. Men han vände huvudet åt kunder även när han satt i kassan och visade noll intresse och låtsades t om inte höra vad folk sa. Var han ensam i kassan så handlade jag inte där den dagen.

DLX Music har gått back 20 miljoner senaste 10 åren, Torsk varje år. Det är bara en utställningslokal för en agentur.
Det som var bra ett tag var att man kunde göra sjukt bra bytesaffärer med dom, då dom aldrig haft nån ambition att tjäna pengar.

_________________



09 Jun 2018, 18:11
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Alltså jag måste säga att även om jag har ett och annat att säga om service mm i musikaffärer här i Göteborg så verkar Stockholm ligga på en helt annan nivå av arrogans och sinnesrubbning.

Alltså.... han på DLX... han hade jag ställt mig och "gubbskällt" på tills han bett om ursäkt.

Och nästa gång jag är i Stockholm tänker jag gå in på Tip Top och trolla med ägaren! Hur ser han ut?


11 Jun 2018, 12:17
Profile

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Mike Leaf wrote:
Tokerekloker wrote:
men det finns en jävligt dryg idiot som jobbar(jobbade?)på DLX på Kungsholmen. Nu är är det några år sen jag flyttade från sthlm så ingen koll. Men han vände huvudet åt kunder även när han satt i kassan och visade noll intresse och låtsades t om inte höra vad folk sa. Var han ensam i kassan så handlade jag inte där den dagen.

DLX Music har gått back 20 miljoner senaste 10 åren, Torsk varje år. Det är bara en utställningslokal för en agentur.
Det som var bra ett tag var att man kunde göra sjukt bra bytesaffärer med dom, då dom aldrig haft nån ambition att tjäna pengar.

Jaså hade jag ingen aning. Den butiken hette något annat när det var en mindre butik och låg på Flemingsgatan om jag inte minns helt fel nu?


12 Jun 2018, 22:13
Profile
User avatar

Joined: 07 Apr 2004, 22:14
Posts: 803
Location: Stockholm
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Tokerekloker wrote:
Aldrig varit på Tip Top då vintage inte är min grej men det finns en jävligt dryg idiot som jobbar(jobbade?)på DLX på Kungsholmen. Nu är är det några år sen jag flyttade från sthlm så ingen koll. Men han vände huvudet åt kunder även när han satt i kassan och visade noll intresse och låtsades t om inte höra vad folk sa. Var han ensam i kassan så handlade jag inte där den dagen. Men jag fattar inte att man kan återvända till ett ställe som Tip Top där det bara är ägaren som jobbar och blir behandlad som skräp. Skulle aldrig sätta min fot där oavsett. Är vissa av er masochister som återvänder? Förstår bara inte.


Då var det Göran Steen som drev butiken.
Sjukt trevlig och social så det låter mycket märkligt om det var han som var ointresserad av en kund?
Däremot fick man gärna kolla runt i lugn och ro om man ville.

Där har jag både köpt och sålt massor med prylar.
Först låg de ganska långt ner på Fleminggatan nära Scheelegatan.
Sedan närmare St:Eriksgatan.
Göran öppnade sedan Stones Musik vid St Eriksplan.


15 Jun 2018, 08:28
Profile

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Mike Leaf wrote:
FuriousFingers wrote:

Då besökte ni inte Tyresö Musik innan 2006.
Han fick tom Tip Top att framstå som en gentleman.

Jo... Var där i mitten på 80-talet och skulle sälja en gitarr, han förhörde mig i en timme och påstod att den skulle vara stulen.
Allt för att få ett bättre pris!

Funkade tyvärr trots att jag hade kvitto på den. Skulle till Ibiza dan efter....

-Hahah, ja då gick det ju ganska bra.
Han hade nog en bra dag.

Förresten till stöd, så måste jag säga att jag inte skulle vilja bli
gitarrhandlare.
100 finniga tonåringar som vill smeka min PRS med sina feta flottiga Mc Meal-fingrar...

_________________
http://www.ergopikk.com


18 Jun 2018, 08:43
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Mike Leaf wrote:
FuriousFingers wrote:

Då besökte ni inte Tyresö Musik innan 2006.
Han fick tom Tip Top att framstå som en gentleman.

Jo... Var där i mitten på 80-talet och skulle sälja en gitarr, han förhörde mig i en timme och påstod att den skulle vara stulen.
Allt för att få ett bättre pris!

Funkade tyvärr trots att jag hade kvitto på den. Skulle till Ibiza dan efter....

BC kan ju inte sälja gitarrer dyrare än någon annan, så köpa går väl bra på Tip Top, om man bara litar på att varan är OK...
Byten och annat, gå någon annanstans! BC skäms inte för att prata ner din vara, och sedan sälja den som prima dan efter.
Har ju delat repa med den mannen, och närigare/snålare får man leta efter. Han "långlånade" vår 16-k mixer, och lämnade tillbaka den först när jag ville ha hyra, vilket naturligtvis inte kunna komma på fråga... Finns mycket mer...
Det brukar dock finnas en hel del bra begagnat, speciellt Fender, i hans butik. Vet man vad man vill ha, och vad det bör vara värt, kan man göra en helt OK affär.

_________________
Image


18 Jun 2018, 09:44
Profile WWW

Joined: 07 Nov 2008, 13:58
Posts: 1491
Location:
Post Re: Tip Top- pålitlig handlare?
Gjorde för en tid sedan iordning en Gitarr inköpt på Tip Top som enligt uppgift skulle vara si och så enligt beskrivning av säljaren. Det stämde inte med verkligheten tyvärr :evil: tänker inte kommentera vilken gitarr det gäller ( inte min gitarr ) och den är nu åtgärdad och en bra gitarr :P


18 Jun 2018, 10:06
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 130 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 32 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.