View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Mar 2024, 06:33



This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 207 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd) 
Author Message

Joined: 02 May 2013, 20:38
Posts: 258
Location: Göteborg/Laholm
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
SOS Barnbyar på TV4 morgon nu.

Lyssna på vad Eagle-Eye Cherry har att säga...


14 Jan 2014, 09:51
Profile
User avatar

Joined: 19 Nov 2002, 12:11
Posts: 3087
Location:
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift av Ljudbo
T-Toby wrote:

Nej, precis.

Jag lanserar inte heller band, företag eller lobbar för utsugande generalagenter här heller.
Ta ert ansvar ni smygreklamare! Betala vad reklam kostar!
Överflödet i den här insamlingen borde gå till valfri hjälporganisation.
Barncancerfonden?


Det kanske har undgått dej att bojenmedlemmar har skänkt delar till och byggt två gitarrer som auktionerats ut för katastrofhjälp i Haiti och Afrika? Pengarna från den här insamlingen ska vara till forumets kostnader och inget annat.

Micke

_________________
javelin70 [at] hotmail.com
"Life is hard and then you die!"
Proud sponsor of Ljudbojen


14 Jan 2014, 14:02
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Apr 2007, 12:16
Posts: 1274
Location: Alingsås
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift av Ljudbo
T-Toby wrote:
Överflödet i den här insamlingen borde gå till valfri hjälporganisation.
Barncancerfonden?


Lustigt att du inte vill vara med och sponsra men har åsikter om vart överskottet borde gå! Men jag får ge dig att det var en god idé i alla fall, även om jag tycker att det ska stå från början i så fall.


14 Jan 2014, 19:53
Profile
User avatar

Joined: 13 Dec 2004, 23:22
Posts: 1264
Location: Helsingborg
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Hmmm... Missade tydligen tåget. Har inte varit så aktiv så sistone - men jag vill ändå påpeka att jag är tacksam för att Ljudbojen lever vidare och att admin gör ett bra jobb.
...Och skulle slussarna öppnas igen kan jag sätta in en slant!


14 Jan 2014, 22:26
Profile WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift av Ljudbo
mrock wrote:
T-Toby wrote:
Överflödet i den här insamlingen borde gå till valfri hjälporganisation.
Barncancerfonden?


Lustigt att du inte vill vara med och sponsra men har åsikter om vart överskottet borde gå! Men jag får ge dig att det var en god idé i alla fall, även om jag tycker att det ska stå från början i så fall.

När jag lägger pengar i diverse hjälpfonder gör jag det direkt, och inte via ett musikforum, även om tanken är god. Varför skicka pengar till Oakman, som sen ska skicka till "barncancerfonden" eller något annat behjärtansvärt?
Nu tror jag ju inte T-Toby var seriös i detta heller.

_________________
Image


14 Jan 2014, 23:54
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Apr 2007, 12:16
Posts: 1274
Location: Alingsås
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift av Ljudbo
kjelle wrote:
mrock wrote:
Lustigt att du inte vill vara med och sponsra men har åsikter om vart överskottet borde gå! Men jag får ge dig att det var en god idé i alla fall, även om jag tycker att det ska stå från början i så fall.

När jag lägger pengar i diverse hjälpfonder gör jag det direkt, och inte via ett musikforum, även om tanken är god. Varför skicka pengar till Oakman, som sen ska skicka till "barncancerfonden" eller något annat behjärtansvärt?
Nu tror jag ju inte T-Toby var seriös i detta heller.


Nu skrev jag ju att det skulle varit en av förutsättningarna innan insamlingen började men i princip är det väl skit samma om man lägger pengar själv eller gör en insamling i Ljudbojens namn, bara pengarna gör nytta. Vinsten som jag ser det är, förutom att man gör en god gärning, att alla som vill kan lämna bidrag och att Oakman slipper sitta på en massa extra pengar han egentligen inte bett om.

Om T-Toby sen lägger ett oseriöst förslag och det råkar vara bra är det väl ingen förlust för någon mer än möjligen T-Toby?


15 Jan 2014, 00:48
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift av Ljudbo
T-Toby wrote:

Jag lanserar inte heller band, företag eller lobbar för utsugande generalagenter här heller.
Ta ert ansvar ni smygreklamare! Betala vad reklam kostar!

Va? Vad babblar du om egentligen?

_________________
"Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken


15 Jan 2014, 00:52
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift av Ljudbo
jazzfromhell wrote:
T-Toby wrote:

Jag lanserar inte heller band, företag eller lobbar för utsugande generalagenter här heller.
Ta ert ansvar ni smygreklamare! Betala vad reklam kostar!

Va? Vad babblar du om egentligen?


Tycker nog att det kan finnas en poäng i T- Tobys resonemang, men han har glömt att ta upp svartjobben, sär skrivarna samt ett patriarkalt stofilsynsätt på kvinnliga gitarrister och inte minst frågan om speed vs känsla. :wink:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


15 Jan 2014, 08:43
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift av Ljudbo
Granis67 wrote:

Tycker nog att det kan finnas en poäng i T- Tobys resonemang, men han har glömt att ta upp svartjobben, sär skrivarna samt ett patriarkalt stofilsynsätt på kvinnliga gitarrister och inte minst frågan om speed vs känsla. :wink:


Du glömde det allra viktigaste, frässkäggets inverkan på tonen!


15 Jan 2014, 11:33
Profile

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift av Ljudbo
holmis63 wrote:
Granis67 wrote:

Tycker nog att det kan finnas en poäng i T- Tobys resonemang, men han har glömt att ta upp svartjobben, sär skrivarna samt ett patriarkalt stofilsynsätt på kvinnliga gitarrister och inte minst frågan om speed vs känsla. :wink:


Du glömde det allra viktigaste, frässkäggets inverkan på tonen!


Eller om Kirk Hammet är bra eller anus.

_________________
Jag sponsrar Ljudbojen!


15 Jan 2014, 13:55
Profile

Joined: 02 May 2013, 20:38
Posts: 258
Location: Göteborg/Laholm
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift av Ljudbo
javelin70 wrote:
T-Toby wrote:

Nej, precis.

Jag lanserar inte heller band, företag eller lobbar för utsugande generalagenter här heller.
Ta ert ansvar ni smygreklamare! Betala vad reklam kostar!
Överflödet i den här insamlingen borde gå till valfri hjälporganisation.
Barncancerfonden?


Det kanske har undgått dej att bojenmedlemmar har skänkt delar till och byggt två gitarrer som auktionerats ut för katastrofhjälp i Haiti och Afrika? Pengarna från den här insamlingen ska vara till forumets kostnader och inget annat.

Micke



Ja, just det, glömde detta!

Hörde förresten härom dagen att hela Afrika + Ken Ring går runt på dom stålarna nu och för alltid...


15 Jan 2014, 21:45
Profile

Joined: 25 Jan 2009, 18:44
Posts: 510
Location: Stockholm
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Mata inte trollet.

_________________
& her in her summer dress
half a beer & her hair a mess


15 Jan 2014, 22:20
Profile

Joined: 26 Mar 2008, 16:47
Posts: 661
Location:
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Om vi nu har en bra ekonomi samt en bra admin så är väl det helt fantastiskt.
Dom stålar som nu finns finansierar hemsidan i mer än ett år och ger möjlighet till eventuell teknisk utveckling.
Snart kanske ljudbojen finns som app 8)

Dom som vill skänka pengar till andra ändamål tycker jag ska göra det. Jag tror inte att någon som lämnat bidrag blev så urfattiga så att dom inte kan skänka till andra ändamål om detta ligger dom varmt om hjärtat.

_________________
Fenderfreak


15 Jan 2014, 22:47
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3352
Location:
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Sist av alla fick jag i alla fall in min betalning till slut. Jag visste inte att det skulle avbrytas så fort. :oops:


16 Jan 2014, 00:33
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 16:20
Posts: 384
Location: Tumba
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Lite sent ute, men jag vill gärna vara med, så skicka gärna kontonummer :)


16 Jan 2014, 19:53
Profile
User avatar

Joined: 12 Jan 2008, 03:41
Posts: 777
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Daydreamer wrote:
Om vi nu har en bra ekonomi samt en bra admin så är väl det helt fantastiskt.
Dom stålar som nu finns finansierar hemsidan i mer än ett år och ger möjlighet till eventuell teknisk utveckling.
Snart kanske ljudbojen finns som app 8)

Dom som vill skänka pengar till andra ändamål tycker jag ska göra det. Jag tror inte att någon som lämnat bidrag blev så urfattiga så att dom inte kan skänka till andra ändamål om detta ligger dom varmt om hjärtat.


vad gäller välgörenheter så funkar svenska samhället så här:
de som skriker, kastar stenar och använder slagord som solidaritet och demokrati är ofta de som bidrar minst. i malmö dricksas servitriserna på möllan nästan ingenting (på möllan hänger mest "solidariska" och goda medmänniskor). jag har dock aldrig träffat en "solidarisk" människa som har bidragit så mkt som en spänn när naturkatastrofer har drabbat olika delar av världen. inte en enda jag har träffat som vill att vi ska hjälpa barnen i afrika har ett fadderbarn. många som sitter och retweetar en massa tweets om välgörenhet som t.ex. soppkök och gud vet vad, skulle inte ens hitta till stadsmissionen om livet hängde på det. många som ränner omkring i fackeltåg och förstamajtåg och skanderar "sänk inte skatterna" och "fler jobb nu" tycker det är skönt att leva på a-kassa och socialbidrag...och vill egentligen inte bidra med en skattekrona. folk som jag känner springer bara till konsthallen en enda kväll på året...kulturnatten när det är FRITT INTRÄDE!!

allt ovan har jag naturligtvis sett på nära håll, men även om jag har sett den trenden själv så kan jag inte plocka fram den stora kammen och påstå att det gäller alla goda och solidariska människor.
vad ville jag ha sagt med detta? jo, att det är jäkligt kul att det inte bara är en massa snack på bojen, utan verkstad oxå. det är kul att så många vill vara med och bidra...det finns generositet, ödmjukhet och tacksamhet på riktigt...på bojen.
f.ö. har jag sett en annan trend också (på tal om tobys gnäll om reklam)...de som sitter på sina arbetsplatser och gnäller över att det är så jävla mkt reklam på tv betalar inte ens tv-licensen.

det känns bra att bidra till goda ändamål, oavsett om det är till bojen, till rädda barnen via pantburksautomaten på ica maxi eller till de som led sviterna av senaste naturkatastrofen på filippinerna...att sedan andra snåla surkukar av självgoda skäl inte vill bidra utan istället gnälla, det får vi bara leva med.


16 Jan 2014, 23:54
Profile
User avatar

Joined: 01 Dec 2010, 22:44
Posts: 567
Location:
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Får vi support för tapatalk nu ?


17 Jan 2014, 20:41
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 14 Sep 2003, 16:29
Posts: 909
Location: Kiruna
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Sluta fjolla er, klart att resterande skall gå till framtida kostnader för forumet,
vill ni skänka pengar till välgörande ändamål, gör det då privat så är det
slut tjafsat. Stäng tråden är mitt förslag.

Anders


20 Jan 2014, 08:25
Profile
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Hopps, det här hade jag helt missat...nu verkar det ju som att pengaförrådet är fyllt för många år framåt men uppstår behovet igen så är man så klart med och sponsrar.
Grymt engagemang av Bojare, snacka om "gött gäng" här inne, det värmer att se hur många som står upp för Bojen och vill bidra med en krona eller två för att få allt att rulla...och sen att vi även slipper reklamen. :)
Lustigt att det kommer upp kommentarer om välgörande ändamål, känns väl ganska irrelevant i frågan...ja ja...det har ju redan avhandlats här...men ändå. :?

Länge leve Bojen! :D

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


20 Jan 2014, 11:28
Profile

Joined: 02 May 2013, 20:38
Posts: 258
Location: Göteborg/Laholm
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Undrar hur yrkesmannen, den extremt trevliga och saknade Morgan Foss hade råd att bjuda på sitt forum när det begav sig...?

Morgan Foss! Kom tillbaka!


10 Feb 2014, 16:11
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 21:50
Posts: 2620
Location: Eskilstuna
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Majkel wrote:
Hopps, det här hade jag helt missat...nu verkar det ju som att pengaförrådet är fyllt för många år framåt men uppstår behovet igen så är man så klart med och sponsrar.
Grymt engagemang av Bojare, snacka om "gött gäng" här inne, det värmer att se hur många som står upp för Bojen och vill bidra med en krona eller två för att få allt att rulla...och sen att vi även slipper reklamen. :)
Lustigt att det kommer upp kommentarer om välgörande ändamål, känns väl ganska irrelevant i frågan...ja ja...det har ju redan avhandlats här...men ändå. :?

Länge leve Bojen! :D


säger detsamma är inte inne på tråden allmänt musik....... alls ....

o har totalt missat....

_________________
    Zvenamps
    Rörförstärkaretekniker


01 Mar 2014, 12:00
Profile WWW
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
T-Toby wrote:
Undrar hur yrkesmannen, den extremt trevliga och saknade Morgan Foss hade råd att bjuda på sitt forum när det begav sig...?

Morgan Foss! Kom tillbaka!



T-Toby, vi kan bara tacka att du nu betalar i fortsättningen! Tack från mig och hela bojen, fantastiskt initiativ! Jag hoppas jag fattat det rätt, för du är verkligen kanon som tar på dig hela kostnaden och dessutom betalar lön till admin! Och när du infört tapatalk har jag förstått att du bjuder alla medlemmar på kostnaden för appen! En riktigt hyvens hen är du!!

_________________
www.slackervillezoo.se


01 Mar 2014, 21:30
Profile WWW

Joined: 04 Feb 2003, 08:49
Posts: 983
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Bara på Bojen.


01 Mar 2014, 21:31
Profile

Joined: 02 May 2013, 20:38
Posts: 258
Location: Göteborg/Laholm
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
davidihse wrote:


T-Toby, vi kan bara tacka att du nu betalar i fortsättningen! Tack från mig och hela bojen, fantastiskt initiativ! Jag hoppas jag fattat det rätt, för du är verkligen kanon som tar på dig hela kostnaden och dessutom betalar lön till admin! Och när du infört tapatalk har jag förstått att du bjuder alla medlemmar på kostnaden för appen! En riktigt hyvens hen är du!!



Oj där fick du mig att tä...

Nä, Men vänta här nu, ditt lilla gungfly (gullig grej om ingen vet), jag är varken Morgan Foss eller fin som han är.
Jag smygreklamar inte ens här...läs tråden innan du svarar.


06 Mar 2014, 19:06
Profile
User avatar

Joined: 12 Jan 2008, 03:41
Posts: 777
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
nåväl, en del "smygreklamar" här har ju i alla fall den goda smaken att bidra ekonomiskt...andra inte, vilket jag tycker är botten.


06 Mar 2014, 20:18
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
Appropå reklam så borde det väl vara dags att trycka t-shirts?


26 Mar 2014, 14:28
Profile
Post Re: Insamling #2 för att finansiera fortsatt drift (stängd)
andersozzy wrote:
Sluta fjolla er, klart att resterande skall gå till framtida kostnader för forumet,
vill ni skänka pengar till välgörande ändamål, gör det då privat så är det
slut tjafsat. Stäng tråden är mitt förslag.

Anders

-Bra talat!

Tycker dessutom att admin ska banna dom
som förespråkar bidrag till cancerfonden, barnhjälpen, rädda barnen etc.
40% går direkt till skatteparadis och CEO:s fickor.

Om ni inte vet vad en CEO är så ska ni dessutom avregistrera er från diskantforum.


17 Jun 2014, 16:07
Display posts from previous:  Sort by  
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 207 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.