|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|
Finns det nån Fender-strata med dessa specar?
| Author |
Message |
|
Starsailor
|
 Finns det nån Fender-strata med dessa specar?
Spec (utgångsläget är en 60-tals strata): Lönn/RW, 21 band, 9.5" radie (helst), medium band (eller möjligtvis vintage), halsprofil åt det fetare slaget (dock inte basebollträ...), CAR Nitrolack (helst med gold under coat), gärna closet classic.
För exakt spec är det kanske bara CS som gäller, men det kanske finns nåt i närheten, eller?
EDIT: Melon candy och candy cola kan också vara intressant, men inte så sannolikt att det finns för överkomliga pengar...
|
| 06 Sep 2013, 10:29 |
|
 |
|
EvilHomer
|
 Re: Finns det nån Fender-strata med dessa specar?
Tycker jag nämner det i tid och otid numera så med risk för att låta tjatig låter det bra nära Eric Johnson stratan. 9.5" compound radie, v formad tjock hals, nitro etc. Supernöjd med min. Baserad på en 57:a dock. Alternativt kanske nåt i deras nya AV serie, men då blir det nog med lite smalare bandstavar. Skulle gissa att det är så nära du kommer utan att gå hela vägen med CS, men det finns kanske andra alternativ som inte jag känner till.
_________________ "Jazz is not dead - it just smells funny"
|
| 06 Sep 2013, 10:46 |
|
 |
|
Starsailor
|
EvilHomer wrote: Tycker jag nämner det i tid och otid numera så med risk för att låta tjatig låter det bra nära Eric Johnson stratan. 9.5" compound radie, v formad tjock hals, nitro etc. Supernöjd med min. Baserad på en 57:a dock. Alternativt kanske nåt i deras nya AV serie, men då blir det nog med lite smalare bandstavar. Skulle gissa att det är så nära du kommer utan att gå hela vägen med CS, men det finns kanske andra alternativ som inte jag känner till. Har inte varit så aktiv senaste veckorna så jag har inte hört dig nämna den.  Däremot testade jag faktiskt en EJ-strata för ett par år sen och den kändes rätt bra. Rätt rejäl hals! Tyvärr har jag något emot signaturguror, speciellt om jag inte gillar musikern i fallet (det är få virtuosgitarrister jag gillar öht. Jag är nog lite mer åt lo-fi, pop, rock, skrammel-hållet.  Är osäker på om jag sett EJ stratan i CAR/RW. Den finns ju i CAR och lönnhals, men den med rw-hals är väl i Dakota red om jag inte missminner mig. Sen har ju EJ stratan halsbinding, vilket jag i normala fall tycker är jättesnyggt, men inte i det här fallet tänker jag lite mer konservativt. Det verkar inte finnas någon CAR i nya AV-serien vad jag kan se. Eller?
|
| 06 Sep 2013, 11:18 |
|
 |
|
EvilHomer
|
Mig veteligen är det bara den med rw hals som har bindings. De med lönnhals har det inte. Och jag håller med, halsbindings på en strata är så fel det bara kan bli i mina ögon. Har lite samma känsla för signaturmodeller, men på denna är det egentligen bara neck platen och (den högst välkomna) frånvaron av string tree som skvallar om det. Lite mer diskret än en Zakk Wylde Les Paul  Det finns mycket annat att kika på om man verkligen vet vad man är ute efter, men det är en galet prisvärd gitarr i mina ögon.
_________________ "Jazz is not dead - it just smells funny"
|
| 06 Sep 2013, 13:10 |
|
 |
|
albert
|
Beträffande bindings, så hade väl åtminstone en del av 65:orna eller 64:orna det? Ser rätt coolt ut, tycker jag.
Hot Rod 62:an har väl de specar du nämner, sånär som på färgen då. Finns nog bara vit, burst och sherwood green, tror jag.
_________________ Mats
|
| 06 Sep 2013, 14:32 |
|
 |
|
snutstrut
|
albert wrote: Beträffande bindings, så hade väl åtminstone en del av 65:orna eller 64:orna det? Ser rätt coolt ut, tycker jag.
Hot Rod 62:an har väl de specar du nämner, sånär som på färgen då. Finns nog bara vit, burst och sherwood green, tror jag. +1
|
| 06 Sep 2013, 15:03 |
|
 |
|
Geleråtta
|
EvilHomer wrote: Tycker jag nämner det i tid och otid numera så med risk för att låta tjatig låter det bra nära Eric Johnson stratan. 9.5" compound radie, v formad tjock hals, nitro etc. Måste vara en gammal spec då. EJ stratorna har numera 12" radius
|
| 06 Sep 2013, 18:22 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Classic Player-serien har väl en CAR, plockar dina specar men dock inte nitrolack med guld under....låter som om du får pynta upp för en CS eller plocka ihop en egen. Classic Player är annars bra gitarrer, en av de mest prisvärda från Fender tycker jag.
Matte
_________________ the older I get, the better I was
|
| 09 Sep 2013, 20:55 |
|
 |
|
Tubepower
|
Road worn player har en CAR med 9,5 radie. Dock med hss. Har en sådan, går ju att konvertera till sss. Jag tycker att den är sjukt snygg. http://www.fender.com/series/road-worn/ ... apple-red/
|
| 09 Sep 2013, 21:35 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|