Ännu en "vilken pickup ska jag ha" tråd!
Vill kasta ut aktiva mickarna som jag har rakt ut genom fönstret (med det öppet såklart) usch vad jag hatar EMG's. Jag trodde jag bara ogillade EMG men det är värre än så
Så jag har funderat en hel del och kommit fram till att jag ska ha Dimarzio istället, det är främst för att de är billiga och lättåtkommliga. Dimarzio funkar oftast bäst för mig, nu är budgeten inte den största så nu får det bli Dimarzio, ett beprövat kort med andra ord.
Frågan är vad jag ska ha, brukar inte vara så vilsen som jag är nu när jag ska välja mickar.
Prioritet #1 är att halsmicken ska vara grym för rena ljud och fungera exceptionellt bra när man splittar den och kör den parallellkopplad. Sen vill jag ha en stallmick som det är lite mer fläsk i så att säga, men inte en superhet mick, hellre medium. Har funderat lite på Dominion och den verkar vara en typ av stallmick jag skulle gilla, frågan är väl då hur bra är halsversionen för vad jag är ute efter? Nåt annat bra alternativ att ha i halsläge tillsammans med den?
Stallmicken får inte vara för bright då jag ska köra huvudsakligen med en EL84-stärk som är väldigt bright till att börja med. Som sagt halsmickens egenskaper är viktigast och jag skulle vilja utgå ifrån den när jag väljer stallmick, alltså att de passar hyggligt ihop.
Air Zone tyckte jag var ganska cool när jag testade den men jag blev inte riktigt lika imponerad över t.ex Air Classic Neck, men jag kan tänka mig att det finns många andra halsmickar som skulle gå bra med AZ?