Ljudbojen.com
http://ljudbojen.com/

Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
http://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=86703
Page 1 of 2

Author:  bluescaptain [ 06 Aug 2013, 21:21 ]
Post subject:  Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)

Någon som kan gissa vad detta ska bli? :mrgreen:

Image

Image

Image
Image

Author:  Lemmy [ 06 Aug 2013, 22:12 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Modelljärnväg? :D

Author:  bluescaptain [ 06 Aug 2013, 22:16 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Lemmy wrote:
Modelljärnväg? :D


Jamenvisst serru! :mrgreen:

Author:  Plexiglas [ 06 Aug 2013, 22:18 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

1a spåret på Gudars kommande plyfaplatta.

Author:  Mags [ 06 Aug 2013, 22:48 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

bluescaptain wrote:
Någon som kan gissa vad detta ska bli? :mrgreen:

Firebird.

Author:  Jo E [ 07 Aug 2013, 07:00 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Två dragstänger.....vad är det som har två dragstänger? kan de bli en Rickenbacker.........eller vad säger Lemmy?

Author:  Goran [ 07 Aug 2013, 08:35 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Mags wrote:
bluescaptain wrote:
Någon som kan gissa vad detta ska bli? :mrgreen:

Firebird.

Instämmer till fullo!

Author:  JTM [ 07 Aug 2013, 12:18 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Finfina grejer, jag tyckte min FB var konstig att spela på i början och hade den t.o.m ute till försäljning.
Vilken dj...a tur ingen köpte den, efter en inkörningsperiod är det nu favoriten!
Se till att göra huvudet "felvänt" som på en original, en av de saker jag gillar mest är den ökade strängspänningen på dom tjocka strängarna

Author:  Mags [ 07 Aug 2013, 16:11 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

JTM wrote:
Finfina grejer, jag tyckte min FB var konstig att spela på i början och hade den t.o.m ute till försäljning.
Vilken dj...a tur ingen köpte den, efter en inkörningsperiod är det nu favoriten!
Se till att göra huvudet "felvänt" som på en original, en av de saker jag gillar mest är den ökade strängspänningen på dom tjocka strängarna

Ja, eldfåglar är fina grejer. Min Firebird I är en av mina favoritgitarrer och troligen den med allra mest karaktär i ljudet.

Author:  Plexiglas [ 07 Aug 2013, 16:46 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

om det var din F1 som fanns på bild här för ett tag sen så ska jag säga att jag fick mitt livs GAS på en sån då, men Kapten hann före så jag gick åt sg-hållet ist. :D

Author:  bluescaptain [ 08 Aug 2013, 00:08 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Mags wrote:
bluescaptain wrote:
Någon som kan gissa vad detta ska bli? :mrgreen:

Firebird.


Hufvudet på spiken! Inte jag som bygger dock då det skulle bli katastrof! :mrgreen:

Author:  bluescaptain [ 08 Aug 2013, 00:09 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

JTM wrote:
Finfina grejer, jag tyckte min FB var konstig att spela på i början och hade den t.o.m ute till försäljning.
Vilken dj...a tur ingen köpte den, efter en inkörningsperiod är det nu favoriten!
Se till att göra huvudet "felvänt" som på en original, en av de saker jag gillar mest är den ökade strängspänningen på dom tjocka strängarna


Givetvis blir det "felvänt" huvud..Också blir det en ensam novak pup på den

Author:  JTM [ 08 Aug 2013, 07:56 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

bluescaptain wrote:
JTM wrote:
Finfina grejer, jag tyckte min FB var konstig att spela på i början och hade den t.o.m ute till försäljning.
Vilken dj...a tur ingen köpte den, efter en inkörningsperiod är det nu favoriten!
Se till att göra huvudet "felvänt" som på en original, en av de saker jag gillar mest är den ökade strängspänningen på dom tjocka strängarna


Givetvis blir det "felvänt" huvud..Också blir det en ensam novak pup på den


Låter som ett vinnande koncept om du frågar mig.

Author:  Guitaraddict [ 08 Aug 2013, 14:19 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

bluescaptain wrote:
JTM wrote:
Finfina grejer, jag tyckte min FB var konstig att spela på i början och hade den t.o.m ute till försäljning.
Vilken dj...a tur ingen köpte den, efter en inkörningsperiod är det nu favoriten!
Se till att göra huvudet "felvänt" som på en original, en av de saker jag gillar mest är den ökade strängspänningen på dom tjocka strängarna


Givetvis blir det "felvänt" huvud..Också blir det en ensam novak pup på den



Blir den "vintagekorrekt"? :wink:

Author:  Goran [ 08 Aug 2013, 14:24 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

bluescaptain wrote:
JTM wrote:
Finfina grejer, jag tyckte min FB var konstig att spela på i början och hade den t.o.m ute till försäljning.
Vilken dj...a tur ingen köpte den, efter en inkörningsperiod är det nu favoriten!
Se till att göra huvudet "felvänt" som på en original, en av de saker jag gillar mest är den ökade strängspänningen på dom tjocka strängarna


Givetvis blir det "felvänt" huvud..Också blir det en ensam novak pup på den

:D
Varför ha två mickar när en räcker, se på Les P Junior, finns ingen bättre rock n roll gitarr!

Author:  Mags [ 08 Aug 2013, 14:35 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Plexiglas wrote:
om det var din F1 som fanns på bild här för ett tag sen så ska jag säga att jag fick mitt livs GAS på en sån då, men Kapten hann före så jag gick åt sg-hållet ist. :D

Jo, visst var det min. Att gå SG-hållet behöver ju inte heller vara fel iofs! 8)

Author:  Plexiglas [ 08 Aug 2013, 16:17 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Mags wrote:
Plexiglas wrote:
om det var din F1 som fanns på bild här för ett tag sen så ska jag säga att jag fick mitt livs GAS på en sån då, men Kapten hann före så jag gick åt sg-hållet ist. :D

Jo, visst var det min. Att gå SG-hållet behöver ju inte heller vara fel iofs! 8)


Ångrar det inte alls, har 2st nu, en vit med guldmekanik och en smaragdgrön krackad '66a. :D

Skulle iofs kunna tänka mig en vit firebird med guldmekanik och 2 fullsize HB. 8) Skulle inte vilja ha minibuckers isf eftersom vårt sound bygger på att jag och Kapten har två rätt olika ljud som tillsammans blir ett STORT gitarrljud.

Author:  bluescaptain [ 12 Aug 2013, 21:03 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Ny bild längst upp, petar väl in några då och då..

Author:  Britbender [ 13 Aug 2013, 08:51 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Ser trevligt ut, vem bygger ?
om man får fråga :oops:

Author:  kjelle [ 13 Aug 2013, 09:07 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Guitaraddict wrote:


Blir den "vintagekorrekt"? :wink:

Ja, se till att spara frässkägget! 8)

Author:  bluescaptain [ 14 Aug 2013, 11:34 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Britbender wrote:
Ser trevligt ut, vem bygger ?
om man får fråga :oops:


En herre vid namn Magnus Gustafsson, han har byggt åt Smiley här på bojen också om jag inte minns fel!

http://mg-gitarrbygge.hemsida24.se/

Author:  bluescaptain [ 14 Aug 2013, 11:37 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

kjelle wrote:
Guitaraddict wrote:


Blir den "vintagekorrekt"? :wink:

Ja, se till att spara frässkägget! 8)


Jo, blir ju bättre sustain med frässkägg har jag hört! :mrgreen:

Author:  Mr Smiley [ 31 Jan 2014, 11:22 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Dags att uppdatera tråden med fler bilder? Kanske ge den ett namn som gör att man läser den också? Byggtrådar brukar vara populära, men vad är "gammtvetn" för något? :)

Author:  bluescaptain [ 31 Jan 2014, 12:43 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Mr Smiley wrote:
Dags att uppdatera tråden med fler bilder? Kanske ge den ett namn som gör att man läser den också? Byggtrådar brukar vara populära, men vad är "gammtvetn" för något? :)


Gammtvetn = gammalt blandat rat och träflis :mrgreen:

Author:  bluescaptain [ 31 Jan 2014, 12:50 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn!

Tjolahopp!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Author:  Jo E [ 31 Jan 2014, 13:25 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)

Snyggt :-)

Author:  Plexiglas [ 31 Jan 2014, 15:43 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)

8)

Author:  JTM [ 31 Jan 2014, 15:49 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)

Blir ju en Firesnake det däringa....

Author:  bluescaptain [ 31 Jan 2014, 16:23 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)

JTM wrote:
Blir ju en Firesnake det däringa....


He he. Javisst! Betydligt porrigare! ;)

Author:  rifle [ 31 Jan 2014, 16:30 ]
Post subject:  Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)

bluescaptain wrote:

Image


Har han hört dig spela när han ska montera en skylt med hörselskyddstvång?
Eller har du specifikt bett om det så ni kan spela ordentligt högt?

:mrgreen:

Page 1 of 2 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/